Citat:
Ursprungligen postat av
sockerhicka
Hon verkar inte ha fått tid än vad det verkar på instagram, men ska till läkare på torsdag, när hon går in i vecka 37. "Men jag hoppas och håller tummarna att vi kanske får en tid inbokad för en igångsättning under besöket".
Det är psykiskt belastande för henne, och det verkar ju vara normaltillståndet oavsett om hon är gravid eller inte. Kommer sluta med att hon får förlossningsdepression, blir sjukskriven och så får keboff vara hemma med barnet så hon får se på Karlsson på taket i lugn och ro.
Det kan ju verkligen hända vem som helst och har man psykisk ohälsa i bagaget så har man nog ännu större risk för förlossningsdepression.
MVC brukar ha bra koll på om det finns risk.
Jag tycker att det är problematiskt att hon skriver att "det finns ingen anledning att hon ska va där inne längre än nödvändigt". Herregud, låt ungen komma när den är redo. Visst det är så jäkla jobbigt sista veckorna men vad är 2-3 veckor mot ett helt liv?
Glömmer hon bort att det här lilla livet är skört ocj behöber all skydd den kan få? From den dagen man bestämmer att man är redo för barn så handlar det inte längre om en själv, ännu mindre när man blir gravid, då handlar allt om sitt framtida barn.
Det är småsint men nästan hoppas jag på att hon ska gå 40 fulla veckor.
Herregud, miljarder kvinnor har varit gravida och fött barn innan henne men det är psykiskt påfrestande för henne?
Hur ska hon klara av förlossningen?