Citat:
Ursprungligen postat av
MrTrucker
Enormt fascinerande att se skadeglädjen hos vissa av skribenterna

Förmodligen såna som bor i en etta med kokvrå som sitter och maratonrunkar till Britney Spears senaste musikvideo.
Med mindre än en mille i lån på kåken sitter vi säkert iaf. Dock har jag stört mig ett bra tag på att leasingbilen blir dyrare för varje månad. Men å andra sidan är den i princip gratis att köra annars så det jämnar väl ut sig.
Förövrigt kommer det säkerligen bli en ny kris ala finanskrisen om inte Riksbanken hejdar sig snart. Fördelen med en sådan kris som tex 2008 är att räntorna kommer tvingas sänkas igen. En del av er som har jobb (om ni har ett jobb) kommer kanske tappa det. Och då kan det såklart bli jobbigt. Själv är både jag och sambon i branscher som inte påverkas av konjukturen.
Nä ni får ta och lugna er nu era domedagsprofeter. Sverige och svenska hushåll kommer inte gå under denna gång heller.
Lyssnar man på hur Erik Thedéen väljer att svara på frågor hur riksbanken tänker kring följderna av räntehöjningarna för samhället vad gäller fler konkurser, större arbetslöshet med mera så kan man lätt förstå att han skiter fullständigt i det. Inflationen ska ner till 2% kosta vad det kosta vill.
Denna "Stolthet" sätter prägel på Thedéens IQ nivå, ungefär som tidigare Riksbankchefens när det gällde att "tänka åt andra hållet".
De tänker endast på sitt, vad sedan samhället, politiker eller vanligt folk behöver/måste göra skiter de i.
Thedéen har ganska stora lån på sitt boende som många andra, skillnaden är att han har stora resurser varpå han själv inte behöver bry sig om annat än sitt jävla inflationsmål, allt annat är sekundärt. Ergo, den rika eliten klarar sig alltid oavsett.