2023-09-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl970
Synd att Stöveltramp ej får säljas längre, den hade man velat ha i samlingen...
Nu lär den vara omöjlig att få tag på annat än som begagnad men det trycktes upp en press utomlands långt efter HMF klassningen som "hittade" till Sverige och sålde slut som smör i solsken.
Citera
2023-09-15, 20:15
Medlem
Karl970s avatar
Startar helgen med Odiums klassiska skiva.

Helg seger! 😎
Citera
2023-09-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Inte? Skulle snarare säga att Pluton Svea bestod av betydligt bättre musiker än de flesta andra band i den svenska scenen. Vissa texter lämnade övrigt att önska, men det är en annan sak.

Måste säga att jag håller Plutonen högst utav alla svenska RAC-band. Riktigt svårt att göra en top20 lista utan att utelämna något bra. Kul också att dom gjort comeback och släppt en ny skiva och har ytterligare en på gång.
Citera
2023-09-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkelljunga
Måste säga att jag håller Plutonen högst utav alla svenska RAC-band. Riktigt svårt att göra en top20 lista utan att utelämna något bra. Kul också att dom gjort comeback och släppt en ny skiva och har ytterligare en på gång.
Då det begav sig så var Pluton Svea mitt personliga favoritband även som jag nämnde tidigare att det kom band senare som höll högre klass rent musikaliskt men Pluton Svea var nummer ett då man började engagera sig politiskt med Frostfödd på plats nr 2.

Sedan så gjorde Vit aggression, Storm, Odium och Division S en del bra låtar men inget i klass med Plutonen.

Annars så var det ju mycket vikingarock som gällde i början typ Ultima Thule, Hel och Völund Smed.

Pratar vi utländska band så stod Rahowa, Carl Klang, Sniper och Skrewdriver högst i kurs.

Sedan kom det en uppsjö med nya heta svenska band såsom Saga, Svensk Ungdom, Fyrdung, Titania, Nothung, Ferox osv.
Citera
2023-09-16, 19:05
Medlem
Karl970s avatar
Vit Aggressions nya gillade jag, instrumentalt är det hård metall, blandning av black,death,trash, med RAC sång.
Kulturbunkern tog upp den i sitt senaste avsnitt då fick jag inspiration att damma av CDn. En del har svårt för sången men jag tycker den är rätt bra.

Mörker heter skivan och kom 2020.

Jag gillade även deras Död åt ZOG skiva, också klassiker.

1488!
Citera
2023-09-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Då det begav sig så var Pluton Svea mitt personliga favoritband även som jag nämnde tidigare att det kom band senare som höll högre klass rent musikaliskt men Pluton Svea var nummer ett då man började engagera sig politiskt med Frostfödd på plats nr 2.

Sedan så gjorde Vit aggression, Storm, Odium och Division S en del bra låtar men inget i klass med Plutonen.

Annars så var det ju mycket vikingarock som gällde i början typ Ultima Thule, Hel och Völund Smed.

Pratar vi utländska band så stod Rahowa, Carl Klang, Sniper och Skrewdriver högst i kurs.

Sedan kom det en uppsjö med nya heta svenska band såsom Saga, Svensk Ungdom, Fyrdung, Titania, Nothung, Ferox osv.

Frostfödd är mycket bra, delvis pga Jocke, de andra svenska banden du nämner har jag svårt för.

Vikingarocken håller jag med om att de tre är bäst, haft förmånen att se Völund och Thule live!
Citera
2023-09-17, 17:01
Medlem
Karl970s avatar
Vilka skivor gillar ni med Skrewdriver mest?
Senast redigerad av Karl970 2023-09-17 kl. 17:10.
Citera
2023-09-17, 20:27
Medlem
Hög tid att Kiwi and the Dogboys tas upp igen. Det var ett tag sedan sist.

https://expo.se/2019/10/vit-makt-ban...spotifys-lista
Bandet Kiwi, med tydliga kopplingar till högerextrema grupper, låg i veckan etta på Spotifys virala topp 50-lista i Sverige. Trots upprepade avslöjanden i medierna finns flera kända vit makt-band kvar på strömningstjänsten.
Promo från Offervilja här
(FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)
Citera
2023-09-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hög tid att Kiwi and the Dogboys tas upp igen. Det var ett tag sedan sist.

https://expo.se/2019/10/vit-makt-ban...spotifys-lista
Bandet Kiwi, med tydliga kopplingar till högerextrema grupper, låg i veckan etta på Spotifys virala topp 50-lista i Sverige. Trots upprepade avslöjanden i medierna finns flera kända vit makt-band kvar på strömningstjänsten.
Promo från Offervilja här
(FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)
Undrar vilka band EXPO syftar på ? När Spotify lanserades fanns allt där tom Pluton Svea osv. Idag har de ju rensat bort allt förutom lite Vikingarock typ Ultima Thule, Hel osv.
Citera
2023-09-21, 21:42
Medlem
Karl970s avatar
Vilken skiva med Dirlewanger gillar ni mest? Måste börja lyssna på dem, har bara hört enstaka låtar.
Citera
2023-09-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl970
Vilken skiva med Dirlewanger gillar ni mest? Måste börja lyssna på dem, har bara hört enstaka låtar.
Har personligen aldrig gillat Dirlewanger.

De enda två bra låtarna som de gjorde var ju dels deras egen tolkning av Horst Wesselsången samt klassikern Öl och fotboll men resten är inte bra för fem öre.
Citera
2023-09-21, 22:11
Medlem
Karl970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Har personligen aldrig gillat Dirlewanger.

De enda två bra låtarna som de gjorde var ju dels deras egen tolkning av Horst Wesselsången samt klassikern Öl och fotboll men resten är inte bra för fem öre.

Har hört typ två tre låtar, men måste kolla in mer.

Nåt band jag inte kan förstå att folk diggar är Division S, de hade väl låten med texten ”Vi är Nazister, och de är bra vi ska segra en vacker dag. Försökt lyssna på dem men klarar inte av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in