2023-09-24, 00:49
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Folk har genomskådat Coops orimliga priser.
Vem fan vill köpa fyra små frysta laxfileer i plast för 176 kr eller ett litet paket torskfile för 150 kr?
Bara några exempel på deras chockpriser. Deras VD har fett bra betalt och försökte bortförklara deras höga priser i SVT med inflationen. Det går alltid att hitta samma varor mycket billigare hos andra butiker. Finns många bra andra livsmedelskedjor utomlands som borde finnas i Sverige men av någon konstig anledning inte gör det.
Citera
2023-09-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
En sak jag funderat på är varför jag får så uppgiven känsla på Stora Coop numera. Inser att det finns butiker som är olika bra, olika populära och så, men de tre Coop-butiker jag besöker någorlunda frekvent känns väldigt avslagna. Både i utbudet i de som jobbar där. Inte alls skräpigt eller nåt sånt, utan mer bara dyrt och trött, liksom.

Det har ju inte alltid varit så. Vi handlade alltid på Obs! när jag var liten, och när jag flyttade hemifrån var B&W stans bästa matbutik. En butik som man blev matsugen i. Så är det för mig på min närmaste Ica idag. Kommer nästan alltid hem med något som jag handlat av ren inspiration i butiken. Skulle aldrig hända på Coop.

Någon som känt samma?
Det bästa som Coop kan göra är att notera aktien på börsen för då får alla ägare en större anledning att stödköpa på Coop just för att de även är aktieägare.
Citera
2023-09-24, 01:24
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Själv sätter jag inte min fot i de där gigantiska äckliga stormarknaderna. Är det inte bara white trash som handlar i dem? De få gånger jag behövt besöka typ Ica Maxi verkar butiker vara fylld av tatuerade överviktiga människor och ouppfostrade ungar.
Ica Maxi är white trash? Riktigt nyfiken på att höra var du handlar någonstans, då Ica Maxi trots allt är ett av de fräschare alternativen som vi har i Sverige.

Netto, Willys, Lidl, Coop är alla sunkigare än Ica Maxi. Upplever även att Icas Supermarket- och Nära-butiker, i snitt, håller en lägre kvalitet än Ica Maxi.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-09-24 kl. 01:27.
Citera
2023-09-24, 01:29
Medlem
Knotknets avatar
Det gäller att välja rätt COOP-butik. Nästa gång du handlar på COOP ska du handla på Stora Coop i Visby där COOP Records har en stor avdelning mitt i butiken. Coop Records finns numera sedan nyligen i en Stora COOP-butik någonstans i Värmland också.

https://www.cooprecords.se/
Citera
2023-09-24, 01:57
Medlem
Dålig affärsidé, dåliga inköpare och dåliga chefer.

Dyrare än ICA, sämre än ICA.
Betydligt dyrare än Willy:s, knappast bättre än Willy:s
Betydligt dyrare än Lidl, trevligare butiker och större utbud, men inte tillräckligt bra.

Nej, COOP är snart döda om de inte nischar sig eller blir uppköpta.
Citera
2023-09-24, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Länge sedan jag varit i någon COOP som känts trevlig och/eller prisvärd.
Vad har hänt med alla dessa Nettobutiker? Blev det något vettigt alls? Som tiderna är nu, hade gamla Netto verkligen kunnat få kunder.

Jag hade föredragit att Netto varit kvar i min hemstad istället för att det blev en coopbutik men vem vet i dessa dyrtider kanske netto kommer tillbaka.
Citera
2023-09-24, 03:36
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Coop e väl som willys.. känns som man kliver in i nån gammal lagerlokal med halvtaskig belysning.

Coop är dock snäppet värre än Willys…

Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det finns en väldigt stor skillnad, Willys är en lågpriskedja, det är inget som COOP ens är i närheten av.

Exakt. De är väldigt lika i lokaler och utbud.

Problemet för Coop är att du betalar ett premiumpris för en budgetupplevelse och budgetprodukter. Willys är iaf. billigt. Det är inte Coop.
Citera
2023-09-24, 03:44
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Själv sätter jag inte min fot i de där gigantiska äckliga stormarknaderna. Är det inte bara white trash som handlar i dem? De få gånger jag behövt besöka typ Ica Maxi verkar butiker vara fylld av tatuerade överviktiga människor och ouppfostrade ungar.

Har också noterat mycket WT (tatueringar, feta, konstiga husvagnsmänniskor, etc.) men även en del araber på Ica Maxi och andra liknande ställen.

Brukar helst handla på bättre ICA Kvantum-butiker i dyrare områden. Något lite dyrare än Maxi, men inte speciellt mycket. Dock mycket trevligare stämning och mindre både WT och mindre sandmänniskor. Mer kvalitetsvaror och lite mer lyxvaror. Klart värt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Håller med om DDR-känslan som ligger som en unken filt över Coops stora butiker. En vanlig dag är det inte mycket folk, några pensionärer hasandes mellan leverkorven och döden, några förvirrade Mp-aktivister med sektblick och någon förströdd kebabski som föröker asimileras genom att tysta handla på Coop..

*LOL* Det var en bra beskrivning!
Citera
2023-09-24, 03:50
Medlem
Ilimitados avatar
Där jag bor håller stora coop erkänt riktigt bra kvalitet. Både stora coop och de mindre butikerna. Ica däremot är dyrare och har ofta sämre kvalitet.
Citera
2023-09-24, 04:52
Medlem
Tervulls avatar
Jag har alltid handlat i vår lokala stora Coop men har slutat. Jag tycker det är dyrt och ofräscht. Personalen är inte ett dugg hjälpsam heller utan verkar nästan sura när man frågar om något. Dessutom kommer det alltid ur ett blad över helgen med erbjudande men åker du dit på måndag för att köpa dessa varor så finns dom aldrig inne och några ersättningsvaror blir man inte heller erbjuden. Lösgodis avdelningen är äcklig med smutsiga boxar och godis intrampat på golvet. Nä Coop borde göra en helomvändning och rycka upp sig.
Gällande netto så köpte Coop upp de butikerna och dessa små Coop som ersatte netto är ju bedrövliga, det är skitigt och ett värdelöst utbud plus dyrt. Saknar verkligen netto!

Handlar på Lidl, Willys och Ica.
Senast redigerad av Tervull 2023-09-24 kl. 04:57.
Citera
2023-09-24, 05:40
Medlem
GoranPongs avatar
Det var betydligt bättre när det var Coop Forum för då hade dom ju bra klädavdelning, sport och fritid och mycket annat kul i stormarknaderna och även bättre utbud av mat. En del hade ju även Coop bygg fast det började försvinna för ca 10 årsen. Men så gjorde de om butikerna till Stora Coop och nu bara skit för det mesta och tråkigt så inte undra på att det går dåligt för coop. Men bäst var det ju naturligtvis när det var OBS! och B&W. Jag tror att Stora Coop behöver något som lockar folk och sen bör dom definitivt sänka priserna.
Citera
2023-09-24, 07:36
Medlem
Om man nu som jag råkar gilla stora butiker med få kunder så är ju Stora Coop
rena paradiset!
Jag betalar gärna för att slippa se alla idioter därute😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem