2023-09-23, 10:34
Medlem
Det burde være vesentlig forskjell på hva man legger igjen av «bevis» om man er på ferietur, eller på tur for å ta livet av noen.

Jeg ville tru at noen som er på ferie sover for eks på en campingplass i sitt eget navn, er innom butikker eller hva som måtte passe seg uten å være redd for å bli sett. Kanskje kjøre gjennom en bomring eller 5!

En drapsmann ville vel sovet i bilen, kjørt veger som ikke kunne knytte han dit osv?

Med mindre man er drapsmann og ønsker å kamuflere det som en ferietur, og faktisk ønsker å legge igjen bevis slik at det ser ut som en ordentlig ferietur?
Citera
2023-09-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Netopp. Å derfor tror jeg J rakk å montere kamera inne i sin Mercedes sprinter. (Han sa at han skulle det til avhørt) Dette har ikke GM1 tenkt på. Dermed kan Gm1 være fanget av offerets eget kamera på åstedet. Derrav politiets selvsikkerhet i forhold til KV

dersom jonas fikk montert kameraet.. var planen å skjule det så ikke kollegaer/kompisser/plageånder skulle se att han hadde det.. han skulle skjule det i bakveggen til varerommet.. dette er ikke normal plassering for dashcam.. og vil gå inn i historiebøkene dersom morderene og bakmennene har gått i fella.. er jo sikkert lyd også på dette.. som kan ha fanget opp samtaler med GM/bakmenn både i og rundt bilen samt når de kanskje har ringt til Jonas.. Men til DEG som sitter på gjerdet og faktisk har løsningen på denne casen.. gi oss en ledetråd og helst svaret.. takk!!! ( det er lov å tipse oss anonymt..)
Citera
2023-09-23, 11:20
Medlem
En ting som er rart, er at malingskasteren på OMMs bil nå er sladdet.. Det må bare bety at vedkommende er identifisert.
Citera
2023-09-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39

Da må jo tidligere eier ha tatt vare på tomhylser (lite trolig) for å se om det stemmer med eventuelt prosjektil funnet i offeret. Hvis de ikke har drapsvåpenet.

Jeg aner ikke hvem disse er så kan ikke hjelpe deg der. Man, liker å tro det beste om de man har et forhold til eller medmennesker generelt. Så jeg forstår din søken etter et annet svar. Men, kjenner man egentlig alle så godt som man ønsker å tro? Alle har en maske (fasade)

Disse MGM reflekterer det som nettopp har blitt et stort problem i det norske samfunnet i dag. Der systemet ikke fungerer og fanget opp miljøskadelig oppvekst. Problembarn med turbulent oppvekst og null selvdisiplin. Blottet for konskekvenstenking og empati. Dessverre har vi et system som ikke fungerer og som fanger opp slikt, og man ser jo at når like barn leker best, så ender det med fatale konsekvenser. Skulle ikke forundre meg om dette er tilfellet med disse. Spesielt MGM2 har jo slike tendenser. Han utstråler ikke akkurat hardbarka kriminell, heller tvert i mot. En som har tapt i livets lotteri, og som roter det til med å henge med de verste folkene der han med nød kan overleve fra dag til dag på nåde. Det er iallfall tankene jeg sitter med igjen etter det jeg var lest.
Citera
2023-09-23, 12:26
Medlem
Citat:
En ting som er rart, er at malingskasteren på OMMs bil nå er sladdet.. Det må bare bety at vedkommende er identifisert.

Har du link?
Citera
2023-09-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du link?

https://www.nrk.no/norge/jonas-drape...erk-1.16557384
Citera
2023-09-23, 12:47
Medlem
Advokaten til siktede har vell også bekreftet I intervju, at mgm2 har sagt at de (mgm1og2) var i området Ådal i starten på august. Ikke bare en nabo som har kommet med dette.

Om politiet har prosjektiler og/eller hylser kan de også med spor/riper og kaliber knytte disse til et mest sannsynlig type våpen. Om dette for eksempel er samme type som er savnet fra ranet, og i tillegg matcher beskrivelsen fra trussel situasjonen ved bilulykker. Så er jo det sterke indisier, og en god grunn til og sette søkelyset på det våpenet.

Om man i tillegg kan knytte mgm til områder på både drapsted og hærverk flere ganger.
Citera
2023-09-23, 12:50
Medlem
Citat:

Denne er usladdet:
https://www.ringblad.no/ny-video-her...s/5-45-1726478
Citera
2023-09-23, 13:04
Medlem
Citat:

Denne ble sladdet da MGM1 ble arrestert, sikkert for å ikke potensielt vise frem GM, uavhengig av om det er GM som kaster maling i videoen eller ikke.
Citera
2023-09-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Denne er usladdet:
https://www.ringblad.no/ny-video-her...s/5-45-1726478

Vanskelig å se.. Men må jo si at jeg får en fornemelse av MGM1. Samme kropsfassong i alle fall.
Citera
2023-09-23, 13:23
Medlem
Citat:
Netopp. Å derfor tror jeg J rakk å montere kamera inne i sin Mercedes sprinter. (Han sa at han skulle det til avhørt) Dette har ikke GM1 tenkt på. Dermed kan Gm1 være fanget av offerets eget kamera på åstedet. Derrav politiets selvsikkerhet i forhold til KV

Da hadde ikke politiet ventet 1 mnd på å pågripe ham.
Citera
2023-09-23, 13:28
Medlem
Jeg tror mgm2 uten å være direkte involvert i selve drapet, har informasjon om våpenet, hvor det har vært, hvor det evt har blitt skutt før (sammenligne prosjektiler og hylser) ser ikke for meg at de gutta der har klart å ha en pistol nedgravd i 5 år uten å teste det ut i et skogholt. Rekner også med at han har nyttig informasjon rundt den ferien/rekognoseringen i Ådal, kanskje hærverk og situasjonen rundt dette.
Mulig han også kan ha nyttig informasjon rundt gjelds situasjonen til mgm1, omgangskrets, mulige biler/sjåfører.

Han blir vell skrevet ut om han forklarer seg ærlig rundt dette, men jeg tror han fortsatt kan bli siktet for medvirkning om han ikke legger kortene på bordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in