Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
chica.. finns inga spagge gäng i uppsala, och om det finns säg mig vilken stadsdel man kan finna dem i... du tror väl inte själv på det du säger.. mexarna är lågt representerade och skulle aldrig få sin fot här ens om de försökte.. om de nu inte började i knutby.. men de skulle aldrig få del av stan.. sen om du tycker mexarna är hårda så har du inte träffat mellanöstare - de som faktiskt utgör en majoritet av gängen här i upptown... visst finns gjutgjärn också men de ligger lågt då snuten spanat på dem i en hel del år..
mvh
Upplysning: MS13 startade som ett löst sammansatt gäng med etnisk bakgrund från El Salvador på 80 talet. Unga immigranter från krigets El Salvador gick ihop i Los Angeles för ett gemensamt beskydd i gängkulturens mentalitet ”gå med eller dö”. Rekryteringen sker främst av yngre latinos,
men i dagsläget rekryteras även personer av andra etniska bakgrunder. Det finns både män och kvinnor i gänget och de vanligaste åldrarna på aktiva medlemmar är mellan 7 - 40 år i USA och centralamerika. Det uppskattade antalet gängmedlemmar i USA är 8 000 – 10 000 och de finns i 33 stater enligt U.S. Department of Justice. Det totala antalet uppskattas till mer än 700 000 gängmedlemmar världen över. De betraktas av FBI år 2005 som det snabbast växande och mest våldsamma gänget.
Gänget finns i hela nordamerika, latinamerika, Spanien, Frankrike och Australien. Vilken "stadsdel" de finns i Uppsala bryr jag mig inte om eftersom den som vill veta får ta reda på lite själv. Allså är det inga "mexare" som du tror och de kan även vara de "balla killarna från mellanöstern" som du utryckte dig. Jag skiter i vilket..