• 1
  • 2
2023-09-24, 21:43
Medlem
Silltunnas avatar
Igår satt jag på krogen och tjuvlyssnade på ett samtal som pågick vid bordet bredvid. Det var två par som dividerade huruvida de pussade sina barn på munnen eller ej. Tydligen tyckte det ena paret att detta var onormalt och udda, vilket det andra paret inte ansåg. Då började jag fundera på hur jag själv gjorde när ungarna var små. Men visst kunde man väl ge dom en puss på munnen ibland när de ville det. Sånt där slutar man väl naturligt med desto äldre de blir, eller hur ligger det till med era erfarenheter egentligen?
Senast redigerad av Silltunna 2023-09-24 kl. 21:45.
Citera
2023-09-24, 21:54
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Fullt rimligt tills de är typ 6 tänker jag.
Citera
2023-09-24, 22:10
Minns att Zlatan gjorde det i tv med sina barn, varav min farsa (50-talist) såg det och ryggade tillbaka.

Jag ser det som helt otänkbart att jag själv skulle göra det jag med.
Citera
2023-09-24, 22:19
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ju äldre barnet är ju skevare är det.
Citera
2023-09-24, 22:21
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Minns att Zlatan gjorde det i tv med sina barn, varav min farsa (50-talist) såg det och ryggade tillbaka.

Jag ser det som helt otänkbart att jag själv skulle göra det jag med.

Så om din lilla son eller dotter kommer springande till sin far och vill ha en puss, så förvägrar du denne det?
Citera
2023-09-24, 22:28
Moderator
VitKallas avatar
Har aldrig pussat mina barn på munnen och har sagt ifrån när andra velat göra det. Tycker det är osmakligt. Pussar och kramar dom betydligt mer än många andra föräldrar gör med sina barn dagligen, men aldrig på munnen. Samma som att jag inte klappat dom på rumpan och liknande. Jag anser att vissa gränser vill jag hålla och lära dom.

Vet att barnens pappa gjort det, tyckte inte om det heller. Men han gör ju som han vill.
Dock, och det är viktigt, så är det i slutändan barnen som bestämmer. Vad gäller sin pappa då, övriga får vackert hålla sig ifrån. Vill dom pussa sin pappa på munnen är det upp till dom.

Vad andra gör med sina barn är upp till dom.
Citera
2023-09-24, 22:33
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Har aldrig pussat mina barn på munnen och har sagt ifrån när andra velat göra det. Tycker det är osmakligt.

Ja inte fan pussar man väl andras småbarn på munnen.
Citera
2023-09-24, 22:34
Medlem
libbens avatar
Pussa barn på munnen när barnen har en låg ålder är mer ok. Ur ett bacillperspektiv osv. Men efter 5-6 bör man ha slutat med det. Sedan är det fullt naturligt immunskydd från övrig omvärld med dags förskola skola osv.

Men helt klart en vettig poäng samt det är en del bonding i det som väldigt unga. Men som andra säger, ju äldre ungen blir ju mer weird blir det.
Citera
2023-09-24, 22:38
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ja inte fan pussar man väl andras småbarn på munnen.
Det finns uppenbarligen dom som gör det jo.
Citera
2023-09-24, 23:19
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av Glaskorven 2023-09-24 kl. 23:22.
Citera
2023-09-24, 23:54
Medlem
pn222jws avatar
Mer kroppskontakt har visat sig minska risken för incest som alltså stiger med mindre kroppsberöring.
Citera
2023-10-06, 10:58
Medlem
Jag har aldrig förstått det. Pussar på munnen är för mig exklusivt för partners/sexuella kontakter.

Förstår inte varför man vill pussa ett barn på munnen, de har helt mjuk och blöt mun.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in