2023-09-22, 10:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Barn ska inte lalla runt och leka gangster. Föräldrar ska inte låta sina barn lalla runt och leka gangster. Naivt att tro att snorungar ska undantas från djungelns lag när de går med i apflocken.

Här håller jag med, men lägg inte skulden på en 13-åring för att han inte vet bättre, dvs vilka faktiska konsekvenser det kan då.

Lite fucked up att vuxna människor tycker det är i sin ordning att skjuta ungar kan ju jag tycka. Precis som det är fucked up att värva ungar in i skiten.
Citera
2023-09-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här håller jag med, men lägg inte skulden på en 13-åring för att han inte vet bättre, dvs vilka faktiska konsekvenser det kan då.

Lite fucked up att vuxna människor tycker det är i sin ordning att skjuta ungar kan ju jag tycka. Precis som det är fucked up att värva ungar in i skiten.

Sluta bygga halmgubbar. Att konstatera kausalitet är förstås inte samma sak som att godkänna avrättning av småbarn. Vuxna kan ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2023-09-22, 10:39
Medlem
feeatherss avatar
Brottsplats_stockholm (instagram) rapporterar att Milo fått uppdraget att bränna en lägenhet i Handen, men misslyckats då bostadsinnehavaren kommit på honom..

Vet naturligtvis inte sanningshalten i detta, men helt klart skrämmande att det kan gå så här illa.
Citera
2023-09-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Skulden är för övrigt föräldrarnas. Det juridiska ansvaret slipper man inte ifrån förrän barnet har fyllt 18 och det moraliska ansvaret har man livet ut (barnets eller ens egets).
Citera
2023-09-22, 10:59
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Skulden är för övrigt föräldrarnas. Det juridiska ansvaret slipper man inte ifrån förrän barnet har fyllt 18 och det moraliska ansvaret har man livet ut (barnets eller ens egets).

Exakt så är det!
Citera
2023-09-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feeathers
Brottsplats_stockholm (instagram) rapporterar att Milo fått uppdraget att bränna en lägenhet i Handen, men misslyckats då bostadsinnehavaren kommit på honom..

Vet naturligtvis inte sanningshalten i detta, men helt klart skrämmande att det kan gå så här illa.

Och därför blev han avrättad?
Låter osannolikt. Jag tror hellre att det handlar om vapen som "försvann" och att Milo fick stå till svars för detta. Hans död ska skrämma andra som inte gör som dom blir tillsagda
Citera
2023-09-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Snäll och snäll. Märkligt att inga vänner skriver. Men en särling behöver ju inte vara elak för det. Men jag misstänker dock någon form av bokstavskombination. Detta främst baserat på tre saker:

Pappas märkliga text.

Avsaknad av inlägg från vänner.

Avsaknad av blommor etc, vid fyndplatsen.

Var kan jag läsa pappans text? Antar fb-profil men lyckas inte hitta.

EDIT: Hittade det, finns att läsa i inlägg 754 om någon annan är intresserad.
Men skulle fortfarande vilja se föräldrarnas facebookprofiler, förstår dock om man inte vill outa dessa öppet här.
Senast redigerad av jeffreythugga 2023-09-22 kl. 11:17.
Citera
2023-09-22, 11:28
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Man kan också läggs till det faktum att de äldre hotar dom yngre för att få dom att göra saker. Vilka 13åringar vågar stå emot det? Vad skulle en vuxen göra i läget att man själv och ens familj är hotad av gängkriminella? Alla vet ju vilket våldskapital dom sitter på.

Så du menar att de går fram t första bästa unge som är på väg hem från skolan och säger ”gör det eller det annars dör du!” ?
Citera
2023-09-22, 11:32
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Hur ska du ha det? Blir lite hoppande mellan dina åsikter kring vems fel det är.
Iofs lätt hänt när man har samma bristande förmåga till att förstå som Löfvén.

Rekommenderar dig att forska lite i föräldrar som förlorat sina barn till gängkriminaliteten där det faktiskt visar sig att det är helt funktionella familjer.
Jag länkar gärna några repotage till dig om du vill!

Helt funktionella familjer?!
Som liter sina barn springa ute på nätterna, skolka osv? Men allt är relativt!
Citera
2023-09-22, 12:20
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Man fattar för fan vad som händer om man sätter eld på en lägenhet, när man är 13! Han var beredd att göra det och han förtjänar sina följder!

Dude. Han var 13. Och förtjänar vård, inte att bli avrättad.
Citera
2023-09-22, 12:20
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och därför blev han avrättad?
Låter osannolikt. Jag tror hellre att det handlar om vapen som "försvann" och att Milo fick stå till svars för detta. Hans död ska skrämma andra som inte gör som dom blir tillsagda
Här är hela texten från Brottsplats Stockholm:
"Det är den 8 september. Han heter Milo och är 13 år. Han har fått ett uppdrag av ett kriminellt nätverk i Stockholm för en summa pengar.Han ska bränna en lägenhet centralt i Handen där en ledande person i nätverket Zero är bosatt och som numera är allierad med 🥼Dr Phil🍓Men det blir inte så, 13 åriga Milo blir påkommen och blir enligt uppgifterna kidnappad och torterad i stället av personer kopplade till bostaden innan han hinner utföra sitt uppdrag enligt uppgifterna. Helgen går och på måndags morgonen den 11 september hittas han skjuten i huvudet av en privatperson nån kilometer därifrån han skulle utföra sitt uppdrag."

Låter inte helt otroligt att det skulle kunna vara på det viset tänker jag.
Citera
2023-09-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Dude. Han var 13. Och förtjänar vård, inte att bli avrättad.
Bror. Han var 13 och spirande gängkriminell. Sorgligt att det gick så långt men jag kan garantera att i ett parallellt universum där kulan missade sitt mål så kommer han endast bli en sorg och belastning för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in