2023-09-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-tomten
Inte bara det, nu har hon även avslöjat att hon konstant känner av Solomons "vibrationer" närvarande i tråden.

(FB) Skvaller om Familjen Gaia (tidigare Familjen Foliehatt)
Ta och tona ner med lögnerna lite nu

Du har bra koll på hur lång tid det tar att riva saker? Vi har alltså en rivare i tråden (antagligen sjukskriven nu).
En rivare som inte gillar att folk äter nyttigt eller som försöker leva i symbios med naturen.. Bensotorsk också?

Om du läst tidigare inlägg så kanske du skulle förstått att det var på hennes instagram som hon visade hur väggarna bara föll isär. Har de visat det på youtube? Bra för dig
Citera
2023-09-22, 20:30
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchertime
Första videon jag ser på typ. Ett år? Sen jag slutade titta på dem efter att allt kom fram.
Alltså hur mår han? Är hans resa och läkning att se dyng hög ut? Han kan inte må bra! Rösten låter osäker och det ser bara ut som att han bara otrivs med att sitta där och spela in! Har man precis haft en ”magsjuka” sitter man inte där iallafall och låtsas, det där är något annat!

Apropå Melina och barnen.. Har följt dom sen livet utan filter OCH EN BÄTTRE MAMMA ÄN MELINA FINNS INTE! Snälla.
Hon har ammat osiris nästan 3 år, hon låter henne vara med och laga mat och visar bit för bit allt!
Hon har tagit så väl hand om barnen! Självklart är det tufft och man blir knäpp på sig själv, speciellt när man är ensam med dem och får ta 90% VEM blir inte det?
Fredrik kanske ska steppa upp sin pappa roll och ta tag i SITT liv och börja hjälpa till kanske!
Visa att han vill vara en pappa!
Annars hoppas jag Melina lämnar honom!

Svarar trollet så svara honom inte ens!

Något verkar väldigt off, det är en sak som är säker. Solomon brukar inte vara såhär loj, nästan apatisk. Även om han precis varit magsjuk så blir man väl inte sådär? Det verkar uppenbarligen som att han är någon annanstans i huvudet? Eller är det så illa att han går igenom en avtändning?

Men allvarligt spelar de in för att de känner sig tvungna att lägga upp något? Verkar inte som att de tycker det är roligt längre.

Btw undrar hur Melina ställer sig till våldtäktsärendet.
Citera
2023-09-23, 00:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Något verkar väldigt off, det är en sak som är säker. Solomon brukar inte vara såhär loj, nästan apatisk. Även om han precis varit magsjuk så blir man väl inte sådär? Det verkar uppenbarligen som att han är någon annanstans i huvudet? Eller är det så illa att han går igenom en avtändning?

Men allvarligt spelar de in för att de känner sig tvungna att lägga upp något? Verkar inte som att de tycker det är roligt längre.

Om du har mycket brister från början så blir man extremt dålig av en vanlig magsjuka.
Solomon kanske inte har ätit en så bra vegan diet som han trodde.
Citera
2023-09-23, 00:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-tomten
Ett annat alternativ är att du inte har nått vettigt att komma med när du blir tillrättavisad..

När man själv har börjat förstå att ens argument inte håller så vågar man inte ens uttala dem längre.
Peka ut vad som är motsägelsefullt istället så ska jag förklara för dig hur du har fel.. Men det vågar du inte, du vet själv att du är ute cyklar, alternativt har inte ens nått att komma med alls.. Ännu ett dagistrick precis som "du ja" grejen.
Han syftar på detta:
"Tänk efter på av du skriver och använder för ord nästa gång så spiller du ta tag med så desperata och löjliga "motangrepp" som du inte ens förstår själv.
Om du fortfarande inte fattar, prova att läsa den meningen högt, så kommer du förstå problemet.

on topic: varför ser melina så frisk ut, och solomon så tunn och blek, dem äter ju samma mat? (tänker på innan solomon blev sjuk)
Citera
2023-09-23, 08:01
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om du har mycket brister från början så blir man extremt dålig av en vanlig magsjuka.
Solomon kanske inte har ätit en så bra vegan diet som han trodde.

Han fastar ju väldigt mycket också och verkar gå flera dygn helt utan mat ibland. Oavsett orsak så ger han inte ett hälsosamt intryck.

Melina såg typ...gravid ut, kan nummer tre vara på gång?
Citera
2023-09-23, 08:15
Medlem
bloodbenders avatar
Det är så mycket käbbel i tråden som jag inte mäktar med att läsa. Kan någon återge "senaste nytt"? Jag vet att Solofjant har vart ute på någon form av resa, alltså frånvarande från hemmet och att han blev magsjuk.
Citera
2023-09-23, 14:21
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
Det är så mycket käbbel i tråden som jag inte mäktar med att läsa. Kan någon återge "senaste nytt"? Jag vet att Solofjant har vart ute på någon form av resa, alltså frånvarande från hemmet och att han blev magsjuk.
- Melina har tagit över Rekohyllan till 100%. Man hade åtminstone två personer som hjälpte till under tiden de va i Portugal.

- Melinas mormor har varit väldigt dålig under ca en veckas tid. Vilket har varit jobbigt för Melina. Enligt Fredrik var mormor nära på att stryka med.

- De har köpt en ny bil Renault Mégane Grandtour från 2004

- Husbilen avställd sedan 23: Augusti. I videon berättar de att plåten va så dålig att de tappade lusten och det skulle bli ovärt att renovera.

- Fredrik har varit ute och vandrat en hel del i sommar. Bla. tillsammans med Vlad i (har för mig i Kvikkjokk trakterna) sedan tillsammans med kusinen Tillander till Kebnekaise (därefter blev han sjuk)

- Fredrik har varit på en Eckhardt Tolle föreläsning i Stockholm den 15:e September (Gåva från Melina). Melina var ensam hemma med två sjuka barn.

- Melina har tagit tag i körkortet och gjort första riskutbildningen och övningskör alltmer tillsammans med Fredrik.

- De har flyttat tilbaka till Edsbruk (Fredriks föräldrars hus)

- De vet inte riktigt vad de ska göra för content då planen va att åka ut i Europa och då Kroatien. Nederlageted husbilen verkar ha varit en stor motgång för dem.

- Fredrik sysselsätter sig med att redigera och göra content med kusinen Tilander. Antar att det är en satsning då hon är aktuell på TV. Melina har startat en ny Instagram där hon gör lite matlagning outdoors som var tanken att vara relaterad till husbilen. Hon tycker det är kul och kommer fortsätta med det.

- Målsättningen verkar vara att de ska ut i Europa igen till våren när Melina jobbat ett par månader med rekohyllan.
Citera
2023-09-23, 14:41
Medlem
bloodbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie

Tack! Det är så många sidor med inlägg med tjafs från en specifik användare (klockmästarn, mäklarn och den allmänne alfahannen) att jag inte orkar gå igenom sida för sida.
Jag såg något om en nedlagd våldtäktsanmälan, när jag skummade igenom. Det är nyheter för mig. Vart fanns den informationen att hitta?
Citera
2023-09-23, 14:58
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
Tack! Det är så många sidor med inlägg med tjafs från en specifik användare (klockmästarn, mäklarn och den allmänne alfahannen) att jag inte orkar gå igenom sida för sida.
Jag såg något om en nedlagd våldtäktsanmälan, när jag skummade igenom. Det är nyheter för mig. Vart fanns den informationen att hitta?
Han har under 2020 stått tilltalad för en händelse som ska ha skett i Januari 2019. Ärendet togs upp i Stockholms tingsrätt.
Citera
2023-09-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo

Vad är det för våldtäkts ärende?
Mycket har jag läst om i denna tråd sen den startade! Men när hände detta? Nyss nyligen? När haha?
Så många frågor just nu

Edit: såg också nu att de stod svar redan 🫠
Citera
2023-09-23, 17:14
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraulein666
Har följt tråden sedan start och den håller riktigt låg nivå sedan ett par sidor tillbaka. De som vet känner igen stilen sedan tidigare.

Det finns en video på YT där några youtubers är barnvakt åt Solomons och exets barn. De vuxnas ansikten är delvis blurrade men barnen både namnges och visas ocensurerade i bild. Väldigt smaklöst mot bakgrund av domarna.

Att skifta fokus är en vanlig strategi när personer känner sig kritiserade eller exponerade. Att byta namn och porträttera sig själv som ett slags guru kan ses som en extrem fokusförflyttning. Självbedrägeriet saknar gränser när egot står sårbart.
Videon man pratar om är följande - Länk
Citera
2023-09-23, 17:20
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Han har under 2020 stått tilltalad för en händelse som ska ha skett i Januari 2019. Ärendet togs upp i Stockholms tingsrätt.

Mycket onödigt att ens nämna detta. Ärendet är avskrivet & saknar helt relevans i sammanhanget.

Hur tror du Melina känner sig nu när du inte längre endast målar upp Solomon som en kvinnomisshandlare offentligt utan oxå som en våldtäktsman? Hur tror du nära & kära (föräldrar, syskon, övrig släkt etc) känner sig?

Hoppas du är medveten om vilket helvete du skapar för de människor (oskyldiga men närstående) i Solomon & Melinas närhet. Du saknar all heder & vet förmodligen inte vad ett etiskt förhållningssätt innebär öht.

Utan minsta hänsyn för deras barn så går du på som en stenkross, med tron att du gör ngt bra, i syftet att totalt försöka krossa & splittra en familj som nätt & jämt håller sig över ytan i sin gemensamma läkningsprocess.

...& till vilken nytta?

Du borde skämmas. Fy fan vad lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in