2023-09-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Jaha säg vad du vet då istället om du vet något överhuvdtaget 😎

Måltavlan kanske hälsade på sin landsmaninna, båda med Irakiska rötter och båda två fanatiska bröder tydligen. Där har vi iaf ett samband.

Vem avslöjade måltavlan 🧐 att han var på plats och kanske trånade på andra sidan bardisken?

Lägg ner. Du har aldrig varit i närheten av Sandviken. Det var ju knappast du som avslöjade namnet på 23-åringen. Du är ju lika duktig, som de som har 13 rätt på stryktipset fast du har helgarderat alla 13 matcher 1X2.
Igår drog du parallell till moskebranden i Årby! Hur låter dina teorier om kyrkbranden i Hietaniemi?
Citera
2023-09-26, 13:18
Medlem
Tillfällighet eller inte, men att BO har samma efternamn som den skottskadade kvinnans svägerska ? Gängrelaterat eller hedersrelaterat ?
Citera
2023-09-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jabak59
Tillfällighet eller inte, men att BO har samma efternamn som den skottskadade kvinnans svägerska ? Gängrelaterat eller hedersrelaterat ?

Yes absolut ett samband.
Citera
2023-09-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta
Lägg ner. Du har aldrig varit i närheten av Sandviken. Det var ju knappast du som avslöjade namnet på 23-åringen. Du är ju lika duktig, som de som har 13 rätt på stryktipset fast du har helgarderat alla 13 matcher 1X2.
Igår drog du parallell till moskebranden i Årby! Hur låter dina teorier om kyrkbranden i Hietaniemi?

Ja Bandidos kanske vill uppmärksamma de fanatiska religösa i just de län som ett av BO härstammar ifrån? 😎 om nu en fanatiskt dåre sköt hans styvfar. Inte långsökt alls.

Räven spränger hus för att skrämma och andra moskeer 🕌

Nu måste vi hitta ev storebror till han måltavlan, är han släkt med personen med samma namn på Tallbacken någonstans.

Hur viktigt är det om jag känner igen bög-hålet Sandviken i detta case?

Känner till området rätt bra.! Mulligans i korsningen med gatan där ingen på orten fattar att det är högerregeln som gäller.

Gatan ned där en gängboss vart avrättad, inärheten av badhuset som inte kan hålla rent, så folk blir sjuka.

Bruket väl? Där vittnen sett GM ev kan ha åkt fyrhjuling med en späd individ. Framgår inte om det är gamla eller nya bruket iofs.

Känner rätt många individer på orterna, Storvik, Kungsgården, Hofors där en av Virii bott väl? Sandviken och främst Gävle, där en av bartendrarna är ifrån bl.a hon ”Kausar” med annat namn. Alsafi heter brorschan som ringde expressen i efternamn. Så jo jag har lite info att gå efter. Tycker det är spännande 🧐 är ni här bara för att tjafsa?
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-09-26 kl. 13:44.
Citera
2023-09-26, 13:52
Medlem
Citat:
.
Precis min tanke ochså. Får se om polisen kommer nå vart efter tömt BO chatthistorik på telefonen. Lågoddsare att han blev goad av K.
Citera
2023-09-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jabak59
Precis min tanke ochså. Får se om polisen kommer nå vart efter tömt BO chatthistorik på telefonen. Lågoddsare att han blev goad av K.

Mina tankar lutar med åt A.A som goat. Dels få bort en kriminell konkurent åt någon, sen bort med tassarna från sin syster. Två flugor 🪰 🪰 i en smäll 💥
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-09-26 kl. 14:02.
Citera
2023-09-26, 14:06
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:

Personligen tror jag servitrisen/bartendern kände måltavlan och är inte så aningslös som vi tror. Tuff jäkel dessutom som påbörjar HLR trots hon är skjuten själv och måltavlan ligger bredvid sönderskjuten. 23 år är hon dessutom, utan erfarenhet av skjutningar och mord. Tuff alt drogpåverkad och avtrubbad?

Någon som har namn på tjejen?

Nån skvallrade och mördaren kom på besök och detta måste ha planerats.!

Ska människor som blir skjutna i tjänsten misstänkas för att de agerar? Herregud, folk är olika. En del stelnar, andra går på adrenalin och försöker rädda liv.
Citera
2023-09-26, 15:36
Medlem
Finns det en kvinnlig-bartender till, med initialerna A, E ? Romskt ursprung vän med K. Väldigt likt den andra bartendern, som syns i bildflödet.
Citera
2023-09-26, 15:52
Medlem
Jag bor i Sandviken, jag kan bekräfta att den skottskadade servitrisen är den mörka kvinnan, hon är omtyckt av både personal och kunder. Jag har personlig kontakt med henne.

Engligt hörsägen har två killar under torsdagsförmiddagen klivit in på Bohlins i Järbo för att köpa en fyrhjuling. Killarna beskrevs som invandrare och att dom hade flådiga kläder och bil.
Om nu en fyrhjuling använts för att skjutsa dit GM så borde detta vara av intresse.

Jag var på plats omkring 23:30 på kvällen. Blev såklart nyfiken, stort pådrag.
Där möttes jag av cirka 7-8 polisbilar i olika modeller och ungefär ett dussin poliser, några i svart klädsel med skottväst. Känner en del företagare runt Mulligans, en av ägarna ska ha hört skottsalvan avfyrats och beskrev den som en serie från ett automatvapen, är inte så insatt i vapen men kanske en Skorpion eller Uzi.

Det känns som att polisen har mer än vi vet, men för att inte röja något så tiger man väl, trots att vi är en liten stad så vill jag ju såklart tro att vi har någorlunda kompetens bland oss, vare sig dom kommer från Gävle eller Uppsala (jag spekulerar kring Uppsala på grund av antalet poliser och även polishelikopter/polishelikoptrar som dök upp senare mot natten)

Lite OT: Känner den där Anders Petersson som gjorde en intervju i en länk här ovan, tyckte det var ganska komiskt när han utttyckte sig "Ja hade jag kommit tidigare så hade ju jag suttit i GEGGAN"
Senast redigerad av Lothbrok123 2023-09-26 kl. 15:55.
Citera
2023-09-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok123
Jag bor i Sandviken, jag kan bekräfta att den skottskadade servitrisen är den mörka kvinnan, hon är omtyckt av både personal och kunder. Jag har personlig kontakt med henne.

Engligt hörsägen har två killar under torsdagsförmiddagen klivit in på Bohlins i Järbo för att köpa en fyrhjuling. Killarna beskrevs som invandrare och att dom hade flådiga kläder och bil.
Om nu en fyrhjuling använts för att skjutsa dit GM så borde detta vara av intresse.

Där möttes jag av cirka 7-8 polisbilar i olika modeller och ungefär ett dusin poliser, några i svart klädsel med skottväst. Känner en del företagare runt Mulligans, en av ägarna ska ha hört skottsalvan avfyrats och beskrev den som en serie från ett automatvapen, är inte så insatt i vapen men kanske en Skorpion eller Uzi.

Det känns som att polisen har mer än vi vet, men för att inte röja något så tiger man väl, trots att vi är en liten stad så vill jag ju såklart tro att vi har någorlunda kompetens bland oss, vare sig dom kommer från Gävle eller Uppsala (jag spekulerar kring Uppsala på grund av antalet poliser och även polishelikopter/polishelikoptrar som dök upp senare mot natten)

Lite OT: Känner den där Anders Petersson som gjorde en intervju i en länk här ovan, tyckte det var ganska komiskt när han utttyckte sig "Ja hade jag kommit tidigare så hade ju jag suttit i GEGGAN"

Tusen tack.

Dock korkade mördare som köper fyrhjuling så nära? Tror mer på de stulna i Härjedalen.

Måltavlan har bott i Örebro och ryktas vara involverad i Eskilstuna konflikterna.
Citera
2023-09-26, 16:02
Medlem
Citat:
Tusen tack.

Dock korkade mördare som köper fyrhjuling så nära? Tror mer på de stulna i Härjedalen.

Måltavlan har bott i Örebro och ryktas vara involverad i Eskilstuna konflikterna.

Jo det känns ganska korkat, kan inte just bekräfta att det var den fyrhjulingen som användes eller att dom grabbarna ens hade något med detta att göra.
Citera
2023-09-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok123

Där möttes jag av cirka 7-8 polisbilar i olika modeller och ungefär ett dussin poliser, några i svart klädsel med skottväst. Känner en del företagare runt Mulligans, en av ägarna ska ha hört skottsalvan avfyrats och beskrev den som en serie från ett automatvapen, är inte så insatt i vapen men kanske en Skorpion eller Uzi.

Alltså inge nytt då med andra ord.

Tror personligen inte att man köper en ny fyrhjuling för att använda i ett brott.

Givetvis så vet polisen mer än dom går ut med. Dom har mer koll än vad vi tror och märker av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in