2023-09-19, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Har träffat och pratat med henne flera gånger. Extremt korkad med nollkoll på vad som händer i världen. Med det sagt mycket märkligt hur hon har nått sin framgång.

Det räcker väl med att man har koll på sin egen värld, eller?
Citera
2023-09-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Men kan inte du se att Bianca är en medioker sopa som inte alls är någon entreprenör? Hon saknar alla kvaliter för att omnämnas som det. Hon är en bortskämd känslomänniska vars framgång endast blivit möjlig med ett entourage av duktigt folk. Det är inte hennes miljoner på banken som upprör mig. Utan hur denna labila lipsill förvaltar sitt kändisskap. Upprörande är väl måhända även idioterna runt omkring henne som låter en sån här knickedick få frodas och sprida sin ytliga livsstil om smink och kokain på stureplan.

Vad hände med coola kvinnor som Margret Tatcher, Diana….ja det var väl dom…

Tycker nog att denna "labila lipsill" förvaltar sitt kändisskap och andra egenskaper ganska bra. Om det inte är Biancas miljoner på banken som upprör dig härvidlag, vad är det då som stör dig?
Citera
2023-09-20, 13:11
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Snart kommer AI har ersatt varenda influencer.
Oroa dig inte.

Jag tror att majoriteten förstår inte ens vad ordet entreprenör betyder utan äter upp allt Bianca säger.
Inte ens CAIA är originellt, utan entreprenörerna runt henne snodde konceptet rakt av från Kylie Jenner under samma tidpunkt.
Bara det att CAIA inte lyckas utanför Sverige tyder på vilken entreprenör hon är

Ang det sista. Det har jag sagt länge. Floppade i Asien och Tyskland.
Citera
2023-09-20, 13:13
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Tackar!

Men så är det i Sverige.
För att svenskar vill inte ta ställning oftast, och ingen blir mer hatad än den som talar sanning.
De få som tillåts sticka ut, Bianca i det här fallet, får man aldrig tala illa om, för då sticker man själv ut.

Man har en gravt dålig självkänsla om man med hennes kändisskap efter alla år, dvs en av Sveriges största influencers, fortfarande känner behovet av att visa sig överallt med sin vloggkamera för uppmärksamhet.
Det räcker liksom inte med de 1-200 tusen människor som tunear in på Youtube eller de flera hundra tusen som tittar hennes TV-framträdanden.

Skadar inte heller att jag varit bekant med henne personligen, så jag vet.
Har hennes nummer så på den nivån är det.

Det finns en anledning till varför släkten Ingrosso inte umgås med varandra.
Faktum är att utan Sebastian så hade familjen Wahlgren inte varit någonting.

Sedan ska vi inte ens gå in på bananskalet Vanessa Lindblad kom in på genom att dejta Alessos bror och därmed hamnade i kontakt med familjen. Har hon Bianca slagen? Troligen.
De båda två har fått allt serverat på ett silverfat.
Tragiskt att det inte kan diskuteras.

Jag för ofta fram det och faktiskt i filosofiska sammanhang där den släkten är klockren att använda för att peka på hur det digitala samhället byggs (Bard/Söderqvist).

Men i det ligger även den sjuka beundran för en av Sveriges mest narcisstiska och ansvarslösa personer: Biancas mor.
Citera
2023-09-20, 13:16
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillifjonkare
Tycker nog att denna "labila lipsill" förvaltar sitt kändisskap och andra egenskaper ganska bra. Om det inte är Biancas miljoner på banken som upprör dig härvidlag, vad är det då som stör dig?

Idén om att Bianca som person är framgång. Det är förvisso framgång men det är en oerhörd skillnad mot prestation. Du har framgång på lotto men du bygger en Tessla på prestation.

Alla som menar att folk är ”avundsjuka” baserar det på att de anser att pengar och status är framgång. Det är nästan halva Sverige verkar det som och DET är djupt tragiskt. Jag tror det är det vi som inte tillber henne och hennes mor diskuterar här.
Citera
2023-09-20, 14:05
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillifjonkare

Det kan du få tycka. För det får man ju som tur är fortfarande.

Ja om vi då kollar några inläggen på Biancas instagram:

* https://www.instagram.com/p/CxS6nPut2wi/?img_index=2

* https://www.instagram.com/p/Cw1xKIYto2Y/?img_index=3

* https://www.instagram.com/p/CvM4J_dtE2x/?img_index=5

Jag tycker inte mig se någon entreprenörsanda eller någon "förvaltning" av kändiskapet. Det ska supas, sminkas, ätas och solas. Det är budskapet som förmedlas.

Man kan ju rentav bocka av Biancas bettende efter de sju dödsynderna.

Högmod - Självhävdelsen är ju högst påtaglig.
Girighet - Ja, inte är Bianca sparsamheten personifierad
Vällust - Bianca brukar öppet skandera om sina nätter med olika män.
Avund - Denna egenskap tycker jag hon uppvisar i varenda Wahlgrens klipp. Ofta mot Lowisa
Frosseri - Kanske inte bara mat, men smink, smycken skor och kläder.
Vrede - Ja, det är väl lättare att räkna de gångerna Bianca inte fått ett utbrott?
Lättja - Här kommer ju direkt oviljan att ens skriva sin egen blogg som första exempel.
Citera
2023-09-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Det kan du få tycka. För det får man ju som tur är fortfarande.

Ja om vi då kollar några inläggen på Biancas instagram:

* https://www.instagram.com/p/CxS6nPut2wi/?img_index=2

* https://www.instagram.com/p/Cw1xKIYto2Y/?img_index=3

* https://www.instagram.com/p/CvM4J_dtE2x/?img_index=5

Jag tycker inte mig se någon entreprenörsanda eller någon "förvaltning" av kändiskapet. Det ska supas, sminkas, ätas och solas. Det är budskapet som förmedlas.

Man kan ju rentav bocka av Biancas bettende efter de sju dödsynderna.

Högmod - Självhävdelsen är ju högst påtaglig.
Girighet - Ja, inte är Bianca sparsamheten personifierad
Vällust - Bianca brukar öppet skandera om sina nätter med olika män.
Avund - Denna egenskap tycker jag hon uppvisar i varenda Wahlgrens klipp. Ofta mot Lowisa
Frosseri - Kanske inte bara mat, men smink, smycken skor och kläder.
Vrede - Ja, det är väl lättare att räkna de gångerna Bianca inte fått ett utbrott?
Lättja - Här kommer ju direkt oviljan att ens skriva sin egen blogg som första exempel.

Då följer här några tips:

1: Sluta helt enkelt att följa Bianca på Instagram?

2: Om du tycker att det finns bättre entreprenörer, följ dem istället?

3: Om du inte förstår vad psykisk ohälsa eller ätstörningar är, läs på i andra forum.

4: Om du tror att Biancas mamma fortfarande skriver hennes blogg, läs på!

5: Om Bianca umgås med män på sin fritid, vad är problemet med det för just dig?
Citera
2023-09-20, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Har träffat och pratat med henne flera gånger. Extremt korkad med nollkoll på vad som händer i världen. Med det sagt mycket märkligt hur hon har nått sin framgång.

Ehhhhh, kolla många amerikanska kändiskar likt Bianca som är vrålkända och rika... Kardashians är nog smarta människor? "Stop making stupid people famous" brukar man säga.
Citera
2023-09-21, 15:39
Medlem
-oBo-s avatar
Vem sprutar ner hennes översminkade, botoxfyllda och kuksugande ansikte nu för tiden mån tro? Vore intressant att veta. Eller har hon anammat den Amerikanska trenden att rida kuk-karusell utan commitment? Man skulle nästan kunna tro det med tanke på hennes snuskiga prat i tv-rutan. Eller är hon en prydd tjej som pratar som en slampa för att hon vet att det säljer? Intressanta frågor det här. Såg nämligen att hennes hunkiga ex skaffat en snyggare ny tjej, men såg inte några nyheter om Biancas nya haff. Vore juste om någon kunde svara innan jag går på toaletten och spolar ner en sats i avloppet till en bild av hennes kletiga tryne.
Senast redigerad av -oBo- 2023-09-21 kl. 15:42.
Citera
2023-09-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -oBo-
Vem sprutar ner hennes översminkade, botoxfyllda och kuksugande ansikte nu för tiden mån tro? Vore intressant att veta. Eller har hon anammat den Amerikanska trenden att rida kuk-karusell utan commitment? Man skulle nästan kunna tro det med tanke på hennes snuskiga prat i tv-rutan. Eller är hon en prydd tjej som pratar som en slampa för att hon vet att det säljer? Intressanta frågor det här. Såg nämligen att hennes hunkiga ex skaffat en snyggare ny tjej, men såg inte några nyheter om Biancas nya haff. Vore juste om någon kunde svara innan jag går på toaletten och spolar ner en sats i avloppet till en bild av hennes kletiga tryne.

Jag tror inte hon är så vågad och slampig som hon ger sken av. Det känns som att om hon låg runt så mycket borde det finnas bilder/filmer läckt vid det här laget.

Lite kokain och trycka henne i alla hål hade man dock inte tackat nej till
Citera
2023-09-22, 13:29
Medlem
Themoonbarkings avatar
Fråga: skulle inte Bibzan lägga av med WV och gjorde det för det var så stressigt? Nu är hon med o varje avsnitt. Så antingen har hon fattat att mammas show = mer inkonst än utan då Caia floppar eller så har MAMMA fattat att ingen vill se hennes liv som 60 årig fnissande tant i 60
Minuter. Vad tror ni är mest troligt?
Citera
2023-09-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Fråga: skulle inte Bibzan lägga av med WV och gjorde det för det var så stressigt? Nu är hon med o varje avsnitt. Så antingen har hon fattat att mammas show = mer inkonst än utan då Caia floppar eller så har MAMMA fattat att ingen vill se hennes liv som 60 årig fnissande tant i 60
Minuter. Vad tror ni är mest troligt?
Det mest troliga är att du är dum i huvudet och söker allt du kan klanka ner på.
P. har en podd där du kan få svar på alla möjliga för dig intrikata frågor. Där har hon förklarat mycket ingående hur upplägget för Biancas medverkan i TV-serien ska se ut fortsättningsvis.
GÄSP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in