Citat:
Tror du på det där ens själv?
Sexbrott ÄR extremt utbrett fenomen över världen, förmodligen ett av de allra vanligaste personbrotten som finns. Det finns liksom FLER bevis för detta än #Metoo.
Att som du nu gör, försöka förneka detta brott och hur normaliserat det är i världen, och förneka kvinnors påpekande av detta via att hävda att de ljuger är under all jävla kritik.
Det är också ett beteende som är del av normaliseringen, hoppas du begriper detta själv.
Sexbrott ÄR extremt utbrett fenomen över världen, förmodligen ett av de allra vanligaste personbrotten som finns. Det finns liksom FLER bevis för detta än #Metoo.
Att som du nu gör, försöka förneka detta brott och hur normaliserat det är i världen, och förneka kvinnors påpekande av detta via att hävda att de ljuger är under all jävla kritik.
Det är också ett beteende som är del av normaliseringen, hoppas du begriper detta själv.
Återigen så säger du att jag hävdar att de "ljuger", när jag hela tiden säger att det är en mix av sanningar, halvsanningar (överdrifter) och lögner. Hur mycket av varje kategori det handlar om vet vi inte.
Normsnacket är en trasig grammofon, normen i Väst är att man inte ska gå över gränserna för vad en kvinna är bekväm med, men många män gillar att gå emot samhällets normer. De flesta män går aldrig över sådana gränser, men i somliga miljöer som blöta fester med mycket alkohol och droger finner man de män som är mest kapabla att gå emot samhällsnormer.
Citat:
Väldigt få människor är s.k. psykopater. Det handlar om mindre än 1% av alla människor.
Och ursäkta mig men nej, mindre än 1% kan omöjligt stå för allt av sexbrott som försekommer i världen.
Och ursäkta mig men nej, mindre än 1% kan omöjligt stå för allt av sexbrott som försekommer i världen.
Tja, man brukar räkna med att 2-3% av män och 1% av kvinnor är psykopater. De flesta brott sker faktiskt av 1% av befolkningen:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24173408/
63% av alla brott sker av 1% av befolkningen enligt denna studie. Givetvis har kvinnor stor chans att stötta på denna 1% av befolkningen åtminstone någon gång i deras liv, speciellt i och med sexliberalismen där en ung kvinna går ut på blöta festnatter varje helg. Olikt mitt exempel med mammor som misshandlar barn, så har varje dålig moder bara sina egna barn att misshandla, medan en dålig man kan gå ut och ge sig på främmande kvinnor (eller barn för den delen) på löpande band.
Citat:
Att begå sexbrott....dvs använda våld, tvång, utnyttja, trakassera etc etc någon sexuellt är ett maktspråk. Det görs för att demonstrera makt mestadels. Och där har du grunden till att män som grupp utsätter kvinnor för grupp för detta i så här grad som de nu gör världen över.
INTE psykopati eller nått slagt "naturligt" sexuellt nödtvång.
INTE psykopati eller nått slagt "naturligt" sexuellt nödtvång.
Det där med maktspråk är bara en tolkning. Antagligen så är det svårt att systematisera på det sättet vad som motiverar varje våldtäktsman eller tafsare. Han kanske bara är full och kåt, och saknar GABA-hormoner för att kontrollera hans impulser (och alkoholen hjälper inte). Samt låg empati. Jag har svårt att se hur man säkert kan komma fram till att det handlar om att "demonstrera makt", fungerar inte för min del rent intuitivt. Det är väl mestadels resultat av postmoderna filosofer som Foucalt som vill få allt att handla om makt, men det är inte en empirisk vetenskap vi då talar om, bara luftslott. Ifall man ser på porrfilmer som män tittar på så handlar det sällan om makt, utan om väldigt mediokra män som får ligga med tiopoängare och närmast är passiva i handlingen. Däremot handlar kvinnors erotiska fantasier inom litteratur om mäktiga män och psykologisk maktspel. Stor chans att en hel del projicering sker där alltså.
Citat:
"halvskyldiga"?
Förklara vad det ordet ens står för i denna kontext.
-En man tar en främmande kvinna på rumpan i en bar, på en buss, eller i en kö nånstans....
-En man köper sex av en 19 åring som han begriper uppenbart gör detta av ekonomiskt nödtvång eller nått värre, dvs inte pga nån sexuellt intresse.
berätta hur är detta beteende "halvskyldigt"?
Lite "hoppsan" oj! jag bara "råkade" ?
Förklara vad det ordet ens står för i denna kontext.
-En man tar en främmande kvinna på rumpan i en bar, på en buss, eller i en kö nånstans....
-En man köper sex av en 19 åring som han begriper uppenbart gör detta av ekonomiskt nödtvång eller nått värre, dvs inte pga nån sexuellt intresse.
berätta hur är detta beteende "halvskyldigt"?
Lite "hoppsan" oj! jag bara "råkade" ?
Vad exakt av dessa exempel blev Lasse Kroner anklagad för? Vilka av dessa alternativ träffar rätt när det gäller Mats Löfving som begick självmord? Till och med Göran Lambertz som jag hatar gick bara in i en fälla med en kvinna som spelade in för att sedan försöka pressa honom på pengar.
3 killar som börjar tafsa eller tjata om sex åt en kvinna i stranden behöver inte vara rädd för att bli metooad då ingen känner dem ändå, det blir inte viralt. Därmed att metoo handlar främst om kända män.
Jag var ute med en vän vid en bar och en flodhäst till kvinna satte sig med hennes snygga vänninor och hon började tafsa min vän vid pungen under bordet trots att han på alla sätt visade hur ointresserad han var i henne. Riktigt obehagligt. Det är sådant som händer även män, men vi är mindre känsliga kring sex och skakar av oss skiten.
En sak som på riktigt händer män är ju att vi ligger med en kvinna och sedan ser det som en onenightstand men hon börjar stalka oss i jakt efter en relation. Detta har hänt både mig och en hel del av mina vänner. Det är inte särskilt trevligt, det heller. Vid förföringen (innan sex) så kan män ofta vara en Lars Ohly, som vägrar fatta att kvinnan inte vill ha sex med en, men efter sexet så är det kvinnan som oftast agerar som Lars Ohly och vägrar inse att vi inte är intresserade i att ingå i en relation med kvinnan.
Moralpanik kring att någon tjatar om att ha sex eller om att fortsätta en relation utan att gå över till någonting som går emot lagen är vad jag skulle anse vara "halvskyldig", främst skyldig till att göra bort sig, inte skyldig så att de förlorar jobbet likt Lars Ohly eller Mats Löfving.
Citat:
Ja visst, alla oskyldigt förtryckta i världen borde ju och ska ju självklart fortsätta att offra sig och acceptera allt de utsätts för som totalt oskyldiga, eftersom det finns en risk att några oskyldiga kan bli drabbade om de protesterar.
Vi säger så hörredu.
Vi säger så hörredu.
I princip alla revolutionära rörelser skapar många fler offer än vad de nu än protesterade emot. Det finns knappt positiva exempel på revolutioner där de s.k. förtryckta inte blir värre förtryckare än vad de nu än protesterade emot.
Citat:
Nej, men extremt trolig anledning.
Jo, de kan jag....vad som klassas som sexbrott har vidgats, jag kan inte de exakta åren för alla förändringarna, men ett beteende som vi idag juridiskt klassar just som sexbrott, gjorde alltså inte detta för X antal år sen: våldtäkt inom äktenskapet, sexköp eller ligga med någon som inte samtyckt etc ...listan är lång.
Vidare, vad enskilda människor klassar just som sexuellt trakasserande ex..och inte något genuint otrevligt men socialt acceptabelt och "normalt" (så där som du tydligen tycker det ska vara) har ändrats, dvs det rapporteras idag, men kanske inte för X antal år sen, så nu! plötsligt Nakenfisen så är det mängder av helt "oskyldiga" tafsande kränkare ..som blir anklagade....stackars dem!
de hade ju ingen aaaaaaning om att det inte var ok beteende att ta någon helt främmande kvinna i skrevet.
Jo, de kan jag....vad som klassas som sexbrott har vidgats, jag kan inte de exakta åren för alla förändringarna, men ett beteende som vi idag juridiskt klassar just som sexbrott, gjorde alltså inte detta för X antal år sen: våldtäkt inom äktenskapet, sexköp eller ligga med någon som inte samtyckt etc ...listan är lång.
Vidare, vad enskilda människor klassar just som sexuellt trakasserande ex..och inte något genuint otrevligt men socialt acceptabelt och "normalt" (så där som du tydligen tycker det ska vara) har ändrats, dvs det rapporteras idag, men kanske inte för X antal år sen, så nu! plötsligt Nakenfisen så är det mängder av helt "oskyldiga" tafsande kränkare ..som blir anklagade....stackars dem!
de hade ju ingen aaaaaaning om att det inte var ok beteende att ta någon helt främmande kvinna i skrevet.
1.Vi talar om självrapporterade sexbrott och inte antalet sexbrottsanmälningar.
2.Metoo inträffade inte år 2013-2017 då anmälningar mer än tredubblades. Radikalfeminismen var i sin peak långt innan det. Vi vet alla vad som inträffade 2013-2017, vi har videon på varför festivaler lades ner, vi ser vilka förövarna är som tafsar allt som rör sig i dessa festivaler.
Citat:
jag tycker inte vi har något "förfall" av vare sig monogami eller familjeidealet.
Det vi har är ett "förfall" av tvång, utnyttjande och förtryck.
Det vi har är ett "förfall" av tvång, utnyttjande och förtryck.
Det finns statistik på att färre unga män än någonsin vill gifta sig. Vi har statistik på att färre lever i relationer än någonsin, vi har även statistik på att tinder ökat paretoprincipen och inneburit en mer snedfördelning på sexuella marknaden där få män har sex med många kvinnor.
Det finns ingen förfall av tvång och utnyttjande däremot, svenska kvinnor har aldrig varit otryggare i mörka gator än idag. Våldtäkter och självrapporterade sexbrott skjuter mot höjden. Anmälningsfrekvensen fungerar inte tack vare de självrapporterade sexbrotten. Saker har blivit värre för kvinnor, och än värre kommer det att bli kan jag lova dig.
Citat:
Tittar du på den dåtid som konservativa själar som du själv höjer upp till skyarna, så finns det få samhällen som varit så promiskuösa som de. Bland de värsta samhällena som fanns gällande prostitution ex. var det victorianska England. Var högst normalt att en brittisk man, speciellt i de högre stånden, låg med en mängd kvinnor förutom sin fru. Älskarinnor var "comme il faut" Hur jävla "monogamt" var det?
Finns INGET mänskligt samhälle som varit speciellt monogamt i realiteten. utan det har handlat om att tvinga kvinnor till antingen ofrivilligt celibat/ monogami hela livet ,"madonnorna" eller till olika former av prostitution så det går utnyttja dem till sex så mycket som möjligt..."hororna".
Männen har man låtit utnyttja läget efter behag och pengar.
Finns INGET mänskligt samhälle som varit speciellt monogamt i realiteten. utan det har handlat om att tvinga kvinnor till antingen ofrivilligt celibat/ monogami hela livet ,"madonnorna" eller till olika former av prostitution så det går utnyttja dem till sex så mycket som möjligt..."hororna".
Männen har man låtit utnyttja läget efter behag och pengar.
I regel så brukar inte några lagar som söker disciplinera de naturliga instinkter fullt ut lyckas med just den bedriften, men definitivt så finns det en korrelation mellan monogami och religiositet. Det är bara att jämföra amerikanska mellanvästern med liberala kusterna. Viktorianska England var en period av snabb förändring och enorm fattigdom och befolkningsökning, det skapar en slags rotlöshet som i för sig inte var speciellt annorlunda i mer libertinska och ateistiska Frankrike, också överfylld med prostituerade och en betydlig högre andel av män där hade säkert älskarinnor till höger och vänster. I alla tider har statusmän haft tillgång till kvinnor överallt, och enbart extremkonservativa samhällen som typ amerikanska mellanvästerns kalvinister runt 1700-talet kan antagligen på riktigt göra monogami till något som följs rigoröst av alla.
Att monogami-idealen har fallit var däremot mitt argument, ifall monogami förrut var ett idealt som ofta föll samman då det krockade mot begärens verklighet, så existerar idag allt mindre ens monogami som ett ideal.