2023-09-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan909
Jag tar elvanse, syns det på kissprov om man tagit mer? låt oss säga 120mg, än vad man ska hålla sig inom max 70mg
Alltså vet att man kan se upp till 70mg, men finns det en ytterligare box som visar mer än 70. Är orolig de ska synas på måndag att jag tagit mer än 70

Såg att gränsen är 500 µg/l = 0,5mg/l hur många mg motsvarar det

Vet inte om det syns på vanlig analys, min senaste skickades vidare så de kunde se exakt mängd för att se om det överensstämde med min dos.
Citera
2023-09-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Vet inte om det syns på vanlig analys, min senaste skickades vidare så de kunde se exakt mängd för att se om det överensstämde med min dos.

På UP syns bara amfetamin
Tar du salivprov syns koncentration och vilken typ av L/D-amfetamin. Mao, du är rökt.
Citera
2023-09-16, 22:04
Medlem
Dragningskraftens avatar
Uppdatering
Gick över till ritalin modifierad frisättning..kan säga att de är otroligt nog inga biverkningar övht och det funkar bättre för mig. Räcker en gång om dagen 40 mg men ska nog ta två gånger om dagen som de tänkt
Citera
2023-09-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragningskraften
Uppdatering
Gick över till ritalin modifierad frisättning..kan säga att de är otroligt nog inga biverkningar övht och det funkar bättre för mig. Räcker en gång om dagen 40 mg men ska nog ta två gånger om dagen som de tänkt

På vilket sätt upplever du bättre effekt av Ritalin och vilken mängd låg du på Elvanse?
Citera
2023-09-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.E.A.R
På UP syns bara amfetamin
Tar du salivprov syns koncentration och vilken typ av L/D-amfetamin. Mao, du är rökt.

De kan skicka vidare urinprov för att se mer exakt. Såhär stod det på mitt för ett tag sedan:

https://ibb.co/7nC6XpC
Citera
2023-09-20, 12:32
Medlem
Har haft denna medicin i 1,5 år. Alla positiva effekter verkar ha försvunnit med tiden, i nuläget hjälper den inte ens att hålla mig vaken på morgon/fm
Är det vanlig toleransutveckling det är frågan om? Är den så illa?
Citera
2023-09-20, 12:48
Medlem
Är det bara jag som känner av medicinen i princip direkt? Känns inte som inbillning, hehe
Citera
2023-09-20, 16:48
Medlem
vaginalprolapss avatar
Jag upplever att jag har byggt upp en tolerans mot min elvanse, jag fokuserar inte alls lika bra, lättare att "tappa det" osv osv

Hur länge tror ni att man bör ha ett tolerans brake? Jag tar 90mg om dagen
Citera
2023-09-20, 17:30
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
På vilket sätt upplever du bättre effekt av Ritalin och vilken mängd låg du på Elvanse?

Jag började med 30 och höjde till 70
Detta pågick i över två månader.

Ritalin har knappt några biverkningar i jemförelse
Citera
2023-09-20, 22:28
Medlem
Min mage blir riktigt dålig. Har fått ta Dimor några dagar nu. Är inne på tredje veckan sedan start, men kommer det stabilisera sig? Tar 40mg varje dag vid samma tid på morgonen. Köpte även några magpiller som ska vara bra för magen.

Jag gissar att runt 50-60mg kommer bli en lagom dos för mig, men blir det inte ännu värre med magen på högre doser?
Citera
2023-09-21, 00:28
Medlem
Har någon här upplevt förlust av kreativitet, intresse, känslor - personlighetsförändringar? Efter en längre tids medicinering.
Citera
2023-09-21, 16:10
Medlem
Tar ni pauser eller tar ni medicinen konstant, om man tar man uppehåll helger kommer man få utsättningsbesvär eller mer kraftig biverkning när man tar det i början av veckan.

Finns det någon tilläggs-medicin som sänker puls, blodtryck, är intuniv bra för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in