Citat:
Ursprungligen postat av
Jeyys
Du verkar känna till området! Tror du att det är kopplat till kommunen (alltså någon som bor där, kommer därifrån) eller tror du att det är som i fallet i Nynäshamn, dvs att någon dumpat kroppen där?
Tänker om du vet hur Vega är gällande kriminalitet samt gängkriminalitet etc. OM det nu är kopplat till gängkriminalitet.
Alltid tänkt att Vega är ett ganska lugnt område, dock vet jag att det pågår lite knarkförsäljning där, men inte så grova brott att någon skulle mördas där
Alltså, jag går där dagligen med min hund. Läget är avskilt, det finns en liten nedfartsväg från Handenhållet med en vändplan precis där polisens avspärrningar nu är. Vägen är svår att hitta om man inte känner till området, har någon dumpats borde det rimligen vara av någon eller några med lokalkännedom. Från andra hållet, Vega, är det ännu svårare att hitta.
Det jag tänkt på är att det ibland kan stå bilar där på vändplanen helt omotiverat. Det kan ju vara flera anledningar givetvis, men osökt har jag tänkt att det är köp av droger eller sex, otrohet eller liknande. Efteråt kan man se spår, papper, klädesplagg ibland etc.
Efter vändplanen är det en liten grusväg som leder under bron bort mot Vegahållet. Det är ingen bilväg alls, enbart promenadstråk.