2023-09-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Han är med bro ledarna psyk och Elias i Turkiet, det sägs att bro är med räven och därmed 5iftyy

Nyfiken på varför Yassine fått smeknamnet Psyk? Ngn som vet? Har ju mina aningar.

Annars har jag fått uppfattningen om att det var Mowgli som var högre än Y men antar rollerna bytts nu när Mowgli förmodligen åker för Skogås.
Citera
2023-09-21, 19:43
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
https://i.ibb.co/pwhkvqL/zz.png

lever alla på bilden?

Ja, det är väl Elias, Poya, Daniel(?) Samt Rawas son om jag inte missminner mig. Bilden finns i fup ocensurerad
Citera
2023-09-21, 19:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Har en gammal allierad till kurden försökt mörda honom via ombud, men misslyckats? Och kurden mördar därför hans mamma som hämnd? Om man ser det ut deras perspektiv kan det framstå som en rimlig respons
Citera
2023-09-21, 20:37
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Nyfiken på varför Yassine fått smeknamnet Psyk? Ngn som vet? Har ju mina aningar.

Annars har jag fått uppfattningen om att det var Mowgli som var högre än Y men antar rollerna bytts nu när Mowgli förmodligen åker för Skogås.
Jag tror han haft smeknamnet länge och tror han blev friad för ett dubbelmord men vet inte vilket.

Mowglie är väl äldsta brorsan så tror det kan vara därför han har haft en mer ledande roll men att psyk inte varit rätt att smutsa ner sina egna händer om man säger så.

I en gammal intervju med mowgli så berättar han om när han blev gripen för grovt narkotika brott att de stod utanför grillen och polisen kom och alla trodde de skulle ta psyk, för det är alltid han som blir inplockad. Vilket kan antyda på att han gjort massa smutsjobb
Citera
2023-09-21, 21:41
Medlem
Harry_s avatar
Uppgifter: Majid försöker lämna Turkiet med falskt pass
https://www.expressen.se/nyheter/upp...d-falskt-pass/

hur vet SVT det?
Citera
2023-09-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Jag tror han haft smeknamnet länge och tror han blev friad för ett dubbelmord men vet inte vilket.

Mowglie är väl äldsta brorsan så tror det kan vara därför han har haft en mer ledande roll men att psyk inte varit rätt att smutsa ner sina egna händer om man säger så.

I en gammal intervju med mowgli så berättar han om när han blev gripen för grovt narkotika brott att de stod utanför grillen och polisen kom och alla trodde de skulle ta psyk, för det är alltid han som blir inplockad. Vilket kan antyda på att han gjort massa smutsjobb

Oki tack för info. Ja precis 3 bröder som jag uppfattat det genom åren. Dubbelmordet vet man om Y ligger bakom. Hela byn vet om det. Sjuk plats åxå en förskola. Tvilling brorsan till en av de döda samt den tidigare utpekade ledaren för bro nätverket är ju bannade for life här ute. Tvillingen försökte ju sig på en snabbvisit för ngt år sen som straffades direkt vid Willys om minnet inte tar fel. Men jag måste ändå säga att jag blev förvånad jumer jag läst på om grabbarna å nätverket. Sett dem genom åren. Små bus. Galna körningar med cross där dem bla körde över ett barn å smet. Där å då började man känna mer avsky för deras handlingar. Sen genom åren har listan blivit längre. Å ofta verkar dem klara sig. Fälls i ting frias i hov. Å att dem nu idag ingår i innersta kretsen i fox är man väl kanske inte direkt förvånad av för driv har dem, även om det låter sjukt, alltid haft. Bla rapkarriären på M. Sprängningarna mot lägenheten där dem är skrivna men uppenbarligen sällan är visste man direkt när man kände vågen genom betong golvet å smällen genom väggen att de var den porten.

Vad ja förstått de nu som så e M häktad på hemmaplan å åker nog dit stort på skogås fallet.
Y är i Turkiet vad ja hört. Inte heller sett han på ett tag. Lillebror vet ja inte mkt om. Känner ngnstans att de ska bli intressant å se om M klarar sig en gång till. En katt har 7 nu borde ju ändå M åka på en längre tid?
Citera
2023-09-22, 01:31
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Oki tack för info. Ja precis 3 bröder som jag uppfattat det genom åren. Dubbelmordet vet man om Y ligger bakom. Hela byn vet om det. Sjuk plats åxå en förskola. Tvilling brorsan till en av de döda samt den tidigare utpekade ledaren för bro nätverket är ju bannade for life här ute. Tvillingen försökte ju sig på en snabbvisit för ngt år sen som straffades direkt vid Willys om minnet inte tar fel. Men jag måste ändå säga att jag blev förvånad jumer jag läst på om grabbarna å nätverket. Sett dem genom åren. Små bus. Galna körningar med cross där dem bla körde över ett barn å smet. Där å då började man känna mer avsky för deras handlingar. Sen genom åren har listan blivit längre. Å ofta verkar dem klara sig. Fälls i ting frias i hov. Å att dem nu idag ingår i innersta kretsen i fox är man väl kanske inte direkt förvånad av för driv har dem, även om det låter sjukt, alltid haft. Bla rapkarriären på M. Sprängningarna mot lägenheten där dem är skrivna men uppenbarligen sällan är visste man direkt när man kände vågen genom betong golvet å smällen genom väggen att de var den porten.

Vad ja förstått de nu som så e M häktad på hemmaplan å åker nog dit stort på skogås fallet.
Y är i Turkiet vad ja hört. Inte heller sett han på ett tag. Lillebror vet ja inte mkt om. Känner ngnstans att de ska bli intressant å se om M klarar sig en gång till. En katt har 7 nu borde ju ändå M åka på en längre tid?
Tack för infon.
Jag tror personligen att M får livstid för skogås men man vet inte dessa verkar klara sig undan som du säger. Tror inte Y kommer tillbaka till Sverige på ett bra tag. Och yngsta brorsan A har jag knappt hört eller sett bara på bilder i fupar gällande hans bröder. Jag misstänker att han sitter inlåst då han har flest fupar enligt mrkoll (vet att mrkoll långt ifrån alltid stämmer) men bara är 21 år gammal.
https://www.krimfup.se/search/abdelatif-mohdhi
Citera
2023-09-22, 08:46
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Uppgifterna om mordförsöket i Turkiet vidimeras också av Instakontot "Brottsplats_Stockholm" som brukar ha korrekta uppgifter.

Händelsekedjan ser ut så här (om man går på deras - och Polisens - uppgifter):

1. Foxtrot leds av Räven från Turkiet. Hans högra hand är Azedin A (i familjen kallad Ismail) från Gränby.

2. Azedin söks av Polisen för diverse brott - han drar till Turkiet eftersom han precis som Räven är turkisk medborgare och därför skyddas av Turkiets grundlag ("Ingen turkisk medborgare får utvisas till något annat land").

3. Något händer: en brytning sker mellan Räven och Azedin.

4. Azedin skickar en torped för att mörda Räven. Attentatet misslyckas. Detta sker i måndags eller tisdags.

5. Räven kokar av ilska. Han får inte tag på Azedin, men vill hämnas direkt och ger därför några rävbarn i uppdrag att åka upp till Gränby och döda Azedins mamma. Detta ska lära förrädaren en läxa är väl tanken. Mordet utförs.

6. Mordet är hastigt planerat och utfört av barn - dessa grips snabbt.

7. Man kan tycka att mordet på mamman är impulsivt, men jag tror inte att Räven behöver vara rädd för någon hämnd. Familjen Abdo har inte de resurser och det våldskapital för att kunna slå mot Räven i Turkiet. Azedin hade en chans för ett par dagar sedan, men den försatts. Rävens aktier har stärkts av detta - han är nu ännu mer respekterad eftersom han är helt hänsynslös. Jag tror att Azedin lever mycket farligt i Turkiet nu. Genom att ha låtit sin mamma bli mördad ses han som pestsmittad och förlorar nog de allierade han har haft. Enligt klanlogiken är det Azedin som har förlorat ansiktet genom att inte kunna försvara sin mamma. Räven behåller dock sin ära, trots mordet på en försvarslös 60-årig tant.

Ger din analys såhär 3/10 i efterhand.
Citera
2023-09-22, 09:04
Moderator
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Ger din analys såhär 3/10 i efterhand.

Så kan det gå.
Citera
2023-09-22, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Så kan det gå.
Ah de e fan lätt o vara efterklok men intressant ändå hur det kan svänga.
Citera
2023-09-22, 10:23
Medlem
.
Citera
2023-09-22, 13:08
Medlem
https://www.svd.se/a/GMALQV/raven-ha...-upp-i-turkiet

Lycka till och ta 🦊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera