2023-09-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Dessutom verkar det ju vara Orust schakt som utför arbete på platsen. Vdn för orust schakt verkar vara sammanboende med VDn för Privatbostäder. Ingen mysstämning hos dom ikv gissar jag.
Intressant upptäckt! Risk att Orust schakt fått uppdraget trots bristande kompetens inom den typen av arbete? Verkar ju inte gått särskilt bra för företaget senaste åren så kan ligga en desperation och trycka på bakom.
Citera
2023-09-23, 13:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zy
Skummar detaljplanen och får en överhängande känsla av girighet över den, att man hoppats och tror det ska gå bra.

Och detta?

Är inringat område här industrivägen?

https://i.imgur.com/U1QQlj4.jpg

I så fall tycker jag det ser ut som mer än 2,5 meter fyllnad där??

dom är nog duktigt körda
Citera
2023-09-23, 13:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Gamla E6 går inte genom Stenungsund utan via Ucklum och går utmärkt att köra.

Jag skulle nog rekommendera gamla Rikstvåan, så får man lite kulturminnen med sig på ”köpet”. Skulle hen vara lite förkyld så är det inget problem heller då den går bredvid gamla Svenshögens sanatorium, där f.ö. min framlidne far i en gång låg när TBC,en härjade.
Citera
2023-09-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Skulle inte bli det minsta förvånad om ett större ras inträffar i Göteborg oxå med tanke på allt arbete med det idiotiska projektet västlänken, det sprängs och borras och marken vibrerar ibland när man åkt E6:an söder från Gbg, när det dessutom kommit skyfallsliknande regn senaste tiden så är det bara en tidsfråga innan det smäller även där..
Kan nån nu förhoppningsvis stoppa det idiotprojektet och rädda liv?
Västlänken kan fara åt helv*te
Skulle säga att risken söder om Göta älv är rätt liten. Däremot om du flyttar dig en dryg mil norrut till Surte är risken överhängande. 1950 blev fler än 30 bostadshus totalförstörda. Ett område på 400x600 meter kom på glid vägandes uppskattningsvis 10 miljoner ton.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Surteraset
Citera
2023-09-23, 13:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princen567
Då har de underjordiska gångarna ställt till det igen. Det här måste upp till ytan

Det är ju uppe till ytan nu?
Citera
2023-09-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Fortfarande byggen i närheten. Ask vet jag inte mycket om men vad gäller tuve så.

https://www.geo.uu.se/news/?tarContentId=918458

Citat:
Jordskredet berodde även denna gång på kvicklera och är bland ett av de största som inträffat i modern tid i Norge.

Citat:
Vi har ett annat exempel från slutet av 1970-talet då ett liknande skred inträffade i Rissa nära Trondheim. Det började med ett litet skred då en bonde hade grävt på sin mark. Kort därefter ledde det mindre skalvet till ett större skred som följdes av flera andra. Till sist blev det så allvarligt att marken bröts loss i bitar och hela hus flöt iväg på kvickleran som hade omvandlats till en flytande sörja.
Citera
2023-09-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Det har varit ett skred eller jordskred. 12 timmar efter händelsen beskriver media detta fortfarande som ett slukhål. Hur obildad kan man vara som journalist på en större tidning idag?

Jaså? De medier som jag läser skriver i a f enbart skred (eller ras).
Citera
2023-09-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo men det har det, och det vittnas också om i de många nyhetssändningarna från katastrofen.
MP-styrda nyhetskanaler....vad finns för trovärdighet då? betalda med dina skattepengar så dom aldrig behöver ens fundera på om dom har en lön imorgon.....jo jag tackar jag..
Citera
2023-09-23, 13:54
Medlem
Aakkes avatar
Straffskalan för grov allmänfarlig ödeläggelse är 6-18år eller livstid, ingen verkar ha dött så tror det blir svårt med livstid.

Hur som, lär ju skyllas åt alla håll. Det är ju inte så att det inte synts vad de håller på med.
Citera
2023-09-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Frågar du SVT räcker det med att det regnar mer ett år senare för att det ska vara "onormalt".
Och du menar att den ökande regnmängden över tid inte har någon betydelse?
Citera
2023-09-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är kånken direkt om det här landar i böter. förmodligen redan innan.
Ja konken innan helgen är slut..
Citera
2023-09-23, 13:58
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4556659
Sidan är nu borta:

https://privatbostader.se/2022/03/28...d-stenungsund/

Men bild verkar gå att nå:

https://privatbostader.se/wp-content...5/DJI_0041.jpg

Haha, de jävlarna vet att de är skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in