2023-09-24, 11:09
Medlem
Men skulle hon inte träffa en läkare för att få ett datum?
Har hon redan gjort det utan att uppdatera 😅 plötsligt blivit lite privat för att kunna göra lite content av det sen!?
Citera
2023-09-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Men skulle hon inte träffa en läkare för att få ett datum?
Har hon redan gjort det utan att uppdatera 😅 plötsligt blivit lite privat för att kunna göra lite content av det sen!?
Då skulle hon väl ha gjort content av det med...typ "har fått datum för igångsättning nu men vi vill hålla sista tiden privat för oss själva. Hoppas ni förstår. PS kommer ett samarbete som jag tror ni kommer älska som varit planerat länge"
Eller nåt ..
Kanske börjar hon bli på riktigt trött nu. Det är tufft sista veckorna och hon ser inte så pigg ut på sin sista story.
Citera
2023-09-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Förhållanden i sena tonåren kan väl vara rätt stormiga/oseriösa, hur länge bodde hon tillsammans med Marcus? Nån vecka/månad?

Sen att hon blev sambo i mars 2016, säger ju ingenting om när de träffades, och många drömmer om att bli unga mammor. Jag och min sambo började prata om barn rätt tidigt, men fick vänta 7 år på vår första. Sen var det ju 6 år sedan de förlorade sin son, så jag förstår att de tillslut fick testa IVF (men ja det kanske fanns andra förklaringar till att de inte fungerade på egen hand, övervikt och skräpmat t.ex).

Hon blev sambo med en man 2015 när hon var 20 år. Mindre än ett år efter blev hon sambo med en ny dvs Keboff. Och direkt försökte de få barn.
Citera
2023-09-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Kanske det? Keboff har blivit friserad och det lät som att det är sista gången innan bebisen kommer, och så har de varit till graven sista gången innan förlossning. Hon borde gå in i vecka 37 nu på torsdag, känns ju tidigt att knyta ihop säcken redan men hon har väl fått ett datum nu då.

Hon har special treatment och har fått tid för igångsättning
Citera
2023-09-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Mmm vad charmigt...hoppas verkligen att hon har mognat och inte är den typen längre. Fast hon är ju förvisso fortfarande inte särskilt charmig. Tvärtom.

Fy vad trashigt, inte förvånad dock med tanke på hennes attityd idag. Hon lär ha läst den här tråden så kanske hon ändrar sig?
Citera
2023-09-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Hon har special treatment och har fått tid för igångsättning

Hon verkar inte ha fått tid än vad det verkar på instagram, men ska till läkare på torsdag, när hon går in i vecka 37. "Men jag hoppas och håller tummarna att vi kanske får en tid inbokad för en igångsättning under besöket".

Det är psykiskt belastande för henne, och det verkar ju vara normaltillståndet oavsett om hon är gravid eller inte. Kommer sluta med att hon får förlossningsdepression, blir sjukskriven och så får keboff vara hemma med barnet så hon får se på Karlsson på taket i lugn och ro.
Citera
2023-09-24, 16:21
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Hon blev sambo med en man 2015 när hon var 20 år. Mindre än ett år efter blev hon sambo med en ny dvs Keboff. Och direkt försökte de få barn.

Jo, men som sagt, hon lär ju levt ensam däremellan, samboförhållandet med Marcus var nog kortvarigt och ”Keboff” lär hon ju varit tillsammans med ett tag innan de blev sambos. Jag vet andra exempel på personer som blivit gravida direkt och sedan sambos. Så jag tycker inte det är konstigt att de ville skaffa barn efter 2 månader som sambos. Nästan mer sjukt med såna som vill vänta tills det i princip är försent, göra karriär, spara ihop pengar till kontantinsats för ett miljonhus osv, så plötsligt är de närmare 40 och upptäcker att fertiliteten är noll, och då kanske inte ens IVF hjälper.
Citera
2023-09-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Hon verkar inte ha fått tid än vad det verkar på instagram, men ska till läkare på torsdag, när hon går in i vecka 37. "Men jag hoppas och håller tummarna att vi kanske får en tid inbokad för en igångsättning under besöket".

Det är psykiskt belastande för henne, och det verkar ju vara normaltillståndet oavsett om hon är gravid eller inte. Kommer sluta med att hon får förlossningsdepression, blir sjukskriven och så får keboff vara hemma med barnet så hon får se på Karlsson på taket i lugn och ro.
Det kan ju verkligen hända vem som helst och har man psykisk ohälsa i bagaget så har man nog ännu större risk för förlossningsdepression.
MVC brukar ha bra koll på om det finns risk.

Jag tycker att det är problematiskt att hon skriver att "det finns ingen anledning att hon ska va där inne längre än nödvändigt". Herregud, låt ungen komma när den är redo. Visst det är så jäkla jobbigt sista veckorna men vad är 2-3 veckor mot ett helt liv?
Glömmer hon bort att det här lilla livet är skört ocj behöber all skydd den kan få? From den dagen man bestämmer att man är redo för barn så handlar det inte längre om en själv, ännu mindre när man blir gravid, då handlar allt om sitt framtida barn.

Det är småsint men nästan hoppas jag på att hon ska gå 40 fulla veckor.
Herregud, miljarder kvinnor har varit gravida och fött barn innan henne men det är psykiskt påfrestande för henne?
Hur ska hon klara av förlossningen?
Citera
2023-09-24, 17:06
Medlem
Jag har själv fått förklarat för mig av förlossningsläkare att det är stor skillnad på att få ett barn i v 37 och v 38. Det var nåt med andningen som gjorde stor skillnad.
Citera
2023-09-24, 18:12
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Så jag tycker inte det är konstigt att de ville skaffa barn efter 2 månader som sambos. Nästan mer sjukt med såna som vill vänta tills det i princip är försent, göra karriär, spara ihop pengar till kontantinsats för ett miljonhus osv, så plötsligt är de närmare 40 och upptäcker att fertiliteten är noll, och då kanske inte ens IVF hjälper.
I småstäder är det vanligt att skaffa barn med första random person när man är 21 år, men vilka förhållande tror du håller? De som blir tillsammans när de är 32, har stabil ekonomi, väntar 4 år tills de försöker få barn. Eller de som hoppat av gymnasiet och vid 21 försöker få barn medan de har en tatuering på avbetalning...?
Barn till högutbildade föräldrar med god ekonomi klarar sig mycket bättre än WT-barn generellt.
Citera
2023-09-24, 19:48
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
I småstäder är det vanligt att skaffa barn med första random person när man är 21 år, men vilka förhållande tror du håller? De som blir tillsammans när de är 32, har stabil ekonomi, väntar 4 år tills de försöker få barn. Eller de som hoppat av gymnasiet och vid 21 försöker få barn medan de har en tatuering på avbetalning...?
Barn till högutbildade föräldrar med god ekonomi klarar sig mycket bättre än WT-barn generellt.

Haha, vad är det för sjuk kommentar ”Barn till högutbildade föräldrar med god ekonomi klarar sig bättre än WT-barn generellt”? Klarar sig bättre på vilket sätt? Det är klart livet innebär många fördelar för bortskämda medel- och överklassungar, men det är varken en garanti för att man får en lycklig eller kärleksfull uppväxt, och du kan ”lyckas” (vad det nu innebär) även om du vuxen upp i en familj med sämre ekonomiska förutsättningar.

Sen för att inte gå allt för off topic så har de väl varit tillsammans i över 7 år nu och håller fortfarande ihop, trots att de förlorat ett barn och kämpat länge för att bli gravida igen, så deras förhållande verkar starkt. Jag hade också velat bli mamma innan jag fyllde 30 år, tyvärr blev det inte så.

Såg precis att Fanni testar med ägglossningsstickor flera gånger per dag. Jag tyckte det var tillräckligt sjukt om hon testade både morgon och kväll.
Citera
2023-09-24, 20:09
Medlem
dekadentens avatar
Citat:

Såg precis att Fanni testar med ägglossningsstickor flera gånger per dag. Jag tyckte det var tillräckligt sjukt om hon testade både morgon och kväll.

Vad jobbar hennes snubbe med, de där ägglossningsstickorna är dyra! Sure, de är de bästa men det är en dyr utgift. Sen alla dessa digitala graviditetstest de köper i drivor och testar flera gånger om dagen? Känns som ett sånt jäkla slöseri med pengar och plast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in