Citat:
Ursprungligen postat av
killdozer666
Det här med sömnen kommer och går i perioder. Jag tror de flesta har perioder då man sover bättre och sämre. Som jag fattat det har det varit såhär i lite över en månad, och det är egentligen inte så lång tid i sammanhanget.
Du skriver att du är arbetslös, hur har dina vanor och rutiner sett ut den här tiden? Följer du alla "sömn-skolor"s regler och påhitt? Finns ju en del listpunkter som förespråkas för sömnhygien.
Du ska påbörja ett nytt jobb. Det kan stressa upp dig omedvetet. Jag hade helt enkelt väntat till jag hittat en ny rutin och kommit in i den nya rytmen med nytt jobb osv innan jag började oroa mig. Det är inte farligt att sova mindre i perioder.
Ja jag har aldrig haft sådana här problem med sömnen i livet som jag har nu. Har tidigare varit uppe flera gånger en hel natt när alkohol varit inblandat. Rutinerna sen jag varit arbetslös sedan i början av mars inte varit särskilt bra, mycket stillasittande med godis o skräpmat. Har lagt av med godis o skräpmat så nu är bara snuset som är lasten.
det som är läskigt är jag inte sover överhuvudtaget en hel natt och jagar upp mig som fan över det