2023-09-23, 00:13
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Då säger du att det finns botemedel mot diagnoserna. Då är du inne på nåt bra.
Men ska vi vara allvarliga så startade inte du tråden för att diskutera. Schimpansbeteende.
Detta.
Du får tro vad du vill men anser man ska ta reda på sanningen istället för att ta sin tro för fakta. Ignorant.
Citera
2023-09-23, 00:14
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du får tro vad du vill men anser man ska ta reda på sanningen istället för att ta sin tro för fakta. Ignorant.
Du får tro vad du vill men att du apar runt dig för att du kan är ett tecken på att du borde förstå bättre om din diagnos. Lekisnivå stycket.
Vill hjälpa världen, kontakta vetenskapsmännen!
Citera
2023-09-23, 00:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du får tro vad du vill men att du apar runt dig för att du kan är ett tecken på att du borde förstå bättre om din diagnos. Lekisnivå stycket.
Vill hjälpa världen, kontakta vetenskapsmännen!
Vill du diskutera studierna istället för att apa runt kommer jag svara dig hädanefter.
Citera
2023-09-23, 00:18
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Vill du diskutera studierna istället för att apa runt kommer jag svara dig hädanefter.
Självfallet får du ge vetenskapliga källor och inte från uppmärksamhetsgossar som lever i källaren. Tack på förhand stycket.
Citera
2023-09-23, 00:23
Medlem
styckets avatar
Citat:
Självfallet får du ge vetenskapliga källor och inte från uppmärksamhetsgossar som lever i källaren. Tack på förhand stycket.
Forskarna är från olika universitet. Du kan själv dubbelkolla detta.
Citera
2023-09-23, 00:24
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Forskarna är från olika universitet. Du kan själv dubbelkolla detta.
Du kommer alltid citera mig så varför säga nåt om att börja svara mig? Alltid. Bara för att man har gått på ett universitet så betyder det inte att man är intelligent eller vill mänsklighetens bästa. Kan du svara på det?
Citera
2023-09-23, 00:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du kommer alltid citera mig så varför säga nåt om att börja svara mig? Alltid. Bara för att man har gått på ett universitet så betyder det inte att man är intelligent eller vill mänsklighetens bästa. Kan du svara på det?
Absolut och inte heller om man undviker sakfrågan (studierna och dess forskningsresultat)) med detaljer.

Kommer du med en saklig relevant detalj kommer jag svara dig annars kommer jag ignorerar dig hädanefter.
Citera
2023-09-23, 00:38
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Absolut och inte heller om man undviker sakfrågan (studierna och dess forskningsresultat)) med detaljer.

Kommer du med en saklig relevant detalj kommer jag svara dig annars kommer jag ignorerar dig hädanefter.
Ska vi slå vad?
Du länkar källor som inte är hållbara. Möjligtvis din agenda men vad är orsaken till att du gör det? Du pratar om kvicksilver men vaccin innehåller inte det. Är du helt från vettet?
Citera
2023-09-23, 00:42
Medlem
Citat:
Du verkar diskutera med substanslösa åsikter och ignorera vetenskaplig fakta.

Du är välkommen att bemöta studierna om du vill.
Ärligt talat? Jag är helt ointresserad av det du presenterar som fakta, eftersom vaccinets funktionalitet har bevisats så många gånger. Har du fakta som motbevisar det här, så måste du hitta bättre sätt att presentera den än på flashback 😀
Citera
2023-09-23, 00:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ska vi slå vad?
Du länkar källor som inte är hållbara. Möjligtvis din agenda men vad är orsaken till att du gör det? Du pratar om kvicksilver men vaccin innehåller inte det. Är du helt från vettet?
En av källorns hade kunnat göras bättre. Men man kan komplettera också.

Citat:

Det finns mer och bättre studier kring det hela.

Här är en av dom.

Citat:
Analysis of health outcomes in vaccinated and unvaccinated children: Developmental delays, asthma, ear infections and gastrointestinal disorders

Results:
Vaccination before 1 year of age was associated with increased odds of developmental delays (OR = 2.18, 95% CI 1.47–3.24), asthma (OR = 4.49, 95% CI 2.04–9.88) and ear infections (OR = 2.13, 95% CI 1.63–2.78). In a quartile analysis, subjects were grouped by number of vaccine doses received in the first year of life. Higher odds ratios were observed in Quartiles 3 and 4 (where more vaccine doses were received) for all four health conditions considered, as compared to Quartile 1. In a temporal analysis, developmental delays showed a linear increase as the age cut-offs increased from 6 to 12 to 18 to 24 months of age (ORs = 1.95, 2.18, 2.92 and 3.51, respectively). Slightly higher ORs were also observed for all four health conditions when time permitted for a diagnosis was extended from ⩾ 3 years of age to ⩾ 5 years of age.

Conclusion:
In this study, which only allowed for the calculation of unadjusted observational associations, higher ORs were observed within the vaccinated versus unvaccinated group for developmental delays, asthma and ear infections. Further study is necessary to understand the full spectrum of health effects associated with childhood vaccination.

https://journals.sagepub.com/doi/10....50312120925344

Citera
2023-09-23, 00:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ärligt talat? Jag är helt ointresserad av det du presenterar som fakta, eftersom vaccinets funktionalitet har bevisats så många gånger. Har du fakta som motbevisar det här, så måste du hitta bättre sätt att presentera den än på flashback 😀

Vi diskuterar inte covid vaccinets effekt i denna tråden än så länge.
Citera
2023-09-23, 00:46
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
En av källorns hade kunnat göras bättre. Men man kan komplettera också.
Du pekar på diagnoser som funnits i många tusentals år. Menar du att vaccinen är så avancerade att de kan ändra DNA-stegrar? Det är det du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in