Citat:
Ursprungligen postat av
listigtjej
vad är goad?
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Ditlurad, på nysvenska.
Rätt lätt att förstå om man får reda på vart det kommer ifrån, Att få en Go, Alltså som i "Ready, Set, Go" på någon innebär att personen ska bli attakerad, den som blir attakerad har då blivit "Goad". Man har alltså tagit det engelska ordet Go, och försvenskat det med att lägga till "ad" på slutet. Som raka sig, blir rakad.
För övrigt så känns det inte alls som att detta är en isolerad skjutning, då hade GM redan varit känd.
Det är garanterat gäng relaterat och vi kommer nog att se mer utav Sandviken.
Min första tanke när jag läste "Skottlossning lokal pub" var på skjutningen i Vår Krog&Bar, Och det var ju som vi alla vet en ren avrättning. Därav kände jag direkt att här kommer finnas dödsoffer.
Finns det några konkreta uppgifter på 20åringen eller är allting enbart gissningar i tråden? Blir extremt svårt att veta i dessa trådar ibland. Speciellt nu när folk i tråden och även media är oense om ålder.
Hoppas att överlevande brottsoffer får en snabb återhämtning, Själv jobbat inom resturang vid tidpunkten för terroristattacken i Frankrike, och min egentligen enda rädsla inom yrket var sliskiga tanter & att någon skulle dyka in med automatvapen och skjuta hejvilt... måste vara extremt jobbigt för alla inblandade.