2023-09-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildemor12345
Du tar feil, han var kjæreste med P*ernille da han ble drept.

Ja ser nå at livshendelsen på FB var med en annen jente. Men allikevel er det pussig at alt startet etter at de ble et par, samt at denne eksen ikke har noen profil på FB. Ikke at det trenger å ha noen betydning, men kan Jonas sin tidligere eks ha en gæern ekskjæreste som har sett rødt når hun ble sammen med han. Så har hevngjerrigheten sittet igjen.

Å sjikanere en person i 2 år krever et stort engasjement. Kriminelle miljøer handler ikke på lik måte. Da tror jeg absolutt Jonas ville vist hvem det var som plagde han.
Citera
2023-09-22, 08:42
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderingwoman
Har de utelukket at han uten kriminelt rulleblad ikke er han som ble truet med våpen i Rena? Eventuelt et vitne??

Også et godt spørsmål. Jeg har oppfattet det som at passasjer, truet bilfører av en anne bil og savnet er 3 forskjellige personer. Siden politiet uttaler: Det er ingen kobling mellom de to sakene, sier politiinspektør ved Innlandet politidistrikt, Henning Klauseie..

Min forståelse er da at truet bilfører og savnet er uten relevans for saken som gjelder JAH. Men, hvem er så passasjeren? Har denne relevans for saken?
Citera
2023-09-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Interessant, hvem er det som satt i bilen? Jeg leser uttalelsen fra politiet som at det er den savnede som ikke har kriminelt rulleblad. Og at de ikke kommenterer videre hvem som satt i bilen når KV truet med skytevåpen i Rena.

Hvorfor er dette opp til diskusjon enda? Politiet har sagt at den savnede mannen ikke har noe som helst med saken å gjøre. Foreslår å legge denne ballen død. Politiet har også oversikt over hvem som satt i bilen.
Citera
2023-09-22, 09:01
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Østlendingen. Bla deg tilbake i tråden, ble lagt ut link flere ganger der politi avkrefter at han var savnede samt noe ala at han ikke har kriminelt rulleblad.🙂

Det er akkurat det vi diskuterer.
Sitat. Vi vet hvem som satt i bilen, og det var ikke den savnede. Han er heller ikke en del av et kriminelt miljø, og har ikke et rulleblad eller dommer på seg, sier Klauseie.

Jeg leser som at det ikke var savnede i bilen, og at savnede ikke hadde kriminelt rulleblad.
Finner ikke mer om passasjeren, annet enn at politiet vet hvem det er.
Citera
2023-09-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Hvor leser du at MGX ikke har rulleblad?

Du har rett. MGMX har vi ikke hørt noe spesielt om enda.
Har rettet opp.
Citera
2023-09-22, 09:16
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Du har rett. MGMX har vi ikke hørt noe spesielt om enda.
Har rettet opp.

Men, om MGM2 sier at han har alibi for dagen, så kan vi anta at politiet vet at det er en annen person som er passasjer. Og siden politiet vet hvem vedkommende er, men ikke har siktet flere, så kan vi da anta at passasjer ikke er MGMX, bare Passasjer X?
Citera
2023-09-22, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hadde vært intressant å fått greie på hva ØH har forklart til politiet om hvorfor han sprayet tysterjonas over halve Hønefoss.
Ser det er en ØH som har endret fb profilen siste kanskje to ukene. Ingen bilder og gjort privat. Mulig blitt utsatt for noe hets
Citera
2023-09-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Ser det er en ØH som har endret fb profilen siste kanskje to ukene. Ingen bilder og gjort privat. Mulig blitt utsatt for noe hets

Han bruker et annet navn på Facebook.
Citera
2023-09-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Han bruker et annet navn på Facebook.
Opprinnelig også? Det finnes helt sikkert flere med samme navn på samme sted. Bare så at denne jeg snakket om hadde endret profilen og den hadde flere av navnene på vennelisten når den var åpen.
Citera
2023-09-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttatutt
Ja ser nå at livshendelsen på FB var med en annen jente. Men allikevel er det pussig at alt startet etter at de ble et par, samt at denne eksen ikke har noen profil på FB. Ikke at det trenger å ha noen betydning, men kan Jonas sin tidligere eks ha en gæern ekskjæreste som har sett rødt når hun ble sammen med han. Så har hevngjerrigheten sittet igjen.

Å sjikanere en person i 2 år krever et stort engasjement. Kriminelle miljøer handler ikke på lik måte. Da tror jeg absolutt Jonas ville vist hvem det var som plagde han.

Hvis du blar 300 sider tilbake i tråden så ser du at dette har vært et tema før. Da eskaleringen begynte igjen etter 1 år med opphold da han flyttet til TBG. Ble det spekulert litt i dette. Hvorfor skulle denne x vente 1 år for så begynne igjen? Fengslet? Hvorfor "rømme" fra Hønefoss til TBG der hvor dama og helt sikkert x har tilhold?
Citera
2023-09-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Opprinnelig også? Det finnes helt sikkert flere med samme navn på samme sted. Bare så at denne jeg snakket om hadde endret profilen og den hadde flere av navnene på vennelisten når den var åpen.

Er det Øi**** med "i" og ikke "y"?
Det er ihvertfall en til som staver navnet likt i Hønefoss.
Citera
2023-09-22, 10:00
Medlem
Noen som vet hvorfor politiet var tilbake på åstedet (hytta) og gjorde nye søk igår var det vel?
Har de fått noe ny info fra RF i avhør muligens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in