2023-09-11, 10:41
Medlem
Jaha vad tror ni är det kurdiska rävpesten som slagit till igen eller?
Citera
2023-09-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, det är föräldrarnas fel också. För har man kontroll över ungen så ser man till att han inte drar sig till såna kretsar. Gör han det ändå så tar man sitt pick och pack och flyttar all världens väg om det krävs.

Hur ska du ha det? Blir lite hoppande mellan dina åsikter kring vems fel det är.
Iofs lätt hänt när man har samma bristande förmåga till att förstå som Löfvén.

Rekommenderar dig att forska lite i föräldrar som förlorat sina barn till gängkriminaliteten där det faktiskt visar sig att det är helt funktionella familjer.
Jag länkar gärna några repotage till dig om du vill!
Citera
2023-09-11, 10:55
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Hur hög är bron? Dör man om man hoppar?

Bron är max 7-8 meter hög, ingen man väljer om man bestämt sig för att avsluta skulle jag säga. Sannolikheten för att överleva borde vara ganska hög, med buskar och träd under dessutom.

Man kan iofs hoppa innan ett tåg kommer, det har ju inte framkommit om kroppen hittades innanför banstängslet eller utanför vad jag sett.

Men eftersom det utreds som grovt brott skulle jag gissa att kroppen hittats utanför stängslet, några meter bredvid promenadstråket.
Citera
2023-09-11, 10:57
Medlem
Med tanke på mängden poliser man sett i kvällspressen utgår jag ifrån att polisen är övertygade om att det rör sig om mord. Antingen knivskador eller skottskador.
Citera
2023-09-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Bron är max 7-8 meter hög, ingen man väljer om man bestämt sig för att avsluta skulle jag säga. Sannolikheten för att överleva borde vara ganska hög, med buskar och träd under dessutom.

Man kan iofs hoppa innan ett tåg kommer, det har ju inte framkommit om kroppen hittades innanför banstängslet eller utanför vad jag sett.

Men eftersom det utreds som grovt brott skulle jag gissa att kroppen hittats utanför stängslet, några meter bredvid promenadstråket.

Du verkar känna till området! Tror du att det är kopplat till kommunen (alltså någon som bor där, kommer därifrån) eller tror du att det är som i fallet i Nynäshamn, dvs att någon dumpat kroppen där?
Tänker om du vet hur Vega är gällande kriminalitet samt gängkriminalitet etc. OM det nu är kopplat till gängkriminalitet.

Alltid tänkt att Vega är ett ganska lugnt område, dock vet jag att det pågår lite knarkförsäljning där, men inte så grova brott att någon skulle mördas där
Citera
2023-09-11, 11:04
Medlem
Mord? Kanske kroppen blivit dumpad från bron?
Ligger kroppen i direkt anslutning till denna bro, hur ser det ut i området?
Citera
2023-09-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Hur hög är bron? Dör man om man hoppar?
7 meter ungefär?
Citera
2023-09-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Mord? Kanske kroppen blivit dumpad från bron?
Ligger kroppen i direkt anslutning till denna bro, hur ser det ut i området?
De är ett närliggande dagis i området, brukar gå där under bron typ varje dag, brukar sitta ungdomar där ibland
Citera
2023-09-11, 11:16
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Du verkar känna till området! Tror du att det är kopplat till kommunen (alltså någon som bor där, kommer därifrån) eller tror du att det är som i fallet i Nynäshamn, dvs att någon dumpat kroppen där?
Tänker om du vet hur Vega är gällande kriminalitet samt gängkriminalitet etc. OM det nu är kopplat till gängkriminalitet.

Alltid tänkt att Vega är ett ganska lugnt område, dock vet jag att det pågår lite knarkförsäljning där, men inte så grova brott att någon skulle mördas där

Alltså, jag går där dagligen med min hund. Läget är avskilt, det finns en liten nedfartsväg från Handenhållet med en vändplan precis där polisens avspärrningar nu är. Vägen är svår att hitta om man inte känner till området, har någon dumpats borde det rimligen vara av någon eller några med lokalkännedom. Från andra hållet, Vega, är det ännu svårare att hitta.

Det jag tänkt på är att det ibland kan stå bilar där på vändplanen helt omotiverat. Det kan ju vara flera anledningar givetvis, men osökt har jag tänkt att det är köp av droger eller sex, otrohet eller liknande. Efteråt kan man se spår, papper, klädesplagg ibland etc.

Efter vändplanen är det en liten grusväg som leder under bron bort mot Vegahållet. Det är ingen bilväg alls, enbart promenadstråk.
Citera
2023-09-11, 11:16
Medlem
Borde vara milo, allting stämmer överens.
Citera
2023-09-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Alltså, jag går där dagligen med min hund. Läget är avskilt, det finns en liten nedfartsväg från Handenhållet med en vändplan precis där polisens avspärrningar nu är. Vägen är svår att hitta om man inte känner till området, har någon dumpats borde det rimligen vara av någon eller några med lokalkännedom. Från andra hållet, Vega, är det ännu svårare att hitta.

Det jag tänkt på är att det ibland kan stå bilar där på vändplanen helt omotiverat. Det kan ju vara flera anledningar givetvis, men osökt har jag tänkt att det är köp av droger eller sex, otrohet eller liknande. Efteråt kan man se spår, papper, klädesplagg ibland etc.

Efter vändplanen är det en liten grusväg som leder under bron bort mot Vegahållet. Det är ingen bilväg alls, enbart promenadstråk.
Låg kläder bredvid bron har du oxå sätt detta? Bor personer i tält närmre lill rudan men tror de är långsökt att de skulle vara inblandade, detta känns som en kriminell uppgörelse, aldrig sett milo men han ser lurig ut
Citera
2023-09-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Borde vara milo, allting stämmer överens.

Stämmer något mer överens än bara uppgiften från MP att han kan befinna sig i Vega?
Vet du något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in