• 1
  • 2
2023-09-26, 11:45
Medlem
En kompis till mig har enligt ett rykte släktskap med en individ i Sverige. Vi kan säga att min kompis mamma är den egentliga modern till denna individ men allmänt är det andra personer som är föräldrar till denne kända individ.

Om detta nu stämmer är denne individen lyckligt ovetandes om sina egentliga föräldrar och skulle troligtvis bli mycket ledsen om det kom fram.

Vilken myndighet bör jag vända mig till? För en släktforskare finns ju kyrkoarkiv men om det är närmare nutid? Födelsenotis bör ju finnas med mor och far. Och eventuellt papper på att barnet är adopterat? Ska man vara försiktigt för att undvika förtal?
Citera
2023-09-26, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
En kompis till mig har enligt ett rykte släktskap med en individ i Sverige. Vi kan säga att min kompis mamma är den egentliga modern till denna individ men allmänt är det andra personer som är föräldrar till denne kända individ.

Om detta nu stämmer är denne individen lyckligt ovetandes om sina egentliga föräldrar och skulle troligtvis bli mycket ledsen om det kom fram.

Vilken myndighet bör jag vända mig till? För en släktforskare finns ju kyrkoarkiv men om det är närmare nutid? Födelsenotis bör ju finnas med mor och far. Och eventuellt papper på att barnet är adopterat? Ska man vara försiktigt för att undvika förtal?

Vaaa?! Altså en kvinna vet vem hon är moder till, och om hon inte själv vill komma fram som modern till barnet, då verkar hon inte bryr sig särkilt mycket att vara en moder och kanske har psykiska problemer :/ eller är hon inte alls vetande om barnet eller får kanske inte träda fram som moder ?

Så man har ett barn, som inte vet vems ens biologiska föräldra är, och barnet är med några psykisk sjuka individer som leker mamma och pappa utan att ha respekt för barnet och berätta hur barnet kom till och vem som faktisk är dens biologiska föräldra ?

Vidriga egoistiska människor. Och detta kallar man kärlek ?
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-09-26 kl. 12:00.
Citera
2023-09-26, 11:57
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Egentlig förälder är den som är registrerad som sådan.
Citera
2023-09-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Vaaa?! Altså en kvinna vet vem hon är moder till, och om hon inte själv vill komma fram som modern till barnet, då verkar hon inte bryr sig särkilt mycket att vara en moder och kanske har psykiska problemer :/ eller är hon inte alls vetande om barnet eller får kanske inte träda fram som moder ?

Så man har ett barn, som inte vet vems ens biologiska färäldra är, ochbarnet är med några psykisk sjuka individer som leker mamma och pappa utan att ha respekt för barnet och berätta hur barnet kom till och vem som faktisk är dens riktiga färldra ?

Vidriga egoistiska människor. Och detta kallar man kärlek ?

Grejen är att modern var ung och barnet blev troligtvis "bortfört" från sina föräldrar. Utan att dom betedde sig elakt eller så endast att hon var för ung. Visst kan man tycka att adoptivföräldrarna skulle framfört det, men så har det inte blivit. Troligtvis skulle det tystas ner så mycket som möjligt.
Citera
2023-09-26, 12:10
Medlem
Citat:

Varför ska DU vända dig till någon myndighet?
Citera
2023-09-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Varför ska DU vända dig till någon myndighet?

För att bekräfta eller slänga ett rykte.
Citera
2023-09-26, 12:30
Medlem
Citat:
För att bekräfta eller slänga ett rykte.

Förstå hur märklig du kommer framstå, om du rotar i andras privatliv pga ett rykte som inte har något med dig att göra.
Citera
2023-09-26, 12:38
Medlem
Citat:
Förstå hur märklig du kommer framstå, om du rotar i andras privatliv pga ett rykte som inte har något med dig att göra.

Har jag inte med det att göra? Tack för hjälpen.
Citera
2023-09-26, 14:34
Medlem
pn222jws avatar
Om kyrkobokföringen är "förfalskad" så är det väl bara DNA som gäller.
Citera
2023-09-26, 15:55
Medlem
Citat:

Finns företag som sysslar med släktforskning via DNA. Personen som blivit adopterad kan mkt väl ha registrerat sig på en av dessa och du, sorry, din kompis vill hitta personen så kan den skicka in sitt DNA dit.
Citera
2023-09-26, 17:39
Medlem
Citat:
Har jag inte med det att göra? Tack för hjälpen.

Det handlar ju om din kompis som kanske är släkt med nån individ för att dens mamma kanske är biologisk mamma enligt ett RYKTE. Det rör ju inte dig.
Citera
2023-09-26, 18:42
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Det handlar ju om din kompis som kanske är släkt med nån individ för att dens mamma kanske är biologisk mamma enligt ett RYKTE. Det rör ju inte dig.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=asking%20for%20a%20friend
Citat:
asking for a friend

Someone uses this phrase while asking a question. They claim to be asking for a friend, when they are in fact asking for themselves.
"Are narwhals real? Asking for a friend."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in