Citat:
Det du vill diskutera är ganska ointressant och oviktigt. Hur fickan vid Robotyne kommer ut är däremot viktigt för Ukraina när hästregnen sätter in.
Det finns en annan sak i kriget och angående Ryssklands "flopp" som tråden ju handlar om.
I början av sin offensiv försökte Ukraina skapa motoriserade genombrott som de fått lära sig i sin västutbildning.Med utbildningen fick de material de skulle använda utom då flygplan som kanske kommer nästa sommar.
Nåja sedan dessa anfallsförsök inte gick enligt plan började de strida på ett annat sätt vilket snarast blivit mer och mer utpräglat men förvisso görs ibland undantag.
Med förberedande atilleribekämpning och sedan beskjutning av fiendens positioner först infanteri fram i närheten av stidslinjen och detta går sedan till angrepp till fots ofta utan fordonsstöd. Den här processen pågår tills ställningarna är intagna och skyddade för motanfall. Sedan segar man sig fram igen...
Du kan väl hålla med om att detta är ett stridssätt som är mycket likt det ryssarna (Wagner) hade i Artemovsk/Bakmut. Om du mot förmodan inte gör det förklara då varför det inte likanar en offensiv rysk teknik.
Däremot betackar jag mig för "undervisning" i olika militära begrepp som du sääääkert säääkert är ytterst bevandrad i. För mig räcker det att någon förstår vad jag skriver.