Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-21, 15:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packetipiketen
Först och främst är jag inte ett dugg betjänt av att den officiella mordtiden hamnat fel, utan det är något som jag med motvilja funnit och som inte går att komma runt. Skillnaden mellan dig och mig är, att om jag hittar något som motsäger den officiella storyn så tar jag det på allvar, medan du sopar det under mattan med hänvisning till floskler om "konspirationstrams" eller till "dina källor" som väl inte ens existerar utan är något som du kokat ihop för att göra dig märkvärdig.

Ironiskt nog är det faktiskt jag som tagit med samtliga för ändamålet användbara tidsuppgifter i min utredning av mordtiden, och då visar den att mordet begicks vid 23.19.00 och inget annat. Så om någon tagit hänsyn till att "det inte bara är en punkt som sätter mordtiden" så är det jag. Men om man gör som du säger så hamnar man alltså i slutsatsen att den officiella mordtiden ligger fel med två och en halv minuter.

Nej, mordtiden är 23.21.30+- några sekunder, det är utrett och konstaterat. Men visst, vill du fortsätta flumma runt med desinformation så varsågod.

Vad är det för fel på stollar som Valtonen, Anér, Krantz, Borgnäs och vad fan de nu heter allt???
Citera
2023-09-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Problemet är ju att om det är ett mord till följd av övervakning, skuggning och avlyssning så hade det avspeglat sig i hur mordet utförs. Men, här är det ju total avsaknad av det.

Du , precis som jag, har ingen aning om OP blev avlyssnad eller inte.

Om vi nu spekulerar att OP blev avlyssnad så är det ett riktmärke för en viss planering av ett mord.
Du kommer in i tråden med jämna mellanrum och på ett arrogant sätt upplyser de flesta som skriver att vi är värsta "privatspanarna" och ägnar oss åt konspirationsteorier....

Att ett mord på en statsminister i en demokrati inte är löst , inte ens i närheten , tyder på att något/någon helt enkelt inte vill att det ska bli löst!
En ensam GM som skjuter OP för att han inte har så mycket annat att göra den här fredagskvällen ingår inte i min bok.
Om du vill vidhålla att det är en sanning så är du fri att göra det! Men vi vet hur du tänker nu utan att skriva ner andra i tråden!
Citera
2023-09-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera

Om vi nu spekulerar att OP blev avlyssnad så är det ett riktmärke för en viss planering av ett mord.
Du kommer in i tråden med jämna mellanrum och på ett arrogant sätt upplyser de flesta som skriver att vi är värsta "privatspanarna" och ägnar oss åt konspirationsteorier....

Att ett mord på en statsminister i en demokrati inte är löst , inte ens i närheten , tyder på att något/någon helt enkelt inte vill att det ska bli löst!
En ensam GM som skjuter OP för att han inte har så mycket annat att göra den här fredagskvällen ingår inte i min bok.
Om du vill vidhålla att det är en sanning så är du fri att göra det! Men vi vet hur du tänker nu utan att skriva ner andra i tråden!
OP kan varit avlyssnad utan att det har med mordet att göra.

Eller att operatören gav information till nån som tog tillfället i akt. Eller att han själv gjorde det.
Citera
2023-09-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsach
G Skulle ju bytas ut mot Olof Palme ju...

Annars håller jag med Dig. Snurrigt var ordet. Det var KFML, Stieg Larsson Hans Melin och Cosi fan Tutte och Stay Behind på en gång och sen var det ändå Sydafrika som var mördarna. Tycker han påminde väldigt mycket om Erik Fors.

Var väldigt entusiastisk innan eftersom jag tror Call-girl-affären kan höra ihop med mordet och mörkläggningen. Lyckligtvis har vi andra, bättre Youtube-avsnitt från Thomas med Erik Norell och nu kommande med Eva Bengtsson.
Spekulationen med HM i Moskva 1975 med band från lägenheten ovanför DH känns långsökt och onödig för att förklara mordet.
Info om Doris Hopp-affären tror jag kan ha använts för att göra de inblandade mer motiverade, och då räcker det säkerligen med att ha varit vaktmästare på Sheraton för att veta det allra mesta som behövs.

Den här videon var borta ett par dagar för att komma åter i morse. Med ett tillägg, ett blurr precis i början....minns inte vid första lyssningen om han nämnde något namn. Men det var tydligen känsligt.
Läste texten efter videon att namnet G skulle bytas ut mot ett annat namn, missade det.

Han är ostrukturerad att lyssna på men fäster mig för när han pratar om en viss fru. Fick hon reda på detta tror jag att hon direkt hade tagit ut skilsmässa .Trots förmaning från ett visst parti!
Den damen lekte man inte med ,om jag säger så!

Men att det var ett agentkrig under den här tiden är jag övertygad om...ingen litade på någon
Det har varit en del märkligheter kring Svenska spioner , främst då SB och framförallt hans rymning!
Citera
2023-09-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
OP kan varit avlyssnad utan att det har med mordet att göra.

Eller att operatören gav information till nån som tog tillfället i akt. Eller att han själv gjorde det.

Just i det här mordet tycks allt vara möjligt, så kan det vara.
Varför avlyssnas en Statsminister , vad är skälet till det ?

Jag hoppas att OP var så smart så att han insåg att telefonen inte var hans bästa vän och inte förmedlade några hemligheter.
Men ,kan man ha förtroende för en Myrdal att ha en extranyckel till sin bostad, så undrar jag om inte OP var väl naiv mot sin närmsta omgivning!
Jo, jag vet det var andra tider då men är man statsminister så bör man inse att man har fiender och vissa vill göra dig illa!

Det borde framför allt säkerhetstjänsten kring OP informerat om.
Citera
2023-09-21, 17:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Ja de flesta av er som skriver härinne är faktaresistenta, fritt fantiserande och okunniga konspirationsteoretiker. Vissa är till och med på gränsen till att vara rättshaverister. 99% av inläggen består av ältande av saker som utretts för länge sedan.

Det finns dock några få här som är riktigt kunniga, men det mesta är ju rent skräp.

Palme kanske var avlyssnad, vad fan vet jag. Men, varje sunt tänkande individ fattar utan problem att så som vi ser att mordet går till ligger ingen avlyssning bakom det.

Ett mord på Palme där en seriös grupp spanat/favlyssnat honom så hade det sett annorlunda ut.

Det hade, som de seriösa inser, inte skett på en plats helt utan koppling till offret.
Citera
2023-09-21, 17:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Just i det här mordet tycks allt vara möjligt, så kan det vara.
Varför avlyssnas en Statsminister , vad är skälet till det ?

Jag hoppas att OP var så smart så att han insåg att telefonen inte var hans bästa vän och inte förmedlade några hemligheter.
Men ,kan man ha förtroende för en Myrdal att ha en extranyckel till sin bostad, så undrar jag om inte OP var väl naiv mot sin närmsta omgivning!
Jo, jag vet det var andra tider då men är man statsminister så bör man inse att man har fiender och vissa vill göra dig illa!

Det borde framför allt säkerhetstjänsten kring OP informerat om.

Palme var en fd underrättelseman, som sådan vet man vad man bör göra och inte.
Citera
2023-09-21, 17:12
Medlem
Citat:
Tack för upplysningen men det har jag kunskap om!
Citera
2023-09-21, 17:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja de flesta av er som skriver härinne är faktaresistenta, fritt fantiserande och okunniga konspirationsteoretiker. Vissa är till och med på gränsen till att vara rättshaverister. 99% av inläggen består av ältande av saker som utretts för länge sedan.

Det finns dock några få här som är riktigt kunniga, men det mesta är ju rent skräp.

Palme kanske var avlyssnad, vad fan vet jag. Men, varje sunt tänkande individ fattar utan problem att så som vi ser att mordet går till ligger ingen avlyssning bakom det.

Ett mord på Palme där en seriös grupp spanat/favlyssnat honom så hade det sett annorlunda ut.

Det hade, som de seriösa inser, inte skett på en plats helt utan koppling till offret.

Fast nu ligger tråden i kategorin Konspirationer och alternativa teorier så man kan ju visa respekt mot konspirationsteoretikerna här inne. Var får de vara om inte här.

Jag tror personligen mordet är utfört av en ensam gärningsman. Men jag kan ju inte på något vis utesluta att mordet är utfört av en avlyssnande konspiration. Det är ju din åsikt, inte fakta.

Jag hävdar att det är ett ganska perfekt mord/mordtillfälle på många sätt. Inga livvakter i närheten. Inga telefoner i närheten. Mörker. Bilar kan inte förfölja mördaren. Personligen tror jag det är mestadels slumpen, men det kan ju vara en väl avvägd plan istället.

När och var är tillfället bättre?
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-09-21 kl. 17:31.
Citera
2023-09-21, 17:32
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Man bör nog i och för sig inte heller gå omkring utan livvakt som statsminister , men det gjorde han ju tydligen rätt ofta
Citera
2023-09-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fast nu ligger tråden i kategorin Konspirationer och alternativa teorier så man kan ju visa respekt mot konspirationsteoretikerna här inne. Var får de vara om inte här.

Jag tror personligen mordet är utfört av en ensam gärningsman. Men jag kan ju inte på något vis utesluta att mordet är utfört av en avlyssnande konspiration. Det är ju din åsikt, inte fakta.

Jag hävdar att det är ett ganska perfekt mord/mordtillfälle på många sätt. Inga livvakter i närheten. Inga telefoner i närheten. Mörker. Bilar kan inte förfölja mördaren. Personligen tror jag det är mestadels slumpen, men det kan ju vara en väl avvägd plan istället.

När och var är tillfället bättre?
Utanför bostaden under de mörka timmarna.
Citera
2023-09-21, 17:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Utanför bostaden under de mörka timmarna.

På den lilla avgränsade ön, på trånga gator. Vid bostaden där det fanns larm och krisplan. Fanns det inte till och med ett krypin för livvakter?

Det blir ju också väldigt jobbigt matcha ett mord till att någon ska lämna eller anlända till sin bostad. Man blir ju tvungen uppehålla sig nära bostaden och vänta eller förfölja till bostaden. Risk för upptäckt.

Helt ärligt så ser jag inte USP:en.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-09-21 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in