2023-09-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Varför har inte Ryssen tagit dessa än då? övertag 10:1 säger du? fan vad dom suger

Varför ändra på ett vinnande koncept.
De behöver ju inte ens avancera längre…
Citera
2023-09-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och trots det förlorar ryssarna by efter by enligt ryska försvarsministeriet, eller är det en "desinformationskampanj" från mastermind Sjojgu? Räcker det inte mer övertag om 14 mot 1 för ryska armén att lyckas hålla emot?
Dessa byar, finns det något av värde att försvara i dem?

Hur många procent areal av ryss-ockuperade områden har Ukraina tagit de senaste två veckorna?
Citera
2023-09-24, 21:24
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
På kartan syns ingenting. Ukraina har inte tagit tillbaka ett skit.

Sluta vara så jävla naiva. Jag förstår absolut er sympati med Ukraina, jag kan helt ha empati med den. Men väx upp för helvete. Det går jävligt dåligt för Ukraina, de har offrat hur många liv som helst utan att vinna ett skit.

Sant men det går dåligare för ryssen. Snart kommmer sista mobileseringen och det kommer inte hjälpa ett skit.

Hur naiv är du?
Citera
2023-09-24, 21:25
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är fantastiskt över hur ni anser att det är ett vinnande koncept att förlora mark på daglig basis.
Hjärntvätteriet som Ryzzland sysslar med måste vara den mest effektiva i världen.
Citera
2023-09-24, 21:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jaha vatnik, så ryzzen har kontroll på territorium de kallar ryzzland??
Vinnande koncept?
inte ens ryzzen själv är så dum i håvet som du är.
Citera
2023-09-24, 21:26
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Sluta vara så jävla naiva. Jag förstår absolut er sympati med Ukraina, jag kan helt ha empati med den. Men väx upp för helvete. Det går jävligt dåligt för Ukraina, de har offrat hur många liv som helst utan att vinna ett skit.

Ukraina har dödat 280000ryska soldater och över 4000stridsvagnar. Dom skjuter sönder ca 30artillerisystem per dag och träffar högvärdiga mål med militärledningen. Ryssarnas svartahavsflotta är nu i det närmaste utslagen. Var får du ifrån att Ukraina inte gör massiva framsteg?

Finns ingen anledning att rusa på blint över minfält när man kan plocka högvärdiga mål konstant och tömma Ryssland på blod sakta men säkert. När ledningssystem är tillräckligt trasigt i Ryssland så kan det gå snabbt.
Citera
2023-09-24, 21:27
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:

Var kommer ni tomtar ifrån? Ukraina har tagit tillbaka 54 % av det pissryssarna tog inledningsvis. https://www.nytimes.com/interactive/2022/world/europe/ukraine-maps.html
Citera
2023-09-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Var kommer ni tomtar ifrån? Ukraina har tagit tillbaka 54 % av det pissryssarna tog inledningsvis. https://www.nytimes.com/interactive/2022/world/europe/ukraine-maps.html
Läste någonstans att det egentligen är närmare 70 procent.
Citera
2023-09-24, 21:29
Medlem
Citat:
Dessa byar, finns det något av värde att försvara i dem?
barnamördare v.puttin påstår att det är ryskt annekterat territorium och även om ryssarna som vanligt jämnade allt med marken när de intog dem för mer än ett år sedan, så har ryska armén inte avancerat alls på ett år utan lämnat ifrån sig bit efter bit, by efter by, stad efter stad.

Citat:
Hur många procent areal av ryss-ockuperade områden har Ukraina tagit de senaste två veckorna?
oändligt större arealer än ryssarna ockuperat under samma tid.
Citera
2023-09-24, 21:33
Medlem
Så brann det idag igen på Krim.
https://twitter.com/NOELreports/status/1705927265333256311

Idag har även strömmen gått på en av St. Petersburgs flygplatser. Var 4 dagar sedan som det brann på Sochis flygplats.
https://twitter.com/NOELreports/status/1706007145957728476
https://www.reuters.com/world/europe/fire-fuel-tank-russias-sochi-sea-resort-extinguished-mayor-2023-09-20/

Ser två fördelar här:
De folktäta och rikare delarna av Ryssland ligger i väst, nära Ukraina. Stor risk för fortsatta "bränder" som påverkar medelklassen och allt över.
Flygbolagen kan alla hävda force majeure vid dessa flygstopp vilket direkt drabbar befolkningen.
Citera
2023-09-24, 21:38
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
ryssarna har iallafall lyckats krossa sin egen armé med stor framgång samtidigt som Ukraina just nu är militärt starkare än någonsin tidigare. Lite svårt att se logiken, men barnamördare v.puttin ville väl bli av med den ryska armén av någon anledning. Sjojgu kanske var lite för mopsig.

Ja, så går det när man inte anpassar sig efter nutid. Förändring är viktigt även för det lilla företaget.

Ryssland som stort företag verkar inte förstått den biten. Snart går de i konkurs.
Citera
2023-09-24, 21:40
Medlem
Citat:

Du skall inte titta i din ryska kartbok - den ändras inte.

Men exempelvis deepstatemap ändras i takt med de ukrainska framryckningarna. Följ med i tråden så ser du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in