Jag tar elvanse, syns det på kissprov om man tagit mer? låt oss säga 120mg, än vad man ska hålla sig inom max 70mg
Alltså vet att man kan se upp till 70mg, men finns det en ytterligare box som visar mer än 70. Är orolig de ska synas på måndag att jag tagit mer än 70
Såg att gränsen är 500 µg/l = 0,5mg/l hur många mg motsvarar det
Vet inte om det syns på vanlig analys, min senaste skickades vidare så de kunde se exakt mängd för att se om det överensstämde med min dos.
Uppdatering
Gick över till ritalin modifierad frisättning..kan säga att de är otroligt nog inga biverkningar övht och det funkar bättre för mig. Räcker en gång om dagen 40 mg men ska nog ta två gånger om dagen som de tänkt
Uppdatering
Gick över till ritalin modifierad frisättning..kan säga att de är otroligt nog inga biverkningar övht och det funkar bättre för mig. Räcker en gång om dagen 40 mg men ska nog ta två gånger om dagen som de tänkt
På vilket sätt upplever du bättre effekt av Ritalin och vilken mängd låg du på Elvanse?
Har haft denna medicin i 1,5 år. Alla positiva effekter verkar ha försvunnit med tiden, i nuläget hjälper den inte ens att hålla mig vaken på morgon/fm
Är det vanlig toleransutveckling det är frågan om? Är den så illa?
Min mage blir riktigt dålig. Har fått ta Dimor några dagar nu. Är inne på tredje veckan sedan start, men kommer det stabilisera sig? Tar 40mg varje dag vid samma tid på morgonen. Köpte även några magpiller som ska vara bra för magen.
Jag gissar att runt 50-60mg kommer bli en lagom dos för mig, men blir det inte ännu värre med magen på högre doser?
Tar ni pauser eller tar ni medicinen konstant, om man tar man uppehåll helger kommer man få utsättningsbesvär eller mer kraftig biverkning när man tar det i början av veckan.
Finns det någon tilläggs-medicin som sänker puls, blodtryck, är intuniv bra för det?