2023-09-23, 22:16
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vad för vapen användes?

Ett skjutvapen.
Citera
2023-09-23, 22:31
Medlem
Salivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Då har MGM varit väldigt pricksäker om han träffat minst 4 personer o dessutom lyckats döda några av dom… Eller haft en jäkla ”tur”! Med så många offer borde det gått åt fler skott än 7-8.

Det var en 70 årig blind man som brukar gå dit ofta som dog, likaså en 20 åring som förmodligen var måltavla. 70 åringen gick dit med sig svärson. Sen var det 1 servitris som blev skjuten i benet. De går många rykten i Sandviken, att det kan vara någon från Gävle, för något mord på någon vid bron mot stadsparken
Citera
2023-09-23, 22:49
Medlem
Salivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Bandidos finns väl inte kvar i Sandviken?

Jo, det har sitt tillhåll på Högbovägen
Citera
2023-09-23, 22:51
Medlem
Salivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyesallover
Spektakulär? En 15åring sköts ihjäl på bron bredvid där jag bor. Jag gick där 15 min innan. Inget förvånar mig eller är spektakulärt. Världen är en sjuk jävla plats och man försöker bara finna sig i det.

Var det han som var med i fotbollslaget och som önskade bli gängkriminell?
Citera
2023-09-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salivin
Det var en 70 årig blind man som brukar gå dit ofta som dog, likaså en 20 åring som förmodligen var måltavla. 70 åringen gick dit med sig svärson. Sen var det 1 servitris som blev skjuten i benet. De går många rykten i Sandviken, att det kan vara någon från Gävle, för något mord på någon vid bron mot stadsparken
Hämnd för knivningen för ett par veckor sedan? (FB) Man knivhuggen på bro i Sandviken – svårt skadad (2023-09-12)
Citera
2023-09-23, 22:55
Medlem
texashatts avatar
Det var bara en isolerad händelse, eller en olyckshändelse och så var den här lokalen byggd på fel plats vid fel tillfälle.

Är det inte så det brukar låta från polisen nuförtiden.
Citera
2023-09-23, 23:29
Medlem
Salivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
20 åring död

71 åring död, pappa viiri

Servitris skjuten i benet

45 åring från Gävle skadad

Sonen viiri skadad

Vem golade om att 20 åringen skulle vara på Mulligans pub just då, den kvällen, vid den tiden?
K.L?
Citera
2023-09-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salivin
Vem golade om att 20 åringen skulle vara på Mulligans pub just då, den kvällen, vid den tiden?
K.L?

Hämd för Sätra skjutningen på Träffen??
Bara en spekulation iof... Lina tyst om den som nu om denne 20 åring som dog
Citera
2023-09-24, 01:02
Medlem
Märkligt att ingen har ett namn på den unge adidas riddaren som förmodligen förlustar sig med sina 72 oskulder nu ,🤔
Citera
2023-09-24, 04:11
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad är goad?

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ditlurad, på nysvenska.

Rätt lätt att förstå om man får reda på vart det kommer ifrån, Att få en Go, Alltså som i "Ready, Set, Go" på någon innebär att personen ska bli attakerad, den som blir attakerad har då blivit "Goad". Man har alltså tagit det engelska ordet Go, och försvenskat det med att lägga till "ad" på slutet. Som raka sig, blir rakad.

För övrigt så känns det inte alls som att detta är en isolerad skjutning, då hade GM redan varit känd.
Det är garanterat gäng relaterat och vi kommer nog att se mer utav Sandviken.
Min första tanke när jag läste "Skottlossning lokal pub" var på skjutningen i Vår Krog&Bar, Och det var ju som vi alla vet en ren avrättning. Därav kände jag direkt att här kommer finnas dödsoffer.

Finns det några konkreta uppgifter på 20åringen eller är allting enbart gissningar i tråden? Blir extremt svårt att veta i dessa trådar ibland. Speciellt nu när folk i tråden och även media är oense om ålder.

Hoppas att överlevande brottsoffer får en snabb återhämtning, Själv jobbat inom resturang vid tidpunkten för terroristattacken i Frankrike, och min egentligen enda rädsla inom yrket var sliskiga tanter & att någon skulle dyka in med automatvapen och skjuta hejvilt... måste vara extremt jobbigt för alla inblandade.
Citera
2023-09-24, 06:13
Medlem
Otroligt märkligt att den ihjälskjutne 20-åringens identitet fortfarande är okänd!

Vi vet ju inte ens om han var invandrare. Det var han kanske inte.

13-årige Milo som blev ihjälskjuten verkar ju ha varit svensk.
Citera
2023-09-24, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyesallover
Spektakulär? En 15åring sköts ihjäl på bron bredvid där jag bor. Jag gick där 15 min innan. Inget förvånar mig eller är spektakulärt. Världen är en sjuk jävla plats och man försöker bara finna sig i det.

Nej. Sverige är en sjuk plats. Så här ser det inte ut i 95% av världen i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in