2023-09-24, 06:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Rätt lätt att förstå om man får reda på vart det kommer ifrån, Att få en Go, Alltså som i "Ready, Set, Go" på någon innebär att personen ska bli attakerad, den som blir attakerad har då blivit "Goad". Man har alltså tagit det engelska ordet Go, och försvenskat det med att lägga till "ad" på slutet. Som raka sig, blir rakad.

För övrigt så känns det inte alls som att detta är en isolerad skjutning, då hade GM redan varit känd.
Det är garanterat gäng relaterat och vi kommer nog att se mer utav Sandviken.
Min första tanke när jag läste "Skottlossning lokal pub" var på skjutningen i Vår Krog&Bar, Och det var ju som vi alla vet en ren avrättning. Därav kände jag direkt att här kommer finnas dödsoffer.

Finns det några konkreta uppgifter på 20åringen eller är allting enbart gissningar i tråden? Blir extremt svårt att veta i dessa trådar ibland. Speciellt nu när folk i tråden och även media är oense om ålder.

Hoppas att överlevande brottsoffer får en snabb återhämtning, Själv jobbat inom resturang vid tidpunkten för terroristattacken i Frankrike, och min egentligen enda rädsla inom yrket var sliskiga tanter & att någon skulle dyka in med automatvapen och skjuta hejvilt... måste vara extremt jobbigt för alla inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Otroligt märkligt att den ihjälskjutne 20-åringens identitet fortfarande är okänd!

Vi vet ju inte ens om han var invandrare. Det var han kanske inte.

13-årige Milo som blev ihjälskjuten verkar ju ha varit svensk.
Ja, det finns väldigt få uppgifter både på måltavlan och mördaren.
Senast redigerad av Madagascar 2023-09-24 kl. 07:10.
Citera
2023-09-24, 07:04
Medlem
Citat:
Rätt lätt att förstå om man får reda på vart det kommer ifrån, Att få en Go, Alltså som i "Ready, Set, Go" på någon innebär att personen ska bli attakerad, den som blir attakerad har då blivit "Goad". Man har alltså tagit det engelska ordet Go, och försvenskat det med att lägga till "ad" på slutet. Som raka sig, blir rakad.

För övrigt så känns det inte alls som att detta är en isolerad skjutning, då hade GM redan varit känd.
Min första tanke när jag läste "Skottlossning lokal pub" var på skjutningen i Vår Krog&Bar, Och det var ju som vi alla vet en ren avrättning. Därav kände jag direkt att här kommer finnas dödsoffer.

Finns det några konkreta uppgifter på 20åringen eller är allting enbart gissningar i tråden? Blir extremt svårt att veta i dessa trådar ibland. Speciellt nu när folk i tråden och även media är oense om ålder.

Hoppas att överlevande brottsoffer får en snabb återhämtning, Själv jobbat inom resturang vid tidpunkten för terroristattacken i Frankrike, och min egentligen enda rädsla inom yrket var sliskiga tanter & att någon skulle dyka in med automatvapen och skjuta hejvilt... måste vara extremt jobbigt för alla inblandade.

Så du tror att det var nån slags gänguppgörelse?
Varför är alla skjutningar invandrarrelaterade?
Citera
2023-09-24, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Otroligt märkligt att den ihjälskjutne 20-åringens identitet fortfarande är okänd!

Vi vet ju inte ens om han var invandrare. Det var han kanske inte.

13-årige Milo som blev ihjälskjuten verkar ju ha varit svensk.

Kanske tillhörde 20-åringen de s.k papperslösa med okänd identitet och okänd adress? Någonstans måste alla dessa tusentals finnas och på något sätt verka. Väntade på svart städjobb när puben stängde?
Citera
2023-09-24, 08:43
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Instämmer verkligen. Bra att du tar diskussionen tillbaka till ämnet!

Alldeles för många tramsinlägg om vad folk tycker om ditt och datt.

Ingen idé att skriva i tråden om man inget har att tillföra.

Kom igen - vi kan väl koncentrera oss på vad vi vet och försöka vaska fram GM om möjligt.

Någon måste veta något.
Citera
2023-09-24, 08:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

har det blivit ett käckt nyord än? vi får hoppas annars att SAOB tar med det nästa gång i nyordslistan
Citera
2023-09-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har det blivit ett käckt nyord än? vi får hoppas annars att SAOB tar med det nästa gång i nyordslistan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/y4GQLe/ordet-som-gor-vem-som-helst-paranoid
Citera
2023-09-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det blev helt tyst gällande vittnen som sett en fyrhjuling i samband med skjutningen. Märkligt.

Serie av fyrhjulingsstölder
Polisen önskar allmänhetens tips och iakttagelser gällande fyrhjulingsstölder.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/september/tips-onskas-om-fyrhjulingsstolder/

Individer har sett en fyrhjuling med suspekta lite Halloween-utklädda mörka personer på en fyrhjuling via Bruket. Framkom inte om det var gamla alt nya Bruket.

De som sett ekipaget nämner den ene personen som väldigt liten, som om att det kan vara en tjej.

Sen inget mer om detta i tråden alt på andra forum.
Citera
2023-09-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salivin
Det var en 70 årig blind man som brukar gå dit ofta som dog, likaså en 20 åring som förmodligen var måltavla. 70 åringen gick dit med sig svärson. Sen var det 1 servitris som blev skjuten i benet. De går många rykten i Sandviken, att det kan vara någon från Gävle, för något mord på någon vid bron mot stadsparken

Är sonen med samma efternamn struken?! (Kan inte vara svärson relaterat till fars efternamn) är den killen man inte skrivit så mycket om, svärsonen? Han som blev skjuten?

Skrevs om sonen med samma efternamn, att han togs in på sjukhuset chockad, men ej skjuten? Ägaren till puben säger att han åkte till sjukhuset och deltog till sista stunden med familjen (den äldre mannen)

Deltog han med familjen, där den chockade sonen som inte vart skjuten, alternativt svärsonen med svenskklingande namn som kan vara ”svärson” ?!?

Barägaren har i media iaf uttalat att han medverkade med familjen på sjukhuset till sista andetaget! Av sin uppskattade stamgäst.

Mannen som sedermera avlider har en son, som omnämns tas in som chockad, dock inte skottskadad.

Är det den andre skjuten mannen som är svärsonen med helt annat efternamn?

Någon i trådarna har även nämnt att en son har kontakter med Bandidos och själv drog-problem?

Känns som att detta måste nystas ut lite om vi skall komma vidare.!
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-09-24 kl. 10:01.
Citera
2023-09-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salivin
Vem golade om att 20 åringen skulle vara på Mulligans pub just då, den kvällen, vid den tiden?
K.L?
Någon skrev att servitrisen även hade en knarkskuld, köpte hon av den mördade och lovade att börja fixa lite kunder? Sen för att slippa sin egen skuld goade killen?

Eftersom många som lockar offer till avrättning varit just tjejer?

En teori och som kan mötas av rejält motstånd nu när tjejen börjar bli offentlig, med sin broscha som öppet viker ut sin systers berättelse i media.!
Citera
2023-09-24, 09:57
Medlem
Allan som är B.O. "Hämd för skjutning i Gävle".

Ingen av Viiri:s söner var på plats vid skjutningen enligt andrahandsuppgifter
Citera
2023-09-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskinChrille

Tack 🙏🏽 Äntligen viktig information
Citera
2023-09-24, 10:04
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaskinChrille

Hämnd för Baran eller är det ngn annan skjutning som typ Sätra ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in