2023-09-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är lite kul att du förutsätter att jag är född här uppe när jag är från Stockholm. När det gäller deltagare i dokusåpor bör du kanske vara försiktig att uttrycka dina åsikter med tanke på alla stockholmare och folk söder om Stockholm som gör bort sig i dokusåpor.

Haha, jag behöver ju knappast kommentera det här. Ni är ju för söta!

Sen att du måste köra med både dubbdäck och fyrhjulsdrift!!! Hahahahaha!!!! Bakhjulsdriven BMW kör jag, inga problem. Trodde ärligt att er gamla Volvo också var bakhjulsdriven, det är väl en sketen 740 ni har? Eller har ni investerat soc-bidraget i något ”vassare”?

Faktum kvarstår att norrlänningar inte skulle klara sig en sekund i Stockholmstrafiken. Kärringstop vid varenda rödljus och minsta slask så lyckas ni inte komma iväg om ni tvingats stanna om det inte är nerförsbacke förstås. Töntar är vad ni är! Skulle väl inte ens våga gå utanför dörren här i Sthlm, hur gamla var ni när ni deporterades?
Citera
2023-09-20, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vilka vi i Norrland? Jag bor i södra Sverige och trots det har jag aldrig blivit lamslagen av någon snö.
Jag drog förhastade slutsatser.

Man undrar ju om det inte fanns några som helst indikationer på snökaoset som kom? Är det möjligt med en sån snösmocka utan minsta förvarning?
Citera
2023-09-20, 21:50
Medlem
Så fort det kommer en snöflinga i Roslagen kryper trafiken i 50
Är man SÅ rädd för lite snö…Utnyttja SL och ÅK BUSS..FFS
Citera
2023-09-20, 22:02
Medlem
RedRights avatar
I Sverige har vi snö!

En kommun som Kiruna bör stå standby med plogbilar redan i september då vi vet att detta förekommer. Kanske inte så ofta men de har inte med saken att göra, då det KAN HÄNDA!

Ett samhälle ska inte kunna bli lamslaget, anta att de blir snö redan i september så blir de inga problem.

Kostar pengar! Ja de gör det men sånt är livet.
Om Sverige AB slutar att försörja alla svartskallar runt om i världen så har vi gott om stålar till detta.
Citera
2023-09-20, 22:20
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Varje år fylls flashback med trådar om hur usla stockholmare är när det blir problem i trafiken på grund av snön. Det är nästan alltid stöddiga norrlänningar som aldrig har fickparkerat eller kört i en rondell som hävdar att de är bäst på att köra bil oavsett väglag.

Nu verkar det ha kommit lite snö i Kiruna som har landslaget trafiken totalt.
Vilka undanflykter kommer vi se nu?
Kan vi kanske slippa gnäll på stockholmsförare nu när det bevisats att norrlänningar inte klarar av lite snö trots att det knappast är nån trafik att tala om ens.

https://www.expressen.se/tv/vader/har-ar-arets-forsta-sno-supertidigt/

Hehe snacka om att kusinäktenskapen nappade på det betet. Bravo, TS!
Citera
2023-09-20, 22:39
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursäkter ursäkter, faktum kvarstår lite snö I Norrland så stannar allt.

Så du menar, på riktigt, att det inte hade varit totalkaos i Stockholm, Göteborg eller Malmö om det kommit motsvarande mängd igår?
Citera
2023-09-20, 22:39
Medlem
Jo lite komiskt är det att norrlänningar skrattar åt stockholmare och nu tvärt om.
Senast redigerad av Battreanmig. 2023-09-20 kl. 22:42.
Citera
2023-09-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
I Sverige har vi snö!

En kommun som Kiruna bör stå standby med plogbilar redan i september då vi vet att detta förekommer. Kanske inte så ofta men de har inte med saken att göra, då det KAN HÄNDA!

Ett samhälle ska inte kunna bli lamslaget, anta att de blir snö redan i september så blir de inga problem.

Kostar pengar! Ja de gör det men sånt är livet.
Om Sverige AB slutar att försörja alla svartskallar runt om i världen så har vi gott om stålar till detta.

Var den här snön verkligen ett så stort problem för Arjeplog att de behöver ha personer som sitter standby i en plogbil redan i september?
Citera
2023-09-20, 23:07
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Var den här snön verkligen ett så stort problem för Arjeplog att de behöver ha personer som sitter standby i en plogbil redan i september?

Nu vet jag inte mängden av lappmöglet som damp ned, men 5 till 10cm borde inte vara några problem för ett erfaret folk i dessa nordliga områden.
Kommer de 30 till 50 cm så blir de jobbigt, därför bättre att stå standby oavsett då vi aldrig riktigt vet mängden.

I Stockholm vet vi ju att allt stoppar när ett löv faller till marken i centrum.
Citera
2023-09-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursäkter ursäkter, faktum kvarstår lite snö I Norrland så stannar allt.
i stockholm så ser man det gröna gräset stocka upp genom snön, då är hela stan lamslagen i en vecka.
här verkar det kommit 20-30 cm över en natt, det har dom löst till lunch.
Citera
2023-09-21, 01:29
Medlem
Hehe. Norrlænningar har ju inte så många IQ så svårt køra bil på vintern antar jag. Dom få sitta och dricka hembrænt istællet.
Citera
2023-09-21, 01:30
Medlem
3 dm snö räknas inte som snö norr om polcirkeln.
Snarare som duggregn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in