2023-09-23, 23:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Du är inte den ändå som fått dem reaktionerna. Du lättar på trycket och det ska du ha eloge för. Har du sett gäddorna på Dumpen? Föreställ dig att de är lika i sitt tänkande. De kan inte interagera med vuxna och saknar självbild så deras mekanik är att utgå från att alla är exakt som dem. "Jag tycker om citronpaj - Därför så tycker alla om citronpaj." Tvångsvård borde vara något för honom.

Jag har - möjligtvis något naivt - haft som utgångspunkt i den här frågan att man inte behöver vara pedofil för att vara emot Dumpen. Så det här tog mig faktiskt med överraskning. Lev och lär, antar jag.

Jag tror det är som du säger, det är en vanlig mänsklig egenskap att tro att alla tänker likadant som en själv.
Citera
2023-09-23, 23:58
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har - möjligtvis något naivt - haft som utgångspunkt i den här frågan att man inte behöver vara pedofil för att vara emot Dumpen. Så det här tog mig faktiskt med överraskning. Lev och lär, antar jag.

Jag tror det är som du säger, det är en vanlig mänsklig egenskap att tro att alla tänker likadant som en själv.
Om vi lägger upp det såhär då för i slutet av dagen lutar det åt sig till en sak. Är det bättre att vi lämnar pedofilerna ifred när de försöker komma i kontakt med barn på daglig basis? Från barnens perspektiv så kan de inte försvara sig och de som älskar sina barn vill inte att ett främling ska våldta dem. Antingen bryr man sig om barn, eller så avviker man från mängden och det är en promille av världsbefolkningen. Varför ska vi bry oss om promillen som skadar andra?

Det handlar inte om att kritisera Dumpen från gäddornas och dumpenhatarnas sida.
Det blir som att kritisera människor som spelar trumpet för att de spelar trumpet. De kommer inte sluta och pedofiler kommer inte heller sluta så det finns ingen riktig fajt.
Citera
2023-09-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensHulten
Försvara du Dumpen till varje pris, vi är dock många som sett igenom projektet. Vi är fler och fler som vaknar upp nu.
Nejmen hej. Hur är det nere i Helsingborg nu för tiden? Vad är ni uppe i nu, tio gäddor? Minst.
Citera
2023-09-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherAccount
Det de gör i praktiken är att spela överkåta fjortonåringar som sexchattar med gubbar, för att vid konfrontation skälla ut dem på autopilot och lägga upp det på nätet.

Vare sig metoderna eller slutprodukterna är särskilt journalistiska i min bok.
De genererar mycket visningar och debatt, så det finns helt klart ett stort allmänintresse och de använder sig av text, ljud och bild. Minst like mycket journalistik som många andra websajter. Sen kanske du vill ha fiiinjournalistik, men då får du söka dig till andra källor. Samnytt, Buzzfeed, Dumpen och Nyheter24 sysslar inte med sånt inte.
Citera
2023-09-24, 01:29
Medlem
whack-a-moles avatar
Dumpens koncept är verkningslöst, har provats i flera länder och är resultatlöst.

I UK ändrades lagen pga av massa Pakistanier gäng-groomade vita tonåringar.

USA har enskilda grupper haft minimal effekt. Det sköter polisen.

Är Dumpens mål att endast svenska barn som skall skyddas mot potentiella pedofiler/hebefilier.

Var går gränsen? Negern som våldtar ett spädbarn för att bli av med sin HIV i mörkaste Afrika. Tonåringar (även födda i Sverige) gifts bort i diverse muslimska länder. Somalier som skickar sina döttrar för att könsstympas.

Dumpen silar mygg och sväljer kameler. Hänga ut lågbegåvade pga av en chatt med en fiktiv fjortis är toppen på ett isberg. Borde knappast vara ett prioriterat område.

I princip alla med barnporr i Sverige åker dit pga amerikansk information. Svenska polisen klarar inte den uppgiften.

Så vad är Dumpens existensberättigande?
Citera
2023-09-24, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Dumpens koncept är verkningslöst, har provats i flera länder och är resultatlöst.

I UK ändrades lagen pga av massa Pakistanier gäng-groomade vita tonåringar.

USA har enskilda grupper haft minimal effekt. Det sköter polisen.

Är Dumpens mål att endast svenska barn som skall skyddas mot potentiella pedofiler/hebefilier.

Var går gränsen? Negern som våldtar ett spädbarn för att bli av med sin HIV i mörkaste Afrika. Tonåringar (även födda i Sverige) gifts bort i diverse muslimska länder. Somalier som skickar sina döttrar för att könsstympas.

Dumpen silar mygg och sväljer kameler. Hänga ut lågbegåvade pga av en chatt med en fiktiv fjortis är toppen på ett isberg. Borde knappast vara ett prioriterat område.

I princip alla med barnporr i Sverige åker dit pga amerikansk information. Svenska polisen klarar inte den uppgiften.

Så vad är Dumpens existensberättigande?

Oskyldiga anhöriga som fått sina liv förstörda av den aggressiva pöbeln borde genast kontakta jurister för att få ner sidan.
Citera
2023-09-24, 01:36
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Oskyldiga anhöriga som fått sina liv förstörda av den aggressiva pöbeln borde genast kontakta jurister för att få ner sidan.
Det är JK som bestämmer förtal pga utgivningsbevis. Men man kan prova upphovsrättsintrång.
Citera
2023-09-24, 01:40
Medlem
Citat:
Det är JK som bestämmer förtal pga utgivningsbevis. Men man kan prova upphovsrättsintrång.

Det är bara att gå all in, Dumpenanhängarna har deklarerat, de tänker inte ge upp utan tänker köra över alla meningsmotståndare som har anmärkningar på sidan.

En sak är klar, vi som är anhöriga kommer köra på tills Dumpen enbart är ett minne blott. Vi vill bli rentvådda eftersom vi hängts ut i olika forum och skuldförklarats.

Vi kommer köra på. Ända in i kaklet.
Citera
2023-09-24, 02:03
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Det är bara att gå all in, Dumpenanhängarna har deklarerat, de tänker inte ge upp utan tänker köra över alla meningsmotståndare som har anmärkningar på sidan.

En sak är klar, vi som är anhöriga kommer köra på tills Dumpen enbart är ett minne blott. Vi vill bli rentvådda eftersom vi hängts ut i olika forum och skuldförklarats.

Så du är anhörig? Vilka är det som har kontaktat dig? (Om de nu gjort det) Blev du glad när en närstående visade sig vara pedofil?
Du använder tillgjord motivation för stunden och riktar din ilska mot fel personer av fel anledningar så du har redan förlorat. Det som har hänt är att du även har förlorat omdömet och gör destruktiva saker för dig själv. Så vi behöver som vanligt inte anstränga oss.
Citat:
Helvete vad Dumpenanhängarna är aggressiva när de samlas i grupp. Minsta lilla form av kritik och du är stämplad förövare i deras ögon. Börjar bli ett sjukt beteende, kan ge ett löfte om att dessa individer egentligen inte mår så bra. När det blir ett tvångsbeteende, ja då har det gått över styr.
Dumpenhatarna samlas alltid samtidigt och levererar mindre än en person. Varför ska dumpenhatare alltid överföra allt de gör mot andra?

Tror du uppfattar det som hat och eftersom du har en pakt att inte citera mig så kanske det betyder att du är införstådd i vem som är bossen. Här ska vi diskutera för att främja yttrandefrihet. Om inte dumpenhatarna kan citera en namnlös användare, hur ska de kunna genomföra nånting?
Senast redigerad av sunless 2023-09-24 kl. 02:08.
Citera
2023-09-24, 02:05
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:

Ajdå, det måste vara obehagligt att vara anhörig. Det är ett av många problem jag har med Dumpen är att man hänger ut människor som inte har blivit dömda i domstol.
Citera
2023-09-24, 02:12
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ajdå, det måste vara obehagligt att vara anhörig. Det är ett av många problem jag har med Dumpen är att man hänger ut människor som inte har blivit dömda i domstol.
Eller hur. Tänk att få reda på att man levt tillsammans med en pedofil. De flesta skulle må riktigt dåligt över det men samtidigt känna en stor lättnad och få ett bättre liv så bättre sent än aldrig brukar man säga.
Funkar inte arbetsuppgifterna?
Senast redigerad av sunless 2023-09-24 kl. 02:16.
Citera
2023-09-24, 02:30
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Varför är det så? Minsta lilla kritik i denna tråden så är man själv stämplad förövare. Vad är det frågan om?
Samma mantra har upprepats flera gånger. Kan vara ångest som förstoras upp när man försvarar ondska. Att kritisera har ingenting med det du nämner att göra. Försvara pedofiler med slutsatsen att det ska vara lagligt att våldföra sig mot barn? Naturligtvis.
Gäddor vill bli validerade av oss, av samhället, vi som står bakom barnen. Inte så länge de andas. Gäddorna vill inte sluta våldföra sig på barn och då anpassar vi oss efter det.
En person håller många dumpenhatare i schakt anonymt. Verkar som att nån kommer göra en stor karriär på annat håll. Är de pålästa om italienska maffians historia?
Senast redigerad av sunless 2023-09-24 kl. 02:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in