2023-09-22, 11:29
  #181
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Att personal på företaget i Skellefteå varit kritiska har jag hört med egna öron men dock aldrig via telefon för då var de lojala företaget.
Citera
2023-09-22, 11:34
  #182
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Rätt onödigt med en turk i en ledande position i Sverige (även om det råkar vara Filminstitutet). Frågan är hur kulturdepartementet tänkte där.
Lika dant med turken som leder centerpartiet ( fast han kommer ju snarare bli deras sänke).
Svensk film slår nya bottenrekord varenda år när man mäter antalet biobesökare. Filminstitutet är en lekstuga efter att Harry Schein lämnat, och har inte åstadkommit ett enda dugg, bara en lek med statliga pengar. Ändå fortsätter man att placera totalt olämpliga kvinnor där. Så går det med institut som styrs av politiker.
Citera
2023-09-22, 11:37
  #183
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Edip är hennes bror, hennes två andra bröder driver Le Pain som har direkta kopplingar med Ali Khan. Gunnel och hennes systrar har affärer med bägge Le Pain-bröderna.

Ser i en intervju i Dagens industri att hon har 8 syskon. En är den straffade gangsteradvoksten för klanen Ali Khan, Edip Samuelsson, två andra, Markus och Munir Samuelsson, driver Le Pain, en krog för gängkriminella i Göteborg. Ytterligare en bror Sami (?) Samuelsson är inblandad i kafé och restsurangrörelsen (?).

Men vad gör resten i denna familj med så tydliga kontakter och kopplingar till organiserad brottslighet? Vad gör de fyra andra syskonen Anip (Samuelsson)? Var kan vi riskera att stöta på dessa parasiter i vårt samhälle?
Citera
2023-09-22, 11:51
  #184
Medlem
Det var du ett jävla pladder om att hon är Turk.
Hon är väl inte turk ? Hon är Syrian !
Citera
2023-09-22, 11:58
  #185
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Svensk film slår nya bottenrekord varenda år när man mäter antalet biobesökare. Filminstitutet är en lekstuga efter att Harry Schein lämnat, och har inte åstadkommit ett enda dugg, bara en lek med statliga pengar. Ändå fortsätter man att placera totalt olämpliga kvinnor där. Så går det med institut som styrs av politiker.

Ja, det är förmyndaraktigt att försöka styra från staten vilka filmer som görs. Det är Stalin-kulturpolitik.

10% av biljettpriset på bio gick direkt förr till Filminstitutet för finansiering av svensk film. Det är väl därför GvP är intresserad av sitt ordförandejobb. Hon och hennes släkt med kopplingar till kriminella nätverk ser väl möjligheter i framtiden. Att likt maffian i Italien kapa åt sig en stor del av pengarna själva. Gissar att det bara blir turkfilm som görs framöver som ingen vill se!

Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Lägg ned Filminstitutet då. So what? Pengarna kan användas för att bygga läger där klankriminella förvaras.

Håller med om att det är en mycket bra idé! Vi kan väl börja med att internera klanerna Ali Khan och Anip eller Anus eller vad de nu heter?
__________________
Senast redigerad av BorgeH 2023-09-22 kl. 12:19.
Citera
2023-09-22, 12:03
  #186
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det var du ett jävla pladder om att hon är Turk.
Hon är väl inte turk ? Hon är Syrian !

Kan du förklara för oss obegåvade vad landet heter där denna svårintegrerade folkgrupp bor?

För övrigt anser jag att turk är en mycket bra benämning av de folkslag som bor i Turkiet eller tidigare i det Ottomanska imperiet.

Different name, same shit!
Citera
2023-09-22, 14:48
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Kan du förklara för oss obegåvade vad landet heter där denna svårintegrerade folkgrupp bor?

För övrigt anser jag att turk är en mycket bra benämning av de folkslag som bor i Turkiet eller tidigare i det Ottomanska imperiet.

Different name, same shit!

Turkar är muslimer och bor i Turkiet & Tyskland

Syrianer bor i Turkiet, Libanon, Syrien och Södertälje.
Dom är kristna. Dom är kusiner med Assyrier.

För övrigt är Syrianer en av dom bäst integrerade i samhället av alla invandrargrupper och intar en
särställning i anpassningsbarhet för att komma från mellanöstern.
Citera
2023-09-22, 14:57
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Pinsamt namnbyte…. Från ett turkiskt Anip till von Platen?

Hon är ”blott” 51 men ser ut som 75?!

Vad i helvete är detta för reptil?!

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är extremt pinsamt. Låtsasadel deluxe. Günel till Gunilla kan man acceptera. Men detta med von. Men hon verkar som person vara en sådan där som vill skryta och då är det ju viktigt med namnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Mjo. Kanske är driftiga Günel släkt med kanalbyggaren Baltzar von Platen via Karl XII, han var ju nere i Turkiet ett tag.

Hon gifte sig 2006 - namnet är unikt (och adligt) och således skyddat från simpla byten. Att gifta in sig i en adlig släkt är inte pinsamt (även om det i sin tur var taget av maken), och det finns massor av exempel på folk med invandrarbakgrund som byter både förnamn och efternamn. Svenskar är noggrannare med vart folk kommer ifrån och gatekeepar kretsar jämfört exempelvis amerikaner - att byta namn kan vara ett sätt att komma runt det.
__________________
Senast redigerad av SjuLyktor 2023-09-22 kl. 15:07.
Citera
2023-09-22, 15:58
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ser i en intervju i Dagens industri att hon har 8 syskon. En är den straffade gangsteradvoksten för klanen Ali Khan, Edip Samuelsson, två andra, Markus och Munir Samuelsson, driver Le Pain, en krog för gängkriminella i Göteborg. Ytterligare en bror Sami (?) Samuelsson är inblandad i kafé och restsurangrörelsen (?).

Men vad gör resten i denna familj med så tydliga kontakter och kopplingar till organiserad brottslighet? Vad gör de fyra andra syskonen Anip (Samuelsson)? Var kan vi riskera att stöta på dessa parasiter i vårt samhälle?
Varför heter de Samuelsson i efternamn?
Citera
2023-09-22, 15:59
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjuLyktor
Hon gifte sig 2006 - namnet är unikt (och adligt) och således skyddat från simpla byten. Att gifta in sig i en adlig släkt är inte pinsamt (även om det i sin tur var taget av maken), och det finns massor av exempel på folk med invandrarbakgrund som byter både förnamn och efternamn. Svenskar är noggrannare med vart folk kommer ifrån och gatekeepar kretsar jämfört exempelvis amerikaner - att byta namn kan vara ett sätt att komma runt det.

Motsägesfullt.

Efternamnet är skyddat skriver du för att i nästa mening skriva att mannen tagit efternamnet?!
Citera
2023-09-22, 16:03
  #191
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjuLyktor
Hon gifte sig 2006 - namnet är unikt (och adligt) och således skyddat från simpla byten. Att gifta in sig i en adlig släkt är inte pinsamt (även om det i sin tur var taget av maken), och det finns massor av exempel på folk med invandrarbakgrund som byter både förnamn och efternamn. Svenskar är noggrannare med vart folk kommer ifrån och gatekeepar kretsar jämfört exempelvis amerikaner - att byta namn kan vara ett sätt att komma runt det.

Det verkar lite löjligt och att segla under falsk flagg med att byta namn från ett turknamn som Anip till Samuelsson.

Om du nu vill ha en turk exempelvis som advokat så väljer du kanske en med ett turkiskt namn som Anip. Vill du ha en svensk så väljer du en med ett svenskt namn som Samuelsson. Eller om du inte vill ha en outbildad Abdullah som läkare på vårdcentralen och ber att få träffa läkare Petterson men möter en import som knappt kan förstå svenska. Då blir du besviken!

Det hela ger intrycket av falsk marknadsföring. Man vill utnyttja det goda renommé ett svenskt namn och en svensk har. Vi har sett detta förr. I Skåne finns det några zigenare-bröder som lever på att lura äldre svenskar. De har därför nu bytt nam till ett svenskt namn.

Men enligt Mona Sahlin så skall invandrarna vara stolta. De har ju kultur och traditioner, vi svenskar har ju bara midsommar och sådant trams. Eller hur?

Men naturligtvis låter vi oss inte luras av namn framöver när deporteringarna börjar. Det kvittar vad de heter, vi kör dem ändå till deporteringslägren!
Citera
2023-09-22, 16:04
  #192
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Varför heter de Samuelsson i efternamn?

I en intervju påstår Gunilla von Platen att deras pappa hette Samuel. Därav namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in