2023-09-20, 05:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Varför måste den göras?

Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Om du menar att den måste göras så är du ju rätt cp.

Då kan vi väl jänföra BG3 med Microsoft Flight simulator också?

Jag älskar att flyga A320. Det verkar som om BG3 har nån begränsning där. Vet du hur jag ska gå fram för att få bort den begränsningen?

Jag skulle skriva:
"Och om jämförelsen måste göras med BG3."
smög sig in ett fel jag inte upptäckte i tid att redigera.
Senast redigerad av guderi 2023-09-20 kl. 05:37.
Citera
2023-09-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag skulle skriva:
"Och om jämförelsen måste göras med BG3."
smög sig in ett fel jag inte upptäckte i tid att redigera.

Aha :-) Då är du förlåten
Citera
2023-09-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Ja av någon anledning ska partnern alltid ställa sig i ens egen skottlinje. Väldigt störande. Berrett har fått fler hål i kroppen av mig, än av Spacers :-)

Haha ja helt rätt
Citera
2023-09-20, 17:41
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Att försöka sticka huvudet i sanden funkar inte när det droppar ner till 80fps eller sämre, är väldigt märkbart.

Lite exempel från spelhistorien:

Breath of the Wild och Tears of the Kingdom, båda framecappade på 30 fps.

PS3/Xbox 360-versionerna av Skyrim, Dark Souls och GTA V var alla cappade på 30 med rejäla drops. Gears of War och Halo 1-3 likaså, var bland sin generations största e-sportitlar på konsol. Starfield följer egentligen den tekniska utvecklingen ganska precis, det levererar runt 30-60 på current gen, precis som tidigare generationers motsvarande titlar.

Ocarina of Time och Majora's Mask var på sin tid hardcappade på 20 fps med drops. Goldeneye 007, också på Nintendo 64, låg på 10-15 fps.

Visst för att teknikutvecklingen går framåt men att average-fps en bra bit över 100 med enstaka drops skulle vara ospelbart är ett bisarrt påstående. Det är som att säga att man börjar hejdlöst spy av att äta någonting annat än mat från tre-stjärniga Michelin-restauranger.

Bra FPS är trevligt men i huvudsak relevant för e-sporttitlar som CS och liknande. Merparten av världens gamers har inte ens skärmar/TV som kan mata ut över 60. Ändå kan man se kids skala ner kvalitén för att få en högre siffra, trots att vinsten i FPS bara försvinner rakt ut i etern ändå. Tror det i grunden handlar om en att det är en enkel siffra som kukmätare på Internet kan hänga upp sig på.
Citera
2023-09-20, 19:12
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Breath of the Wild och Tears of the Kingdom, båda framecappade på 30 fps.
Pga att switch har usel hårdvara. Båda spelen hade kunnat nå stabilt över 120 fps utan problem på PC om de hade fått proper port (istället för att behöva använda emulator).

Citat:
PS3/Xbox 360-versionerna av Skyrim, Dark Souls och GTA V var alla cappade på 30 med rejäla drops. Gears of War och Halo 1-3 likaså, var bland sin generations största e-sportitlar på konsol.
Det rörde sig om konsoler med undermålig hårdvara (med möjligt undantag för första xboxen).

Citat:
Starfield följer egentligen den tekniska utvecklingen ganska precis, det levererar runt 30-60 på current gen, precis som tidigare generationers motsvarande titlar.
PS5 och XSX har betydligt bättre hårdvara än vad som var typiskt för konsoler innan så därför är det extra illa om spel är låsta till 30.

Vidare så är inte starfield ett speciellt ambitiöst spel, de pushar inte vad som är tekniskt möjligt, istället är det långt mindre imponerande än "no mans sky" som kom till PS4/xbone. Även "elite dangerous" levererade mycket mer på de äldre konsolerna.

Starfield nyttjar inte heller processorer med många kärnor till fullo. CPU användningen går sällan över 25% med 13900K så spelet verkar bara nyttja 8 trådar.

Citat:
Ocarina of Time och Majora's Mask var på sin tid hardcappade på 20 fps med drops. Goldeneye 007, också på Nintendo 64, låg på 10-15 fps.
Det var när konsolerna debuterade med mer avancerad 3d så de hade stora prestandaproblem.

Metroid prime trilogin nådde 60 fps konsekvent (gamecube, wii).

Citat:
Bra FPS är trevligt men i huvudsak relevant för e-sporttitlar som CS och liknande.
Detta är totalt nonsense. Låg FPS är konsekvent dåligt oavsett vilket typ av spel det är.

Det är extra illa om man styr kameran med musen då de snabba rörelserna skapar väldigt märkbart lagg när det droppar under 100 (märkte det nyligen i "lifeless planet" när jag inte hade fps mätaren på, inte ospelbart men fortfarande märkbart).
Citera
2023-09-21, 09:09
Medlem
adolf512s avatar
Andelen som rekommenderar det på steam har nu gått ner till 75%

https://store.steampowered.com/app/1716740/Starfield/#app_reviews_hash

Värt att nämna är att fallout76 också har 75% som rekommenderar det på steam.

Ofta får spel många som rekommenderar emot det genom att göra spelare upprörda, ofta genom konsumentfieltliga förändringar.

Från drocunut

Starfield har dock inte uppdaterats än det är ändå många som inte rekommenderar det efter att ha köpt det. Här är de senaste negativa recensionerna:

Story is boring, player decisions don't matter, the NPCs are insufferable.
The combat mechanics are outdated and pathetic, the enemy AI is braindead. The weapons are boring.
The amount of loading screens is atrocious.
The graphics are super dated yet the game runs like garage.

I loved oblivion, skyrim, and fallout 3. I tried very hard to love this. But it's impossible.

What was bethesda doing all this time? 7 years?!?!? $175 million dollars?!!? How does this happen? DId no one play test this?

Sad.

Från Aye Tonniii

The game is just annoyingly unenjoyable. Played many Bethesda games, had my hope high and got hammered. Todd you kinda deserve this.

Från Crimson

So many menus man.

från Reichswehr_Penguin

Game runs like ♥♥♥♥, dropped a 4070 in to try and run it better, still cant run it well.
Citera
2023-09-21, 10:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Andelen som rekommenderar det på steam har nu gått ner till 75%

https://store.steampowered.com/app/1716740/Starfield/#app_reviews_hash

Värt att nämna är att fallout76 också har 75% som rekommenderar det på steam.

Ofta får spel många som rekommenderar emot det genom att göra spelare upprörda, ofta genom konsumentfieltliga förändringar.

Från drocunut

Starfield har dock inte uppdaterats än det är ändå många som inte rekommenderar det efter att ha köpt det. Här är de senaste negativa recensionerna:

Story is boring, player decisions don't matter, the NPCs are insufferable.
The combat mechanics are outdated and pathetic, the enemy AI is braindead. The weapons are boring.
The amount of loading screens is atrocious.
The graphics are super dated yet the game runs like garage.

I loved oblivion, skyrim, and fallout 3. I tried very hard to love this. But it's impossible.

What was bethesda doing all this time? 7 years?!?!? $175 million dollars?!!? How does this happen? DId no one play test this?

Sad.

Från Aye Tonniii

The game is just annoyingly unenjoyable. Played many Bethesda games, had my hope high and got hammered. Todd you kinda deserve this.

Från Crimson

So many menus man.

från Reichswehr_Penguin

Game runs like ♥♥♥♥, dropped a 4070 in to try and run it better, still cant run it well.
För en som har varit med och spelat TV och Datorspel sedan 1980 så känner jag ändå att kraven har blivit patetiskt höga på sistone. Det ska passa perfekt och FPS'en ska vara sjukt hög genom hela spelet annars är det kasst.

Det känns ibland att det finns de som sitter och gottar sig i att något ska faila miserabelt och gärna ska berätta för andra hur dåligt de känner att det är.

Fan, gillar man det inte så kan man släppa det och gå vidare. Det finns massor av andra spel.

Jag spelade Fallout 4 och gillade det. Jag spelar Starfield och gillar det. Har väl en 10 timmars speltid hittills och det är nog med valuta för pengarna.

Jämför gärna vilka andra nöjen man får lika länge för samma pengar. Det är fan inte mycket. En bio för familjen är 1000kr lätt.
Citera
2023-09-21, 10:54
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattsuh
spelet inte levde upp till hans förväntningar.
.
Jag hade väldigt låga förväntningar.

Problemet är alla fanboys osv som försvarar smörjan.
Citera
2023-09-21, 11:32
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Jag hade väldigt låga förväntningar.

Problemet är alla fanboys osv som försvarar smörjan.

Eller hur? Alla är fanboys förutom dig.
Du har rätten att säga åt folk om dom bör spela starfield eller inte..

Det är din smak som gäller, andra har fel!

Så fortsätta gnälla, gråta för att fps är för låg!

Tack o hej, ska spela starfield nu.. Kommit rätt långt nu och inte haft någon krasch, bugg.
Ska inreda min nya lya i en hemlig planet.
Citera
2023-09-21, 12:34
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Eller hur? Alla är fanboys förutom dig.
Nej det är en högljudd minoritet som är fanboys.

Problemet är att ni attackerar folk som är kritiska, ni vill bara höra positivt.

Ex blev "dreamcastguy" hårt attackerad pga att han var kritisk mot spelet (han gav det 7.5 av 10) och det var i princip bara starfield fanboys som attackerade han (finns många inklusive mig som tycker att 7.5 var för högt).
Citat:
Du har rätten att säga åt folk om dom bör spela starfield eller inte..
Ja det faller inom yttrandefriheten (finns ingen lag emot att avråda folk ifrån spel).
Citera
2023-09-21, 12:46
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Nej det är en högljudd minoritet som är fanboys.

Problemet är att ni attackerar folk som är kritiska, ni vill bara höra positivt.

Ex blev "dreamcastguy" hårt attackerad pga att han var kritisk mot spelet (han gav det 7.5 av 10) och det var i princip bara starfield fanboys som attackerade han (finns många inklusive mig som tycker att 7.5 var för högt).

Ja det faller inom yttrandefriheten (finns ingen lag emot att avråda folk ifrån spel).

Tror du att alla tycker samma och lika? Typ alla likas värde?

Glöm det! Vi alla är olika med olika smak, och värde!

Ge upp nu, spelet var inget för dig. Gå vidare till cs:go där du lär trivas som fisken i vattnet!

Edit:

Du kan inte säga åt folk om dom bör testa spelet eller inte! Jävla puckade fan.

Alla har olika smak och krav. Vi som gillar Starfield, skall vi också sluta spela för att du tycker den är skräp?
Senast redigerad av Sotarmacka 2023-09-21 kl. 12:49.
Citera
2023-09-21, 12:59
Medlem
Jag har gett starfield lite mer tid och det blir bättre och bättre. Det motsvarar inte förväntningarna jag hade från början men det är inte ett dåligt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in