2023-09-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Du visade just att du är ett troll 🤣🤣

Fett och proteiner i mjölken kan bilda klumpar och blockera blodkärlen.
Mjölk är inte sterilt och kan innehålla bakterier som kan leda till en allvarlig blodinfektion.
Kroppen kan identifiera de främmande ämnena som en invaderare och utlösa en farlig immunreaktion.

Men kan vi inte prova göra detta med dig som anser att det är helt ofarligt? Bör du ju våga eftersom du vet att det är helt ofarligt, eller hur?

Ursäkta men vem sa att man inte skulle filtrera mjölken innan ? På samma sätt ett vaccine filtreras.

Fetter i mjölk kan klumpa blodet även orala vägen
Bakterier kan utlösa en farlig immunreaktion oral väg med
Därför den är passteruserad

Vet du varför man har farliga ämnen i vaccine
För bakterier eller virus inte kan orsaka en immune responsen själv
Därför det heter the germ thery of deases
Du kan bara orsaka en sjukdom när du tillsätter andra gifter

Virus som smittas ” påståendes” via luftvägen kan inte isoleras och injekterad , äta/ dricka eller andas in och orsaka en sjukdom utan tillsatser
Senast redigerad av Superburkeen 2023-09-25 kl. 12:14.
Citera
2023-09-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Om nu autism är ärvbart hur komm autism till världen ?
Hur kan vi ha en ökning på 1 på 10000 1970 till 1 på 40 2020 med autistiska symptom ( du vet att det finns olika grader av autism antar jag ) på 40 år
Hur exakt gick det till om det endast är ärvbart ?

Hur kommer det sig att amishcommunity är som enda som inte har autism samt de enda som inte vaccinerar sina barn ?

Hur kan 2 friska föräldrar utan autism eller neurologiska sjukdomar få ett autistiskt barn om det är ärvbart ?

Här har du en liten graf du kan kolla på
Hur hygen bidrog till minskad dödsorsak inte vaccine
dogsnaturallymagazine.com/wp-content/uploads/2011/12/Vaccination-and-Renal-Patients-vaccine-mortality-rates-graph.gif

Så vad hände runt 1970-1980
2 bidragande orsaker
Vaccinations programmet
Mat började besprutas med glyphosate

Återigen så visas det otrolig okunskap från er sida.
Man har helt andra kriterier idag än för 40 år sedan och autismspektrat är väkdigt brett mot vad det historiskt varit.

Hur var det nu, skulle man inte ta hänsyn till sådant eller det gäller inte er?

Glyphosate är en herbicid som introducerades på marknaden 1974 och är idag en av de mest använda herbiciderna i världen. Det används främst för att bekämpa ogräs på jordbruksmark, vilket indirekt påverkar matproduktionen.

Det råder delade meningar om huruvida glyphosate är farligt för människor. Vissa studier har föreslagit en potentiell koppling till cancer, men andra har inte funnit några signifikanta hälsorisker.

Så hur var det nu, har du gjort tillräckligt noggranna studier från Asien, Europa och Afrika där samtliga deltagares hälsostatus ner i DNA undersökts och kartlagts innan?
De studierna vill jag gärna se, även studierna där du med samma bredd och noggranna placebo kommit fram till att det beror på vaccinationer.

Så nu kräver jag exakt samma studier som krävs från er sida. Visa upp dessa nu och sluta gissa och dra falska kopplingar utan att du vet något alls.
Citera
2023-09-25, 12:18
Medlem
Citat:
Ursäkta men vem sa att man inte skulle filtrera mjölken innan ? På samma sätt ett vaccine filtreras.

Fetter i mjölk kan klumpa blodet även orala vägen
Bakterier kan utlösa en farlig immunreaktion oral väg med
Därför den är passteruserad

Vet du varför man har farliga ämnen i vaccine
För bakterier eller virus inte kan orsaka en immune responsen själv
Därför det heter the germ thery of deases
Du kan bara orsaka en sjukdom när du tillsätter andra gifter

Virus som smittas ” påståendes” via luftvägen kan inte isoleras och injekterad , äta/ dricka eller andas in och orsaka en sjukdom utan tillsatser

Jag har druckit mjölk direkt från kom i mer än 40 år, det är inte därför man pastöriserar vilket du såklart vet om.

Vad har du för studier från Europa, Asien och Afrika med hälsostatus och placebo som stödjer dina fantasier om att virus inte orsakar en immunreaktion?
Citera
2023-09-25, 12:23
Medlem
Citat:
Jag har druckit mjölk direkt från kom i mer än 40 år, det är inte därför man pastöriserar vilket du såklart vet om.

Vad har du för studier från Europa, Asien och Afrika med hälsostatus och placebo som stödjer dina fantasier om att virus inte orsakar en immunreaktion?
Man psturuserar mjölk för påstådda farliga virus och bakterier jo..
” Mjölk pastöriseras för att döda bakterier som kan göra oss sjuka, till exempel campylobacter, ehec och listeria.”

Däremot sa jag aldrig att dom va farliga, samma kille som kom på germ thery kom på att psturisera mjök men det vet du väl.

Om du läser på FDA eller CDC så står det klart och tydligt att de måste lägga till adjuvent för att orsaka en immune responsen och att ett virus eller bakterier inte kan göra det själv..

Du har världens största studie under första eller andra världskriget ( minns ej vilken nu ) där de försökte orsaka sjukdomar i friska människor från sjuka människor genom att isolera virus och göra det vidare till en frisk person
Bara att läsa den😉

Åter igen så tror jag du har svårt att förstå va en teori är
”The germ theory of disease is the currently accepted scientific theory for many diseases. It states that microorganisms known as pathogens or "germs" can cause disease. ”

Det betyder att det inte är bevisat.
Senast redigerad av Superburkeen 2023-09-25 kl. 12:29.
Citera
2023-09-25, 12:32
Medlem
Citat:

Däremot sa jag aldrig att dom va farliga, samma kille som kom på germ thery kom på att psturisera mjök men det vet du väl.

Om du läser på FDA eller CDC så står det klart och tydligt att de måste lägga till adjuvent för att orsaka en immune responsen och att ett virus eller bakterier inte kan göra det själv..

Nä, det tillsätts för att stärka reaktionen lille vän, inte för att en reaktion ska starta från första början.

Angående pastörisering så vet väl även du att det handlar om djurens hälsa, förvaring och hantering av mjölken i sig.
Du vet väl också om att pastörisering inte dödar eller inaktiverar samtliga mikroorganismer?
Citera
2023-09-25, 12:40
Medlem
Citat:
” Mjölk pastöriseras för att döda bakterier som kan göra oss sjuka, till exempel campylobacter, ehec och listeria.”

Du har världens största studie under första eller andra världskriget ( minns ej vilken nu ) där de försökte orsaka sjukdomar i friska människor från sjuka människor genom att isolera virus och göra det vidare till en frisk person
Bara att läsa den😉

Åter igen så tror jag du har svårt att förstå va en teori är
”The germ theory of disease is the currently accepted scientific theory for many diseases. It states that microorganisms known as pathogens or "germs" can cause disease. ”

Det betyder att det inte är bevisat.

Den kan du länka till, för det finns ingen sådan som du beskriver.
Citera
2023-09-25, 12:42
Medlem
Citat:
Nä, det tillsätts för att stärka reaktionen lille vän, inte för att en reaktion ska starta från första början.

Angående pastörisering så vet väl även du att det handlar om djurens hälsa, förvaring och hantering av mjölken i sig.
Du vet väl också om att pastörisering inte dödar eller inaktiverar samtliga mikroorganismer?

Vet inte om du leker trög eller om det bara är i sin natur men jag kopierar det jag redan skrivit

” Åter igen så tror jag du har svårt att förstå va en teori är

Det betyder att det inte är bevisat.”

Nu om man hade använt bara viruset och orsaka en immuneresponse på x antal pasienter så hade man bevisat att virus orsakar sjukdomar
Detta hade inte varit en teori om det du säger är ” sant”
Så du borde kunna tänka lite längre än så

Åter igen sa jag aldrig att bakterier eller microorganismer i mjölk är farligt( jag nämnde bara varför man pastöriserar mjölk) vi behöver bakterier och microorganismer för att överleva.
Återigen så skiter du i var jag skriver så jag kopierar igen

Djur på foder kommer ha dålig mjölk medans gräsbetade kommer ha nyttig mjölk ja. Ledig sagt något om det

Angående glyphosate
”glyphosate kills weeds: it inhibits the shikimate pathway, a system plant cells use to produce energy, by inhibiting an enzyme that helps them synthesize amino acids from carbohydrates. In essence, glyphosate starves plants.”
While human cells don’t use the shikimate pathway, bacteria do. It’s possible that glyphosate’s apparent risk to human health is due in part to the chemical’s effect on the good bacteria in our guts. This community of good bacteria don’t just help us digest our food; they’re also vital players in our immune system.

Studies on rats and bacteria cultured in labs suggest that glyphosate inhibits the composition of gut bacteria”

Det blockerar även 3 viktiga enzymer att kunna synteseras ikroppen men det kan du få äran att leta upp själv 😌
Senast redigerad av Superburkeen 2023-09-25 kl. 12:46.
Citera
2023-09-25, 12:44
Medlem
Citat:
Den kan du länka till, för det finns ingen sådan som du beskriver.
Jodå den finns men begravd 😌
Kommer ta mig en dag att hitta
Citera
2023-09-25, 12:47
Medlem
Citat:
Vet inte om du leker trög eller om det bara är i sin natur men jag kopierar det jag redan skrivit

” Åter igen så tror jag du har svårt att förstå va en teori är

Det betyder att det inte är bevisat.”

Nu om man hade använt bara viruset och orsaka en immuneresponse på x antal pasienter så hade man bevisat att virus orsakar sjukdomar
Detta hade inte varit en teori om det du säger är ” sant”
Så du borde kunna tänka lite längre än så

Åter igen sa jag aldrig att bakterier eller microorganismer i mjölk är farligt( jag nämnde bara varför man pastöriserar mjölk) vi behöver bakterier och microorganismer för att överleva.
Återigen så skiter du i var jag skriver så jag kopierar igen

Djur på foder kommer ha dålig mjölk medans gräsbetade kommer ha nyttig mjölk ja. Ledig sagt något om det

Angående glyphosate
”glyphosate kills weeds: it inhibits the shikimate pathway, a system plant cells use to produce energy, by inhibiting an enzyme that helps them synthesize amino acids from carbohydrates. In essence, glyphosate starves plants.”
While human cells don’t use the shikimate pathway, bacteria do. It’s possible that glyphosate’s apparent risk to human health is due in part to the chemical’s effect on the good bacteria in our guts. This community of good bacteria don’t just help us digest our food; they’re also vital players in our immune system.

Studies on rats and bacteria cultured in labs suggest that glyphosate inhibits the composition of gut bacteria”

Det blockerar även 3 viktiga enzymer att kunna synteseras ikroppen men det kan du få äran att leta upp själv 😌

Men vart är studierna med alla världsdelar?
Du krävs på samma från mig som du kräver här annars är de ogiltiga.

Så hala fram dem nu.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-09-25 kl. 12:49.
Citera
2023-09-25, 12:49
Medlem
Citat:
Jodå den finns men begravd 😌
Kommer ta mig en dag att hitta

Gör det då, för den ska inte vara oetiskt och ha med större delen av befolkningen med deras hälsostatus dokumenterad samt placebo enligt de krav du ställer själv.
Citera
2023-09-25, 12:55
Medlem
Citat:
Gör det då, för den ska inte vara oetiskt och ha med större delen av befolkningen med deras hälsostatus dokumenterad samt placebo enligt de krav du ställer själv.
Där har du x antal experiment du själv kan gå in och läsa om ( om du inte behöver min hjälp med det med förståss)

[url]https://www.ggarchives.com/Influenza/TheRosenauExperiment-1918-1919.html[/url

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2862332/#!po=60.7527

the most interesting epidemiological studies conducted during the 1918–1919 pandemic were the human experiments conducted by the Public Health Service and the U.S. Navy under the supervision of Milton Rosenau on Gallops Island, the quarantine station in Boston Harbor, and on Angel Island, its counterpart in San Francisco. The experiment began with 100 volunteers from the Navy who had no history of influenza. Rosenau was the first to report on the experiments conducted at Gallops Island in November and December 1918.69 His first volunteers received first one strain and then several strains of Pfeiffer's bacillus by spray and swab into their noses and throats and then into their eyes. When that procedure failed to produce disease, others were inoculated with mixtures of other organisms isolated from the throats and noses of influenza patients. Next, some volunteers received injections of blood from influenza patients. Finally, 13 of the volunteers were taken into an influenza ward and exposed to 10 influenza patients each. Each volunteer was to shake hands with each patient, to talk with him at close range, and to permit him to cough directly into his face. None of the volunteers in these experiments developed influenza. Rosenau was clearly puzzled, and he cautioned against drawing conclusions from negative results.
Senast redigerad av Superburkeen 2023-09-25 kl. 13:02.
Citera
2023-09-25, 13:01
Medlem
Citat:
Där har du x antal experiment du själv kan gå in och läsa om ( om du inte behöver min hjälp med det med förståss)

https://www.ggarchives.com/Influenza/TheRosenauExperiment-1918-1919.html

Säger precis ingenting faktiskt mer än att smittvägar är komplexa.

Så vad vill du få fram från det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in