2007-06-15, 11:42
Medlem
Bulldoozers avatar
chica.. finns inga spagge gäng i uppsala, och om det finns säg mig vilken stadsdel man kan finna dem i... du tror väl inte själv på det du säger.. mexarna är lågt representerade och skulle aldrig få sin fot här ens om de försökte.. om de nu inte började i knutby.. men de skulle aldrig få del av stan.. sen om du tycker mexarna är hårda så har du inte träffat mellanöstare - de som faktiskt utgör en majoritet av gängen här i upptown... visst finns gjutgjärn också men de ligger lågt då snuten spanat på dem i en hel del år..

mvh
Citera
2007-06-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
chica.. finns inga spagge gäng i uppsala, och om det finns säg mig vilken stadsdel man kan finna dem i... du tror väl inte själv på det du säger.. mexarna är lågt representerade och skulle aldrig få sin fot här ens om de försökte.. om de nu inte började i knutby.. men de skulle aldrig få del av stan.. sen om du tycker mexarna är hårda så har du inte träffat mellanöstare - de som faktiskt utgör en majoritet av gängen här i upptown... visst finns gjutgjärn också men de ligger lågt då snuten spanat på dem i en hel del år..

mvh
Upplysning: MS13 startade som ett löst sammansatt gäng med etnisk bakgrund från El Salvador på 80 talet. Unga immigranter från krigets El Salvador gick ihop i Los Angeles för ett gemensamt beskydd i gängkulturens mentalitet ”gå med eller dö”. Rekryteringen sker främst av yngre latinos, men i dagsläget rekryteras även personer av andra etniska bakgrunder. Det finns både män och kvinnor i gänget och de vanligaste åldrarna på aktiva medlemmar är mellan 7 - 40 år i USA och centralamerika. Det uppskattade antalet gängmedlemmar i USA är 8 000 – 10 000 och de finns i 33 stater enligt U.S. Department of Justice. Det totala antalet uppskattas till mer än 700 000 gängmedlemmar världen över. De betraktas av FBI år 2005 som det snabbast växande och mest våldsamma gänget.
Gänget finns i hela nordamerika, latinamerika, Spanien, Frankrike och Australien. Vilken "stadsdel" de finns i Uppsala bryr jag mig inte om eftersom den som vill veta får ta reda på lite själv. Allså är det inga "mexare" som du tror och de kan även vara de "balla killarna från mellanöstern" som du utryckte dig. Jag skiter i vilket..
Citera
2007-06-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
"gängmordet" 2004 var ett tjafs mellan två personer på telefon som spårade ur, och båda sidor kallade på andra kriminella från b.la sthlm. Bandidos var också involverade i denna konflikt då den ena av killarna en kurd ( asir ledaren) känner presidenten i sthlm. och han som vart mördad var också inblandad i konflikten och han gick på en kille från den andra sidan. Och sen gick det som det gick, han blev överrumplad och skjuten när han precis kom ut från sitt trapphus. Två personer satt häktade men släpptes senare.

MC gäng i uppsala? Det enda jag känner till är Gjutjärn MC som sägs ha kontakter med H.A
Är han som sköt fortfarande på fri fot?
Citera
2007-06-15, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omerta
Är han som sköt fortfarande på fri fot?

ja.
Citera
2007-06-15, 12:17
Medlem
Bulldoozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hot chica
Upplysning: MS13 startade som ett löst sammansatt gäng med etnisk bakgrund från El Salvador på 80 talet. Unga immigranter från krigets El Salvador gick ihop i Los Angeles för ett gemensamt beskydd i gängkulturens mentalitet ”gå med eller dö”. Rekryteringen sker främst av yngre latinos, men i dagsläget rekryteras även personer av andra etniska bakgrunder. Det finns både män och kvinnor i gänget och de vanligaste åldrarna på aktiva medlemmar är mellan 7 - 40 år i USA och centralamerika. Det uppskattade antalet gängmedlemmar i USA är 8 000 – 10 000 och de finns i 33 stater enligt U.S. Department of Justice. Det totala antalet uppskattas till mer än 700 000 gängmedlemmar världen över. De betraktas av FBI år 2005 som det snabbast växande och mest våldsamma gänget.
Gänget finns i hela nordamerika, latinamerika, Spanien, Frankrike och Australien. Vilken "stadsdel" de finns i Uppsala bryr jag mig inte om eftersom den som vill veta får ta reda på lite själv. Allså är det inga "mexare" som du tror och de kan även vara de "balla killarna från mellanöstern" som du utryckte dig. Jag skiter i vilket..

blås inte upp dig lillen.. du sitter och snackar om nått som inte finns.. därför frågar ja om du kan säga var de finns, för jag vet redan att de inte finns... och jag har kontakter här och där som bekräftar.. visst finns det zeta medlemmar som brukar dra historier för en, men de har stannat för att bilda familj och jobbar numera som busschufförer and what not.. trodde det skulle snackas om kriminella i uppsala och inte sagan om ringen historier.

mvh
Citera
2007-06-15, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hot chica
Visst.. När jag får tid över att stirra på datorn å leta "pålitliga källor" till er så lägger jag upp det. Men jag trodde inte att ni kunde läsa, därför tog jag rörliga bilder.
Ang asiater.. I hela "latinovärlden" så finns det varianter på "raser". Tex i Peru så är många snedögda å liknar asiater. Det finns även invandrade asiater i latinamerika. Det finns svarta, blonda, indianer (stora ögon som är lite sneda), invandrade araber (Shakira har sådan härkomst). Därför ser inte alla ut som de gör i de filmerna som ni sett på TV. Alltså så är det precis som här i Sverige.. Alla är inte blonda å blåögda som de tror i andra länder om oss. Hoppas ni förstår.
Och nej, jag är inte med i ett gäng, ser inte upp till gäng eller kriminella, och tror inte att VL finns här i Sverige eller något annat ni försöker hitta på.
(PS Ni är ganska kul när ni sitter å dissar andra hemma bakom datorn.)

\,,/
Du ser inte upp till gäng men avslutar varje post med MS djävulshand? oookej.

Du kan alltså inte redovisa ordentliga källor? Då kan vi avskriva det du har sagt direkt då, VL är fiktionella och finns inte i verkligheten tills du bevisat motsatsen. Snyggt jobbat.

Jasså, du sitter på ett internetforum men tror inte vi kan läsa? Nu får du skämmas, du vet att man har betänketid för sina dissar på internet, det där var ett sällan skådat lågvattenmärke.

Sluta göra bort dig nu, snälla. Jag tycker det uppriktigt sagt är pinsamt att se vad du skriver.
Citera
2007-07-08, 11:18
Bannlyst
Snacka med en polis i uppsala igår, och han sa att uppsala har aldrig varit mer säker. Han trodde inte det fanns en enda kriminell person kvar här. Så blir knappast nå mer action i denna stad
Citera
2007-07-08, 21:52
Medlem
Bulldoozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullike
Snacka med en polis i uppsala igår, och han sa att uppsala har aldrig varit mer säker. Han trodde inte det fanns en enda kriminell person kvar här. Så blir knappast nå mer action i denna stad

Då måste det vara en korkad polis

Mvh
Citera
2007-08-09, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tullike

Dom flesta har lagt ner, flyttat, eller sitter inne
Uppsala är väldigt lugnt just nu, har varit en jätte lugn sommar!
Reggaefestivalen nästa
Citera
2007-10-08, 00:26
Medlem
fuck asir

asir har inget att säga till om i uppsala
Citera
2007-10-08, 04:23
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Uppsala, Borås o Eslöv sak samma...... Sen tjock-steffe o de andra försvann har Uppsala inget märkvärdigt att tilläga på kartan...

/B

He he...via min bror lärde jag faktiskt känna Steffe och Johan Enander lite grann under mina tidiga tonår; de "barnvaktade" mig lite grann vid ett antal tillfällen. Sjyssta snubbar så länge man håller sig väl med dem - annars inte...
Jag minns deras svarta Merca 600 och Snövit.
Citera
2007-10-08, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B F L
asir har inget att säga till om i uppsala

Jasså inte?? Viilka äger då??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto