Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-20, 21:07
Medlem
Bibss avatar
Jeg vet ikke noe om desse to som er siktet. Legger imidlertid merke til denne artikkelen i Dagbladet (nevnt i tråden);
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LlOXAR/paagrepet-av-tungt-bevaepnet-politi-tidligere-doemt-for-aa-true-politiet-med-hagle
I ingressen står det: "Da politibetjenten tok seg inn i soverommet, lå den nå drapssiktede mannen på sengen med en ladd hagle rettet mot ham, ifølge dommen".
Så leser jeg dette tre ganger, så tenker jeg: Hvem føler seg mest truet i denne situasjonen? Politiet eller en mann som lå i sengen, og plutselig fikk besøk av politiet (som han kanskje hadde dårlig erfaring med fra tidligere?)
Sier det bare; dersom Politiet har pågrepet et par ganske unge menn som har gjort hærverk, og sikta de for drapet på JAH ene og alene på grunn av hærverk - så skal jeg skaffe meg t-skjorte med påskriften "Fuck the System", jeg også!
Ps. Håper selvsagt jeg tar feil, og at det foreligger DNA-spor, fingeravtrykk og alt som er!
Senast redigerad av Bibs 2023-09-20 kl. 21:16.
Citera
2023-09-20, 21:10
Medlem
Avhørt bekrefter at den savnede på Rena er god venn av KV og potensielt vitne.

Hvorvidt han er funnet er hemmelighet (vi satser på det)
Citera
2023-09-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Ja kan nok være for at vi veit av de og hvordan de er.. Jeg tror faktisk ikke R kommer til å si noe.. Han gjorde ikke det den gangen med våpnene i allefall, da nekta han å fortelle noe hele veien, nekta å fortelle hvor våpnene ble av, hvem som hadde de. Men klart nå er jo det her en mye mere alvorlig sak og en mye lengre dom det er snakk om igjen da.. de får ikke 7 mnd for det her om de blir dømt.. Men at han er dratt med, det er det ikke noe tvil om. Så langt jeg kan huske har aldri R kommet opp med noen ideer selv eller vært den folk kontakta for å ordne noe som helst annet enn en ødelagt bil.. Nei jeg har sjekket vennelister på fb bla. av både R, KV , eksen til KV, Familien, andre felles kjente osv , opp mot JAH og hans nære sine venner, og klarer ikke å finne en eneste felles kobling på de.. så hele det her er merkelig.. Men politiet får nok en jobb med å klare å få noe ut av de, så med mindre ikke de har noen konkrete bevis tror jeg det vil ta litt tid før vi får høre noe motiv..

Kom i VG for litt siden at R er allerede i avhør. Men at han er kjenner ikke straffskyld men hans advokat kommenterte at han ønsket å svare på alt politet lurte..
Vet at han vekta i Våpen saken. Men hvor mange ganger har han ikke vært siktede i tyveri, litt alvorlig med drap, medvirkning til drap tror jeg.. til og med for han.
Men ja, tror vi er ganske enig om det som har skjedd til nå.. skal bli spennende å høre motiver og forklaringer fra de siktede. Det vil nok løse mye av saken..
Citera
2023-09-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmius
Jeg svarte på det her litt tidligere i tråden, noen sider tilbake.
Så det etterpå - takk:-)
Citera
2023-09-20, 21:17
Medlem
personen som var med MGM 1 når han truet fotgjengere med pistol.. er samme person som det var gigantisk leteaksjon etter.. politiet har ikke svart på om han fortsatt er savnet eller funnet..
info fra Avhørt pod i dag
Citera
2023-09-20, 21:18
Medlem
Was.s avatar
Oppsummering av dagens AVHØRT episode

Ting og tang
- Legger vekt på at det er overlagt drap.
- Avdekket hva de 14 skuddene dagen(e?) før var: Ikke knyttet til Jonas-saken. Var en annen hyttenabo.
- Den savnede personen på Rena var personen som var i bilen med MGM1 (ifølge person fra Rena) da han truet en kid med våpen. Leteaksjon avsluttet, men vet ikke om funnet.

MGM1
- MGM1 knyttes til Hønefoss: Yrkesfaglig kjøreskole. Gått på noen kurs. Interessant fordi samme "miljø" sier de. De skal grave videre. (Nevnt tidligere her på Flashback)
- MGM1 har ikke hatt jobb på en stund.
- De har fått tips om at han kan ha hatt mange 100,000 kroner i gjeld.

De snakker også en del om hvaslags personer MGM1 og MGM2 er. Litt om rulleblad osv. Hvis du har fulgt med her på Flashback er det ikke mye nytt å hente, men noen interessante fakta hvis du bare har lyst til å lære mer om personene; ikke nødvendigvis om saken.

Alt det andre de snakker om (mye spekulering, bånd mellom MGM1 og MGM2, våpenranet) har også allerede blitt nevnt en god del her eller i aviser.

Så oppdatering om MGM2 fra NRK:
– Klienten erkjenner ikke straffskyld, sier forsvarer Geir Jesinsky til NRK.

Klienten skal nå være i varetektsfengsling i to uker, noe klienten samtykket til.

– Han samtykker ikke fordi han er skyldig, men for at politiet skal få gjøre sin jobb uten at han kan påvirke noen.

bla bla bla

– Han mener han har alibi, blant annet naboer og andre som kan bekrefte at han var hjemme på dødstidspunktet.

Advokaten sier at den andre siktede er en gammel kjenning fra ti år tilbake, som han kun hadde kontakt med igjen nå nylig.
Senast redigerad av Was. 2023-09-20 kl. 21:23.
Citera
2023-09-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siggizs
Kom i VG for litt siden at R er allerede i avhør. Men at han er kjenner ikke straffskyld men hans advokat kommenterte at han ønsket å svare på alt politet lurte..
Vet at han vekta i Våpen saken. Men hvor mange ganger har han ikke vært siktede i tyveri, litt alvorlig med drap, medvirkning til drap tror jeg.. til og med for han.
Men ja, tror vi er ganske enig om det som har skjedd til nå.. skal bli spennende å høre motiver og forklaringer fra de siktede. Det vil nok løse mye av saken..

ah okei, har ikke fått med meg det i nyhetene jeg. Da blir det spennende å følge med på om han åpner munnen eller ikke.. Men de to har alltid stått sammen i tykt og tynt tidligere da, så allikevel litt skeptisk på om R sladrer noe på KV. Men kan jo være at han kanskje kommer med noen andre opplysninger ang bakmenn da 🤷🏽‍♀️
Citera
2023-09-20, 21:25
Medlem
Den hvite golfen. Er det ER de sikter til?
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-20 kl. 21:28.
Citera
2023-09-20, 21:26
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal

Var det ikke (nevermind)?

Edit: Går det ikke å slette kommentarer her? Denne trengtes egentlig ikke.
Citera
2023-09-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal

Den hvite golfen tilhører en annen i miljøet rundt han du nevner. En som er nevnt her mange ganger. R.
Citera
2023-09-20, 21:31
Medlem
Men til dere som tror att dette var alt annet enn ett falskt jobb oppdrag. Hva får dere til å tro att en person som er utsatt for så mye dritt, som har kamera flere steder, ikke vil bo på plassen han å dama hadde, å bor «litt her å der» å ikke sier det til noen. Hvorfor i all verden skulle han reise opp dit for å møte noen for å kjøpe våpen/fikse saken ell lignende? Virket som han var god på å ta forhåndsregler på ting, å ikke minst hadde han med seg mest sannsynlig en han stoler på når han reiste for en konfrontasjon, en han har vært venn med før til og med. Så klarer ikke se han ville reist opp dit for å «møte» noen

Edit: skriver ikke for å være frekk, bare for å få deres tanker om hvorfor
Senast redigerad av Gatelys 2023-09-20 kl. 21:34.
Citera
2023-09-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Oppsummering av dagens AVHØRT episode

Ting og tang
- Legger vekt på at det er overlagt drap.
- Avdekket hva de 14 skuddene dagen(e?) før var: Ikke knyttet til Jonas-saken. Var en annen hyttenabo.
- Den savnede personen på Rena var personen som var i bilen med MGM1 (ifølge person fra Rena) da han truet en kid med våpen. Leteaksjon avsluttet, men vet ikke om funnet.

MGM1
- MGM1 knyttes til Hønefoss: Yrkesfaglig kjøreskole. Gått på noen kurs. Interessant fordi samme "miljø" sier de. De skal grave videre. (Nevnt tidligere her på Flashback)
- MGM1 har ikke hatt jobb på en stund.
- De har fått tips om at han kan ha hatt mange 100,000 kroner i gjeld.

De snakker også en del om hvaslags personer MGM1 og MGM2 er. Litt om rulleblad osv. Hvis du har fulgt med her på Flashback er det ikke mye nytt å hente, men noen interessante fakta hvis du bare har lyst til å lære mer om personene; ikke nødvendigvis om saken.

Alt det andre de snakker om (mye spekulering, bånd mellom MGM1 og MGM2, våpenranet) har også allerede blitt nevnt en god del her eller i aviser.

Så oppdatering om MGM2 fra NRK:
– Klienten erkjenner ikke straffskyld, sier forsvarer Geir Jesinsky til NRK.

Klienten skal nå være i varetektsfengsling i to uker, noe klienten samtykket til.

– Han samtykker ikke fordi han er skyldig, men for at politiet skal få gjøre sin jobb uten at han kan påvirke noen.

bla bla bla

– Han mener han har alibi, blant annet naboer og andre som kan bekrefte at han var hjemme på dødstidspunktet.

Advokaten sier at den andre siktede er en gammel kjenning fra ti år tilbake, som han kun hadde kontakt med igjen nå nylig.

Takk for sammendrag. Synes det fremdeles er veldig merkelig om de lar Gud og hvermann være med å lete etter den savnede mannen på Rena, dersom han var en potensielt medskyldig drapsmann med klar kobling til denne saken? Men han kan selvsagt ha noe å skjule, forfalske et selvmordsbrev og stikke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in