Citat:
Ursprungligen postat av
M18A1-Claymore
Nä, det tillsätts för att stärka reaktionen lille vän, inte för att en reaktion ska starta från första början.
Angående pastörisering så vet väl även du att det handlar om djurens hälsa, förvaring och hantering av mjölken i sig.
Du vet väl också om att pastörisering inte dödar eller inaktiverar samtliga mikroorganismer?
Vet inte om du leker trög eller om det bara är i sin natur men jag kopierar det jag redan skrivit
” Åter igen så tror jag du har svårt att förstå va en teori är
”The germ theory of disease is the currently accepted scientific theory for many diseases. It states that microorganisms known as pathogens or "germs" can cause disease. ”
Det betyder att det inte är bevisat.”
Nu om man hade använt bara viruset och orsaka en immuneresponse på x antal pasienter så hade man bevisat att virus orsakar sjukdomar
Detta hade inte varit en teori om det du säger är ” sant”
Så du borde kunna tänka lite längre än så
Åter igen sa jag aldrig att bakterier eller microorganismer i mjölk är farligt( jag nämnde bara varför man pastöriserar mjölk) vi behöver bakterier och microorganismer för att överleva.
Återigen så skiter du i var jag skriver så jag kopierar igen
” Mjölk pastöriseras för att döda bakterier som kan göra oss sjuka, till exempel campylobacter, ehec och listeria.”
Djur på foder kommer ha dålig mjölk medans gräsbetade kommer ha nyttig mjölk ja. Ledig sagt något om det
Angående glyphosate
”glyphosate kills weeds: it inhibits the shikimate pathway, a system plant cells use to produce energy, by inhibiting an enzyme that helps them synthesize amino acids from carbohydrates. In essence, glyphosate starves plants.”
While human cells don’t use the shikimate pathway, bacteria do. It’s possible that glyphosate’s apparent risk to human health is due in part to the chemical’s effect on the good bacteria in our guts. This community of good bacteria don’t just help us digest our food; they’re also vital players in our immune system.
Studies on rats and bacteria cultured in labs suggest that glyphosate inhibits the composition of gut bacteria”
Det blockerar även 3 viktiga enzymer att kunna synteseras ikroppen men det kan du få äran att leta upp själv 😌