Citat:
Ursprungligen postat av
Intressant1
Haha ja exakt håller med dig, de vågade verkligen inte att stå för de ha sagt. Också när det gäller Jonas K. Varför spegla F som att han inte är en mobbare? Synd att det finns personer som ser upp till F.
Ja precis, självklart håller jag med när det gäller att advokaten. Han gör sitt jobb såklart. Mina känslor som bubblar över när man har sina tankar. Jag läste också FUP. Väldigt intressant att följa deras liv från då till nu.
Tragiskt. Det känns viktigt att det finns personer som är på hennes sida, hon miste livet. Vi får inte glömma henne. Alla som har jobbat med detta fall, all cred till dem.
Nej just i Jonas K:s fall blir det fruktansvärt pinsamt. Det var ju allmänt känt att Filip mobbade honom, det var ingen hemlighet. Det är ju inget Jonas ska skämmas för. Det han ska skämmas för är att han hjälpte Filip då och ljuger i rätten nu. Det är väldigt allvarligt, det är mened. Hans eget brott är preskriberat och han hade inte behövt berätta detaljer om vad han själv gjort. Vi ser på telefonlistan att det var ett antal samtal mellan Jolly (som han kallas) och F under några timmar den 21 dec -02. Ingen, absolut ingen får mig att tro att F och Jolly pratade i telefon på det sättet annars.
Men F var hemsk. Nu kände jag inte honom men det framkommer i FUP hur han utnyttjar de yngre killarna . När detta inträffade så kände de nog sig tvungna att hjälpa till.
Många var livrädda för Filip, det var inte utan orsak. Han kunde ju göra vad som helst när som helst. Det var aldrig någon som stoppade honom. Han härjade runt på Zenithgatan och senare på Ellstorp.
Det värsta är att den rädslan sitter i fortfarande. Människor är efter 20 år fortfarande rädda för honom.
Förmodligen var det väldigt stort för just Jolly att kunna hjälpa F en gång till. Mannen han fruktade men ändå såg upp till, hemskt.
Mange satt inte i samma sal som F när han vittnade. Tänk själv efter 20 år så kan han inte sitta i samma sal som F och vittna.
Egentligen har inte Filip så många med sig. I förhör kallas han för psykopat och de flesta tycker han var obehaglig bara att ha i närheten. Detta är ju inte det enda han har gjort. Han och två andra misshandlade en gammal farbror ordentligt. Men det åkte han dit på.. Även taxirånet några månader efter mordet på Marua åkte han dit för.
Men det var någon som skrev att innan han åkte in på kåken våldtog han en yngre tjej och hon var livrädd för honom och vågade inte anmäla. Jag tror han har gjort massa grejer som han inte har åkt fast för.