2023-09-26, 00:06
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Bakgrundens rymdtema var liksom droppen!

Exakt ungefär precis så, ja. 😁
Citera
2023-09-26, 00:13
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Jag är medveten om att du inte frågar mig, men eftersom du (än så länge) verkar sansad och har vettiga frågor så svarar jag dig ur min ståndpunkt.
Jag har egentligen inga problem med att man hänger ut "gäddorna". Det finns ett fåtal som jag tycker att man absolut inte borde hängt ut, men de allra flesta förtjänar nog en släng av sleven.
Min oro ligger hos gäddornas barn, och skammen de måste dras med för att deras pappas dickpic visas upp i offentligheten och för deras kompisar att se.
Notera att jag i första hand INTE är orolig för att "gäddornas" barn är utsatta för övergrepp av pappan. Jag tror att det hade visat sig i barnets beteende långt innan Dumpen tar över.
Om du kan bevisa för mig att Dumpen i största möjliga mån försöker att skademinimera för anhöriga och deras barn i synnerhet, då ska jag överväga om Dumpens medel är rätt väg att nå målet.
Nu har jag väl hört allt och nu kan vi tala klarspråk. Det går inte att prata med pedofiler men de borde förstå att det inte finns någon återvändo.

Tillbaka till ruta noll.
Du har inga problem med att man hänger ut gäddor. "gäddorna".
Men du tycker att man bara ska hänga ut vissa gäddor. Berätta varför.

Barn som utsätts för sexuella övergrepp brukar många gånger vara någon de känner, familj inkluderat. Det du säger är vad dumpenhatarna använder som ursäkt.

Gäddor med barn är en bonus. Stackars barnen att ha en förälder som pedofil.
Citera
2023-09-26, 00:27
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De som hamnar i rättsväsendet har tagit kontakt och varit på, det har inte alla Dumpenfångar utan fiskarna har varit på.

De hamnar inte med bild och hållande i sin kuk på nätet. De marknadsförs inte över hela Sverige. Ibland är det stängda dörrar, och hela barnens skola får inte plats på åhörarplats. Alla barn vet vad Dump är och kollar in om någon i bygden fångats.

Ja det är en jäkla cirkus. Skulle vara kul vara där på mingel på kvällen. Men för dyrt. Men en världsrekordhållare är immun, ingen kritiserar en sådan, och har aldrig fått kritik och att aldrig få kritik gör något med människor. Man går över till att tro alla andra gör fel.

Den före detta världsrekordhållaren ifråga har väl fått kritik? Det vore nog att hålla sig med väl höga tankar om den gode Sjöberg, och låga dito om ankdammen Sverige, att hävda att han har ”aldrig fått kritik”.

Då det begav sig var det exempelvis någon affär han hade, så att säga, snöat in sig i. Såvitt jag minns var spalterna inte särdeles nådiga. Som en av Dumpens frontfigurer har vår hjälte även mottagit ett och annat nålstick; Dumpen har inte direkt fått fara fram utan skeptiska synpunkter från etablissemangets led.
Senast redigerad av Lessler 2023-09-26 kl. 00:31.
Citera
2023-09-26, 00:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
De har skickat sin "kuk på nätet" till vad de trodde var ett barn? Hur kan du tycka det är okej eller ursäkta det eller fortsätta insistera att de inte handlade av fri vilja med brottslig avsikt i det här? Det är löjeväckande. Sånt åtalas. ett exempel:

B 208–22 Sexuellt ofredande. (Åtalad: Man 22 år)
Har skickat bilder på sitt erigerade könsorgan till NN som vid tillfället var under 15 år och dessutom inte hade samtyckt till att motta några bilder av sexuell karaktär från tilltalad. Det hände vid flera tillfällen någon gång mellan den 1 december 2021 och den 16 december 2021.
Ja men vem är denna 22 åring, var är bilden på honom var är kuken, vet du vem det är? Ser du inte skillnaden mot att lägga ut tillgängligt för alla? Och ingen fiskare har uttryckt att de inte vill ha bilder, vet du om de skickat om fiskarna sagt nej till bilder. Fiskaren frågar efter bilder.
Citera
2023-09-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ja men vem är denna 22 åring, var är bilden på honom var är kuken, vet du vem det är? Ser du inte skillnaden mot att lägga ut tillgängligt för alla? Och ingen fiskare har uttryckt att de inte vill ha bilder, vet du om de skickat om fiskarna sagt nej till bilder. Fiskaren frågar efter bilder.
Det är ett axplock av många. Vad gäddan tror är en unge har inte bett om DP någonsin och då är de oönskade. Punkt. Det anmäls alltid.
Citera
2023-09-26, 00:40
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
De hamnar inte med bild och hållande i sin kuk på nätet. De marknadsförs inte över hela Sverige. Ibland är det stängda dörrar, och hela barnens skola får inte plats på åhörarplats. Alla barn vet vad Dump är och kollar in om någon i bygden fångats.

Ja det är en jäkla cirkus. Skulle vara kul vara där på mingel på kvällen. Men för dyrt. Men en världsrekordhållare är immun, ingen kritiserar en sådan, och har aldrig fått kritik och att aldrig få kritik gör något med människor. Man går över till att tro alla andra gör fel.
En mild åtgärd mot personen som skickar såna bilder till barn.

Internet har funnits rätt länge och att inte känna till att allt man skickar aldrig kommer försvinna och att alla kan se det är befängt.
Det är inget annat än en lärdom. Vi fick lära oss om det som barn. Då sade min lärare att det du skriver är något du ska kunna skylta för alla som går på stan.
Det finns professionellt stöd för människor som inte är lika intelligenta som genomsnittet för då måste det bero på det.

Idag finns det uppsamlingar av bevis på vad som ger inverkan mot pedofiler. De vet vad bestraffning är och vi använder det som kommunikation. Det är inget personligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Diagnoserna i sig är ju inte straffbara och dessutom är folk med dessa diagnoser i minoritet när det gäller sexuellt och annat våld mot barn – så varför skulle man tvinga just dessa till vård, om de inte har begått något brott?
För att de lever i vårt samhälle. Passar det inte så finns det gott om plats i Sibirien.
Citera
2023-09-26, 00:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Den före detta världsrekordhållaren ifråga har väl fått kritik? Det vore nog att hålla sig med väl höga tankar om den gode Sjöberg, och låga dito om ankdammen Sverige, att hävda att han har ”aldrig fått kritik”.

Då det begav sig var det exempelvis någon affär han hade, så att säga, snöat in sig i. Såvitt jag minns var spalterna inte särdeles nådiga. Som en av Dumpens frontfigurer har vår hjälte även mottagit ett och annat nålstick; Dumpen har inte direkt fått fara fram utan skeptiska synpunkter från etablissemangets led.
Du har rätt, han har fått kritik, men troligen inte öga mot öga, att någon stått framför och sagt "du har fel". Det som står i tidningarna är lättare att slå ifrån sig, och klaga på djäkla troll.
Citera
2023-09-26, 00:50
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Du har rätt, han har fått kritik, men troligen inte öga mot öga, att någon stått framför och sagt "du har fel". Det som står i tidningarna är lättare att slå ifrån sig, och klaga på djäkla troll.

Alright, på det viset kanske det inte har varit så mycket. Men iallafall under den omskrivna debatten om Dumpen på Publicistklubben härförleden stod Patrik Sjöberg öga mot öga med kritiske Janne Josefsson.
Citera
2023-09-26, 00:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
. Alla barn vet vad Dump är och kollar in om någon i bygden fångats.

Då borde du kunna hålla med om att Dumpen har verklig potential att förhindra övergrepp mot barn genom att synliggöra tidigare okända pedofiler?
Citera
2023-09-26, 00:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då borde du kunna hålla med om att Dumpen har verklig potential att förhindra övergrepp mot barn genom att synliggöra tidigare okända pedofiler?
Tidigare ej pedofiler, som P,S gjort till pedofiler. Och i och med att de blivit pedo officiellt, är de alltid pedo för hela svenska folket, och därmed förblir de kvar där, för ingen vill prata med dem.
Citera
2023-09-26, 01:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dag för att förändra beslutsfattare. Change Makers Day.
EN HELDAG PÅ CIRKUS ARENA.
SARA NILSSON & PATRIK SJÖBERG.
Tillsammans har de skapat föreningen Dumpen. Två modiga själar som genom actions på riktigt bekämpar sexuella övergrepp på barn i hela Sverige.

De har blivit lobbyister.
Hela Sverige, har trott Skåne fortfarande tillhörde Danmark, de rör sig inte ofta bort från sina hemtrakter.
Citera
2023-09-26, 01:26
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Tidigare ej pedofiler, som P,S gjort till pedofiler. Och i och med att de blivit pedo officiellt, är de alltid pedo för hela svenska folket, och därmed förblir de kvar där, för ingen vill prata med dem.
De har ett stort ansvar. Vi vet vad de kan göra med pedofiler och det är grymt jobbat att ingen publicerad är oskyldig.
Citat:
Dag för att förändra beslutsfattare. Change Makers Day.
EN HELDAG PÅ CIRKUS ARENA.
SARA NILSSON & PATRIK SJÖBERG.
Tillsammans har de skapat föreningen Dumpen. Två modiga själar som genom actions på riktigt bekämpar sexuella övergrepp på barn i hela Sverige.
Får jag bjuda på en biljett? Nedre eller övre läktare?

Tänk om vi skulle konvertera dig till pedofiljägare eller liknande roll, då skulle folk swisha dig. Du innehar information vi behöver. Känns inte det lockande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in