2023-09-20, 23:07
Medlem
Gardenhose88s avatar
Har gått flera år hos tandläkaren för att göra deras ”check” går man inte på deras skit så får man böter. Har tandställning och dem fixar inte ens den trotts att den är sönder.

Flera tandläkare borde bli sönderbankade
Citera
2023-09-20, 23:07
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Helt rätt är min åsikt.

Tandläkare får väl inte ens neka akut tandvård tror jag.
Svår tandvärk kan även gå över i infektion i blodet men även hjärtat, så det är inget man ska leka med.

Inte bara det heller, att gå med tandvärk är ju en jävla tortyr också.

Tandläkare (och läkare) är ett pack. Bryr sig inte ett skit. Jag hade svår inflammation undr en tand. Den kommunala tandläkaren kunde inte lokalisera utifrån röntgen och ville ej dra ut. Inte fast jag sade vilken tand det är. Betalt ville hon ha fastän uppdraget ej utfört. Jag tror inte hon vill ta sig an det tuffa jobbet att dra ut tanden. Fantiserar fortfarande om att söka upp henne och kräva pengarna tillbaka. Någon bättre smärtlindring ville hon heller inte skriva ut. Fullständigt värdelös tandläkare .
Citera
2023-09-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Återigen måste jag ställa den här frågan. Sverige har ett bland världens högsta skatter, men vi har ingen subventionerad tandvård?

Vad betalar vi skatt för? Massinvandring? Integration? Massiva bistånd som hamnar i korruptas fickor? Till massa tramsmyndigheter? Onödig byråkrati? Extrema löner till politruker som sitter och rullar tummarna eller stickar under arbetstid?

Jag försvarar inte misshandeln, men jag hatar hur det här landet styrs. Varför ska tandvården inte inkluderas i den övriga vården?

Det var betydligt generösare på 80-talet men kostnaderna skenade och man fick dra ner, gissa varför...
Citera
2023-09-21, 02:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Återigen måste jag ställa den här frågan. Sverige har ett bland världens högsta skatter, men vi har ingen subventionerad tandvård?

Vad betalar vi skatt för? Massinvandring? Integration? Massiva bistånd som hamnar i korruptas fickor? Till massa tramsmyndigheter? Onödig byråkrati? Extrema löner till politruker som sitter och rullar tummarna eller stickar under arbetstid?

Jag försvarar inte misshandeln, men jag hatar hur det här landet styrs. Varför ska tandvården inte inkluderas i den övriga vården?
Klart den är subventionerad, stolle. Den är bara inte LIKA MYCKET subventionerad som vården.
Citera
2023-09-21, 02:13
Medlem
Citat:

Tandvård är subventionerad men inte till 100%. Borsta tänderna så får du inga bekymmer.
Citera
2023-09-21, 05:10
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:

Det finns ett gräns för hur mycket din tandvård kostar inom ramen av ett år. Vård du annars hade fått betala 100k för går istället på 15k te.x.

Så subventionerad är den, rätt så kraftigt men inte kraftigt nog, håller jag med om. Rätt ska dock vara rätt och att säga att tandvården inte är subventionerad stämmer inte.

Edit: Glöm ej heller att det är gratis tills du fyller 23...
Senast redigerad av Spelmissbruket 2023-09-21 kl. 05:17.
Citera
2023-09-21, 05:32
Medlem
Vad ær problemet. De ær tandlækare/skøterska. Inte grænspoliser.
Førbannade rasister.
Citera
2023-09-21, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Helt rätt är min åsikt.

Tandläkare får väl inte ens neka akut tandvård tror jag.

Svår tandvärk kan även gå över i infektion i blodet men även hjärtat, så det är inget man ska leka med.

Inte bara det heller, att gå med tandvärk är ju en jävla tortyr också.

Neka till akut tandvård?
Undra också det, kanske personen var berusad eller påtänd av nåt därav stopp.

Kan det varit på City Dental på Drottninggatan?
Citera
2023-09-21, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Polisen som omhändertog den argsinta blatten skulle ha plockat fram batongerna och slagit ut tänderna på honom.
Han blev ej gripen. Sprang iväg.
Citera
2023-09-21, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlickCity
Neka till akut tandvård?
Undra också det, kanske personen var berusad eller påtänd av nåt därav stopp.

Kan det varit på City Dental på Drottninggatan?
Hässelby Gård.
Citera
2023-09-21, 07:03
Medlem
Han kanske inte tålde att det var en kvinnlig tandläkare...
Citera
2023-09-21, 07:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Hässelby Gård.

Men det står ju Stockholm i rubriken, HG ligger i Stockholms kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in