2023-09-22, 14:46
Bannlyst
” 16-årige Gabriel tvingas flytta efter att hans pappa har gjort ett stort misstag.
I nya bostadsområdet Ronna blir han välkomnad av den kriminelle Marko.
Gabriels basketspelande syster Magda har precis tagit en plats i stadens elitlag Taelgia.
Sibel flyttar hem och blir den första syrianska polisen i Södertälje”

Snygga iranskan Sara Shirpey spelar polis, bra skådis men är för tunn och liten för att spela trovärdig polis.
Sett ett av dom 2 avsnitt som ligger ute på SVT play och serien är helt ok.
Vad tycker ni?
https://www.svtplay.se/video/jpAdYZB/taelgia/avsnitt-1
Senast redigerad av Hejstefan 2023-09-22 kl. 15:31.
Citera
2023-09-22, 15:02
Medlem
SVT alltså.

Då kan vi räkna med:

- Synd om de stackars "utsatta" kriminella invandrarna
- Vita svenskar är as.

Så ser det ut i varje serie.
Citera
2023-09-22, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
SVT alltså.

Då kan vi räkna med:

- Synd om de stackars "utsatta" kriminella invandrarna
- Vita svenskar är as.

Så ser det ut i varje serie.

Kanske, men inte än så länge vad jag har sett, även SVT börjar nyktra till.
Citera
2023-09-22, 15:23
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Kanske, men inte än så länge vad jag har sett, även SVT börjar nyktra till.
Jaså? Han träffar alltså en kriminell finländare, "Marko"? Existerar de ens?

Och hans blattesyster är såklart elitidrottare.
Citera
2023-09-22, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Jaså? Han träffar alltså en kriminell finländare, "Marko"? Existerar de ens?

Och hans blattesyster är såklart elitidrottare.
Se serien och kommentera sen, jag tycker att den är ok.
Citera
2023-09-22, 17:23
Självfallet ska man visa att blattarna också är fina och kärleksfulla människor innerst inne. Man spyr på såna här serier, med agendan att normalisera blattar i samhället. Kommer inte titta om alla skådisar är invandrare, vilket man ju får intrycket av i trailern. Hade de alla framställts som kriminella vilddjur, så hade jag sett den då jag föredrar verklighetstrogna serier.
Citera
2023-09-22, 20:30
Bannlyst
Vad skall man säga.. Vill man lära sej Rinkeby Svenska, där man skall knulla varandra mammor och varandra. Asbolut!

Handlinge är det vanliga patetiska, inkovrterad babbe polisk får jobb i S-täljer och hon börja slita mellan lojaliten mellan det egen folket och att hon är polis.

Det är ganska trovärdig spelat , det är roligare än när Özz flyttar Östermalm i alla fall.
Citera
2023-09-22, 20:45
Medlem
KronPelles avatar
Som sagt var, låt oss se skiten först, sen kommentera.

Citera
2023-09-22, 20:47
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Som sagt var, låt oss se skiten först, sen kommentera.

Varför skulle vi ens vilja se en serie beståendes av bara icke svenskar, du har således fel ingångsvärden då jag enbart vill se saken från svenskars perspektiv, sen handlar det inte om vad som är en bra produktion eller bra skådespeleri, utan vem som har rätt och vem som har fel, enbart fel värdegrund kan uppfatta att det här! är bra skit

Vinnarna är dem som skriver historien inte svt
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-22 kl. 20:57.
Citera
2023-09-22, 23:06
Medlem
Typiskt att alla dessa som kallar sig svenskar ska uttala sig. Ät det inte lika bra att säga att Sverige slutar efter tullarna inte Stockholm, för sedan är det ju bara bönder lappar och blattar.Heller i värsta fall skåningar och Göteborgare eller tvärtom om ni kommer från dessa regioner. Förstår inte varför det ska gnällas på alla program stv gör. Skriv ett eget manus eller va tyst
Citera
2023-09-22, 23:56
Medlem
Mycket intressant serie. Alla bör kolla på den faktiskt.

Ser fram emot att titta på hela säsongen.

De flesta Syrianer/Assyrier generellt är framgångsrika och drivna människor både i Sverige och runt om i världen.
Citera
2023-09-23, 01:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Typiskt att alla dessa som kallar sig svenskar ska uttala sig. Ät det inte lika bra att säga att Sverige slutar efter tullarna inte Stockholm, för sedan är det ju bara bönder lappar och blattar.Heller i värsta fall skåningar och Göteborgare eller tvärtom om ni kommer från dessa regioner. Förstår inte varför det ska gnällas på alla program stv gör. Skriv ett eget manus eller va tyst
Tack för ett obegripligt formulerat osammanhängande svammel, men om jag ändå ska försöka uttolka nå slags manifest ur det så kan det vara att alla stockholmare är svenskar för dig, och resten är en sörja av världsmedborgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in