Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Nei, de har aldri hatt noe rykte på seg for å være farlige.. To rusmisbrukere som ikke eier nåla i veggen.. som lever fra hånd til munn.. ingen av de er store og skumle av seg heller.. Og den gangen de gjorde ran på våpen i 2017 var det mere en impulsiv greie de gjorde.. og en annen idiot fikk alle våpnene.. som igjen ga de videre til en som begravde de.. Så var ikke sånn at de forsynte kriminelle med våpen eller tjente noe på det ranet i allefall.. For noen år siden kunne de nok funnet på å kanskje rane noen for 60 tusen, men igjen, hvor er koblingen til KV og R med JAH.. Hvorfor skulle JAH kontakte de to tullingene for å kjøpe våpen.. da det finnes mange andre stabile og seriøse og kjøpe det ifra..

Så det er ikke usannsynlig å tenke at det kan ha vært et uhell da. At det skjedde noe impulsivt.
At noen har lovet å slette gjelda til KV, hvis de overfaller Jonas. Truer han kanskje. Ber han om å holde kjeft ang bilbrannene.

Men så gikk det litt for langt kanskje...
Citera
2023-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Nei, de har aldri hatt noe rykte på seg for å være farlige.. To rusmisbrukere som ikke eier nåla i veggen.. som lever fra hånd til munn.. ingen av de er store og skumle av seg heller.. Og den gangen de gjorde ran på våpen i 2017 var det mere en impulsiv greie de gjorde.. og en annen idiot fikk alle våpnene.. som igjen ga de videre til en som begravde de.. Så var ikke sånn at de forsynte kriminelle med våpen eller tjente noe på det ranet i allefall.. For noen år siden kunne de nok funnet på å kanskje rane noen for 60 tusen, men igjen, hvor er koblingen til KV og R med JAH.. Hvorfor skulle JAH kontakte de to tullingene for å kjøpe våpen.. da det finnes mange andre stabile og seriøse og kjøpe det ifra..

Vi skriver og mener veldig mye det samme ser jeg, men det er vel for begge kjenner til de siktede..
Som sagt det er vel to amatør kjelltringer som du sier ¨lever fra hånd til munn¨ og egentlig 2 surrehuer.. jeg syntes det er rart det går 5-6 før disse er tatt, men de er nok svakeste ledd i denne saken. Reparer på at R*y allerede er i avhør å prater for full hals.. det mener jeg styrer teorien vår om at han er dratt med på noe han ikke vet hva er, så har det som har skjedd skjedd.. tror overhode de ikke er noe kobling mellom de og Jonas.. dette er bestilling, eller for at KV skylder noen NOE..
Citera
2023-09-20, 20:49
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Hvorfor skulle JAH kontakte de to tullingene for å kjøpe våpen.. da det finnes mange andre stabile og seriøse og kjøpe det ifra..

Hvis det er dette som har skjedd er det ikke fjernt å tenke at han ikke visste hvem han skulle møte i skogen da. Noen andre må ha ordna den "dealen" (altså ikke en faktisk deal, bare en forklaring på hvorfor han må ut i skogen uten å dele det med noen). Til og med om det ikke var et "triks" gir en ikke nødvendigvis fult navn og tlf. nr. til en du vil kjøpe våpen fra.
Citera
2023-09-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ny episode av Avhørt sluppet i kveld allikevel.

Drapet var planlagt innleder de med å si...
Avhørt har mye spennende å si i kveld. Lytt...
Citera
2023-09-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Sant det der med avhørsteknikker. Få dokumentarer som involverer norske avhør uten at Asbjørn Rachlew har noe å legge til.

Men; Har du peiling på hvordan det er med løgn i avhør i Norge? Som i "Heihei, kompisen din sa du gjorde alt. Promise!"? Kanskje alt for risky i en sånn sak?

Påtaleinstruksen 8-2:

...
"Ved avhøringen må tjenestemannen alltid opptre rolig og hensynsfullt. Løfter, uriktige opplysninger, trusler eller tvang må ikke brukes. Under avhøret må det ikke forespeiles mistenkte at siktelsens omfang kan påregnes redusert dersom han tilstår eller gir andre viktige opplysninger. Han skal etter omstendighetene gjøres kjent med at en eventuell tilståelse ikke uten videre vil medføre løslatelse.

Det må ikke brukes midler som nedsetter mistenktes bevissthet eller evne til fri selvbestemmelse. Blir det foretatt avhør av en mistenkt som antas å være påvirket av rusmidler, skal det gis opplysning om dette i rapporten."

Edit: Alle avhør blir i dag tatt på lyd og eller lyd og video. I en sak som denne; lyd og video.
Citera
2023-09-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Avhørt har mye spennende å si i kveld. Lytt...

Ohh... takker
Citera
2023-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Ohh... takker

Jeg får bare opp at den kommer på torsdag😇
Citera
2023-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Så det er ikke usannsynlig å tenke at det kan ha vært et uhell da. At det skjedde noe impulsivt.
At noen har lovet å slette gjelda til KV, hvis de overfaller Jonas. Truer han kanskje. Ber han om å holde kjeft ang bilbrannene.

Men så gikk det litt for langt kanskje...

Ja det er jo en teori det også.. Det kan være flere teorier her.. Men jeg er i hvertfall 99% sikker på at det står noen bak det her. Jeg tror det er en bakmann eller to..
Citera
2023-09-20, 20:57
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Er oppe på Podtail!
Citera
2023-09-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Hører på den på Spotify nå!
Citera
2023-09-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siggizs
Vi skriver og mener veldig mye det samme ser jeg, men det er vel for begge kjenner til de siktede..
Som sagt det er vel to amatør kjelltringer som du sier ¨lever fra hånd til munn¨ og egentlig 2 surrehuer.. jeg syntes det er rart det går 5-6 før disse er tatt, men de er nok svakeste ledd i denne saken. Reparer på at R*y allerede er i avhør å prater for full hals.. det mener jeg styrer teorien vår om at han er dratt med på noe han ikke vet hva er, så har det som har skjedd skjedd.. tror overhode de ikke er noe kobling mellom de og Jonas.. dette er bestilling, eller for at KV skylder noen NOE..

Ja kan nok være for at vi veit av de og hvordan de er.. Jeg tror faktisk ikke R kommer til å si noe.. Han gjorde ikke det den gangen med våpnene i allefall, da nekta han å fortelle noe hele veien, nekta å fortelle hvor våpnene ble av, hvem som hadde de. Men klart nå er jo det her en mye mere alvorlig sak og en mye lengre dom det er snakk om igjen da.. de får ikke 7 mnd for det her om de blir dømt.. Men at han er dratt med, det er det ikke noe tvil om. Så langt jeg kan huske har aldri R kommet opp med noen ideer selv eller vært den folk kontakta for å ordne noe som helst annet enn en ødelagt bil.. Nei jeg har sjekket vennelister på fb bla. av både R, KV , eksen til KV, Familien, andre felles kjente osv , opp mot JAH og hans nære sine venner, og klarer ikke å finne en eneste felles kobling på de.. så hele det her er merkelig.. Men politiet får nok en jobb med å klare å få noe ut av de, så med mindre ikke de har noen konkrete bevis tror jeg det vil ta litt tid før vi får høre noe motiv..
Citera
2023-09-20, 21:06
Medlem
Da ble det ny episode av AVHØRT i kveld allerede.. kom nettopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här