Citat:
Missförstådda?Ja, konsekvensen av att de tänker annorlunda, med "egen logik", medför att de ofta blir missförstådda. En del handlar och beter sig därför på ett "oförklarligt" och oacceptabelt sätt.
Att några av de 1-2% med AST och ca 6% med ADHD även återfinns i kriminella kretsar är inte så märkligt i sig, mer märkligt vore om de var undantagna. Men generellt är de klart inte mer kriminellt lagda än andra.
Att några av de 1-2% med AST och ca 6% med ADHD även återfinns i kriminella kretsar är inte så märkligt i sig, mer märkligt vore om de var undantagna. Men generellt är de klart inte mer kriminellt lagda än andra.
Jag skrev om detta för att vi i huvudsak diskuterar en misstänkt mördare som helt uppenbart sett genom fingrarna tidigare där det riskerat bli många fler mord via bränder.
Det är i huvudsak utifrån kriminologi.
Kan du möjligen hålla dig på banan och inte dra iväg i nåt totalt ovidkommande?
Jag har öht inte poängterat att det är märkligt.
Jag har öht inte nämnt att de vore mer kriminella.
Jag skrev följande:
Citat:
Jag skrev och konstaterade att inom AST finns det en subgrupp för att du tog upp AST som troligt om Maja.
Hur får du in det jag nämnde ang AST?
Gå på äggskal, ingen empati, egocentrisk, manipulativ, lögnaktig, vill vara i centrum för Js beundran och vill ha en person för sig själv..
Men för all del:
Det man kan se vid kriminalitet är en mycket självcentrerad men liten subgrupp inom AST som är kriminella.
Som exempel kan nämnas de som drar på sig en tjock offerkofta, känner sig förorättade och vill hämnas omgivningen.
De påminner om extremt självgoda och bortskämda narcissister ända bort till pure evil.
Tittar man på föräldrarna är se inte sällan överdränkta i empati och curlade.
I all välmening men den sortens empati kan skapa galningar likaväl, för att en redan bristfällig person blir gränslös och det göder narcissistiska drag.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Gå på äggskal, ingen empati, egocentrisk, manipulativ, lögnaktig, vill vara i centrum för Js beundran och vill ha en person för sig själv..
Men för all del:
Det man kan se vid kriminalitet är en mycket självcentrerad men liten subgrupp inom AST som är kriminella.
Som exempel kan nämnas de som drar på sig en tjock offerkofta, känner sig förorättade och vill hämnas omgivningen.
De påminner om extremt självgoda och bortskämda narcissister ända bort till pure evil.
Tittar man på föräldrarna är se inte sällan överdränkta i empati och curlade.
I all välmening men den sortens empati kan skapa galningar likaväl, för att en redan bristfällig person blir gränslös och det göder narcissistiska drag.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Jag hade nämligen kommit att tänka på vulnerable/covert narcissism (dold, sårbar, introvert) utifrån hennes bedrövliga empati OCH I KOMBINATION med lögnaktig, manipulativ osv. som då tillhör narcissismens negativa egenskaper.
Narcissism har btw samsjuklighet med ångest, depression och su. Introvert variant ligger mycket nära neuroticism.
Jag funderade vidare på att föräldrarna tycks försöka gränssätta men även curlar. Att hon beskrivs så skör av sin mor, så i behov av ditt och datten. Maja sova på dagtid, Maja väckas, Maja ta tabletten, Maja äta, Maja köras, Maja...
Garanterat i all välmening men empati sitter på de facto på ett kontinuum och är mycket vanskligt om det daltas.
Om en person inte begriper att kärlek till nästan inte är en förlängning av den egna personen (identifikation, i värsta fall symbios) och att gränslöshet snarare kan skapa en grogrund för negativt beteende. Empati kan även vara naiv ända bort i godtrohet och blunda för det uppenbart negativa.
Nota bene. Jag lägger inte skuld på föräldrarna men jag tror M har olika beteende utifrån olika arenor. Vidare är hon otacksam och gnäller om att leva i fängelse.
Senast redigerad av develi 2023-09-20 kl. 11:51.
Senast redigerad av develi 2023-09-20 kl. 11:51.