2023-09-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Du har nog blandat ihop flera inlägg. Jag påstår att Ryssland inte har satsat hela sin militära kapacitet mot Ukraina, eftersom man har flera gränser att bevaka. Och ett stort land. Vad händer om t ex Kina börjar bråka med ryssarna, och de har hela militären vid Ukraina?
Vilka "fientliga " nato länder gränsar till Ryssland? Typ inget av dom har något intresse av att göra något anfall.
Enligt Ryssland är ju Kina en nära bundsförvant så dom bråkar väl inte?
Citera
2023-09-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
och vad ska den offensiven komma ifrån? ryssland har inga militära resurser att utföra någon stor offensiv. 75000man kostade bachmut tex

Ryssland har över 750,000 man på plats.
Ukraina har väl ca. 50-60,000 man kvar i stridbart skick.
Citera
2023-09-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag tyckte det var tydligt att jag ställer upp på kritik av McGregor. Men de stora linjerna har han lyckats förstå, enl mig. Detsamma kan jag dock inte påstå om ukrainadårarna som förpestar tråden med sin dynga.

Seså, kryp tillbaka under stenen nu. Ukraina trycker tillbaka ryssen obevekligen. Och slår mot militära mål som är kännbara för Ryssland.
Citera
2023-09-24, 20:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Om det stämmer att Ukrains förlorat 1,5 miljoner man så verkar det vara väldigt stora framgångar för Ryssland. Ett av Rysslands mål är ju att krossa den Ukrainska arméen.

Med tanke på att Ukraina mobiliserat ca 800 000 och ca 200.000 är i direkta strider och resten i bakre led så är det inte ens teoretiska möjligt 1,5miljoner skulle ha stupat.

tredagarsoperationen verkar bli slutet för Ryssland som Federation.
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Varför har inte Ryssen tagit dessa än då? övertag 10:1 säger du? fan vad dom suger
Citera
Medlem
Citat:
Om det stämmer att Ukrains förlorat 1,5 miljoner man så verkar det vara väldigt stora framgångar för Ryssland. Ett av Rysslands mål är ju att krossa den Ukrainska arméen.

Om det nu har hänt, varför lyckas Ryssland aldrig avancera?
Är de vidskepliga och vågar inte vandra över lik eller varför tar de inte över hela Ukraina om nu ukrainska armén är pulveriserad?

Du förstår väl att allt det Macgregor påstår är fantasier?
Enligt honom har Ryssland varit nära flera gånger att vinna men antingen så var hans källor felaktiga, vilket han själv påstått, eller att det finns någon anledning som han inte själv förstår.
Är det en kille att lita på, en som skyller på andra så fort hans information är felaktig?
Citera
2023-09-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kanske dumt att fråga, men hur i all världen kan man tycka så?
Hen har varit väldigt konsekvent (och haft fel VARJE gång), hen har inte skyggat för att sticka ut, hen har inte låtit sig påverkas av tidigare felbedömningar (och heller inte lärt sig något av dem)
Citera
2023-09-24, 21:14
Medlem
Citat:
ryssarna har iallafall lyckats krossa sin egen armé med stor framgång samtidigt som Ukraina just nu är militärt starkare än någonsin tidigare. Lite svårt att se logiken, men barnamördare v.puttin ville väl bli av med den ryska armén av någon anledning. Sjojgu kanske var lite för mopsig.
Citera
2023-09-24, 21:17
Medlem
Citat:
Och trots det förlorar ryssarna by efter by enligt ryska försvarsministeriet, eller är det en "desinformationskampanj" från mastermind Sjojgu? Räcker det inte mer övertag om 14 mot 1 för ryska armén att lyckas hålla emot?
Citera
2023-09-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
MacGregors kompis Tucker Carlson ska ju får en pratshow i rysk statstelevision. Verkligen Trasiga foliehattar som du förlitar dig på.

Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Seså, kryp tillbaka under stenen nu. Ukraina trycker tillbaka ryssen obevekligen. Och slår mot militära mål som är kännbara för Ryssland.
På kartan syns ingenting. Ukraina har inte tagit tillbaka ett skit.

Sluta vara så jävla naiva. Jag förstår absolut er sympati med Ukraina, jag kan helt ha empati med den. Men väx upp för helvete. Det går jävligt dåligt för Ukraina, de har offrat hur många liv som helst utan att vinna ett skit.
Citera
2023-09-24, 21:20
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/WorldObserver0/status/1706003229861949656

Jag tittar på kartan och noterar att Shushary verkar ligga över inflygningsområdet till flygplatsen. I ovan länkade tweet så finns det en video på vad jag tror är en militärlastbil som åker genom ett mörklagt område.

Slutsats.. ..Kan vara en drönare på vift som fick myndigheterna att stänga av strömmen till flygplatsen och bostadsområdet?

Edit:
Eller så är det bara en brandbil, hade väntat mig mer reflexer på sidan där. Lokala transformatorstationen verkar krångla i alla fall.

Är väl inte otroligt att det faktiskt bara är normalt ryskt klåperi och brist på underhåll som gjort att stationen klappar ihop.
Citera
2023-09-24, 21:21
Medlem
Citat:
knappast ukraina har kring 1 miljon man ryssland 450.000. och ryssland har minst 500.000 i döda och sårade soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in