2023-09-19, 01:24
Medlem
Har testat all möjliga då jag också va på jakt efter en men antingen är dom riktigt kassa eller är censurerade som utav helvette.

Hittade dock NovelAi och har använt den konstant sen dess och jävlar vad bra den är i jämförelse med alla jag testat.

Den är vad AI dungeon borde varit. Helt otroligt bra författare utan några somhelst spärrar.

Krävs dock rätt många finjusteringar och rätt settings men när du väl fixat och justerat den till "Writer mode" finns det fan ingenting roligare än att skriva med den.

NovelAI är snabb på att upfatta storyn och kommer ihåg vad du skrivit och är riktigt bra på att följa historien utan att spåra ur.

Det krävs dock att du är med och guidar den i början men när den väl fattat är den helt sjukt bra på att skriva utan att spåra ur.
Pros:
-gramatiskt korrekt

-följer storyn utan att spåra ur

-inga eller väldigt få consistency issues

-riktigt jäkla smart för en NSFW AI

-helt ocensurerad

-krypterad
-image generation(även NSFW)
Cons:

-Kostar

-image generation är limited för allt under högsta prenumerationen

-kräver mycket finjusteringar och guidning i början.
Det är just nu den bästa författar AIn på marknaden och ett stort jäkla plus är ingen censur överhuvudtaget du kan skriva dom mest sjuka sakerna och den fortsätter utan spärrar.

För mig som har fantasi som en 80 årig pensionerad bankman vars enda äventyr är V75 på lördagar har den lyckats få mig att skriva mer på 2 veckor än jag gjort under mina 18 år i skolan

Kort sagt tror jag NovelAI är exakt vad du letar efter då jag ville ha exakt samma sak och om du kan leva med en bot som bara är pyttelite dummare än chatgpt så är den asrolig att jobba med.

Plus att image generation är ett stort + dock är den inte alls lika stabil när det gäller bilder men som författarbot är den klockren
Citera
2023-09-19, 08:11
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Har testat all möjliga då jag också va på jakt efter en men antingen är dom riktigt kassa eller är censurerade som utav helvette.

Hittade dock NovelAi och har använt den konstant sen dess och jävlar vad bra den är i jämförelse med alla jag testat.

Den är vad AI dungeon borde varit. Helt otroligt bra författare utan några somhelst spärrar.

Krävs dock rätt många finjusteringar och rätt settings men när du väl fixat och justerat den till "Writer mode" finns det fan ingenting roligare än att skriva med den.

NovelAI är snabb på att upfatta storyn och kommer ihåg vad du skrivit och är riktigt bra på att följa historien utan att spåra ur.

Det krävs dock att du är med och guidar den i början men när den väl fattat är den helt sjukt bra på att skriva utan att spåra ur.
Pros:
-gramatiskt korrekt

-helt ocensurerad

-krypterad
Cons:

-Kostar

Det är just nu den bästa författar AIn på marknaden och ett stort jäkla plus är ingen censur överhuvudtaget du kan skriva dom mest sjuka sakerna och den fortsätter utan spärrar.

För mig som har fantasi som en 80 årig pensionerad bankman vars enda äventyr är V75 på lördagar har den lyckats få mig att skriva mer på 2 veckor än jag gjort under mina 18 år i skolan

Kort sagt tror jag NovelAI är exakt vad du letar efter då jag ville ha exakt samma sak och om du kan leva med en bot som bara är pyttelite dummare än chatgpt så är den asrolig att jobba med.

Plus att image generation är ett stort + dock är den inte alls lika stabil när det gäller bilder men som författarbot är den klockren
Låter spännande. Du kan inte tänkta dig att starta en egen tråd om denna tjänst och göra en liten ”guide” eller introduktion?
Citera
2023-09-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Låter spännande. Du kan inte tänkta dig att starta en egen tråd om denna tjänst och göra en liten ”guide” eller introduktion?

Det är så många settings och personliga justeringar att det är svårt att göra en generell sammanfattning.

Men det finns så många guider, presets och moduler på deras egen sida, deras reddit och deras discord att det inte tar lång tid att sätta upp.

Google har svaret på allt du undrar över

Tog mig bara några timmar att få upp den till en bra början och då va jag helt ny och förvirrad sen gjorde jag några personliga justeringar under tiden jag skrev tills AIn passade mig

Det ser mycket och förvirrande ut men när du väl satt dig in är det hyffsat lätt att förstå.
Citera
2023-09-19, 13:24
Medlem
pwnd88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Be GPT skriva en kärleksnovell. Kopiera texten och korrigera händelser till perverst sex där du tycker det passar in. Lite fantasi får du själv bistå med.

Precis detta, kärleksnovell eller en story så får du lägga till lite perverst mellan, annars finns jailbroken AIs som inte har några regler eller spärrar alls.
Citera
2023-09-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwnd88
Precis detta, kärleksnovell eller en story så får du lägga till lite perverst mellan, annars finns jailbroken AIs som inte har några regler eller spärrar alls.

Fast har man fantasi som är helt kass så blir det jäkligt svårt

Chatgpt är väl public och helt okrypterad du kan bli bannad då dom håller koll på vad du skriver.

Och att jailbreaka fungerar bara tills dom täpper till hålet.

Finns dedikerade NSFW AIs så bättre att inte chansa och istället använda en av dom
Citera
2023-09-19, 23:52
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Finns dedikerade NSFW AIs så bättre att inte chansa och istället använda en av dom
Har testat den bästa (och dyraste) av de som NovelAi.net har och den går ju inte att jämföra med det ”intellektuella” och ”kulturella” ”djup” som ChatGPT har. (Både 4 och den default 3.5.)

Vilka NSFW historie Ai’s rekommenderar du?

(Ursäkta citat tecknen och orden inom dem. Hoppas det någorlunda framgår vad jag menar.)
Citera
2023-09-20, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Har testat den bästa (och dyraste) av de som NovelAi.net har och den går ju inte att jämföra med det ”intellektuella” och ”kulturella” ”djup” som ChatGPT har. (Både 4 och den default 3.5.)

Vilka NSFW historie Ai’s rekommenderar du?

(Ursäkta citat tecknen och orden inom dem. Hoppas det någorlunda framgår vad jag menar.)

Chatgpt är finansierade av några av världens största företag.
NovelAI är några utvecklare som tröttnade på AI dungeons censur så det är en rätt rejäl skillnad på pengar.

NovelAI använder chatgpt 3.5 tror det är nån licens som bråkar då dom just nu inte kan använda 5 eftersom openai kräver censurer och spärrar för att licensiera ut den tekniken något NovelAI vägrar införa. har för mig att det va nått sånt

Chatgpt är hutlöst censurerad och har otaliga failsafe's för att undvika kontroversiella topic inte bara nsfw utan även politik och katastrofer. Även en jailbreakad chatgpt är censurerad.

Vilket är jäkligt synd därför blev jag så jäkla glad när jag upptäckte NovelAI.

En hemsida som har flashbacks spirit gör mig partisk.

Har testat dreampress, jasper och pirr och den absolut bäst av dom 4 är NovelAi enligt mig.
Dreampress va helt värdelös, pirr va hyffsad och jasper helt okej men en configurerad NovelAI är oslagbar.

Många säger att novelAI suger röv just för att dom inte rör några settings och jag häll med jag tyckte också att den va rätt kass men efter att h pillat runt så testade jag igen och det blev en jäkla skillnad.

Har nog aldrig haft så kul att skriva som senaste 2 veckorna.

Deras text adventure mode är värdelös dock och imagegen är inte helt hundra så där rekommenderar jag istället mage men för noveller är den otroligt smart så kan knappt vänta tills dom löser licensen med openai och får tillgång till 4 och förhoppningsvis 5.
Citera
2023-09-20, 07:06
Medlem
Citat:

Pros:
-gramatiskt korrekt

-helt ocensurerad

-krypterad
Cons:

-Kostar

Ge oss ett smakprov! 😃

Vad kostar den?
Citera
2023-09-20, 09:07
Medlem
pwnd88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Ge oss ett smakprov! 😃

Vad kostar den?

Dom verkar ha en gratisperiod för er som vill testa, det kostar sen.

Scrolla ner lite på https://novelai.net/.
Senast redigerad av pwnd88 2023-09-20 kl. 09:37.
Citera
2023-09-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwnd88
Dom verkar ha en gratisperiod för er som vill testa, sen kostar det.

Scrolla ner lite på https://novelai.net/.

Intressant! Tack👍
Citera
2023-09-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Intressant! Tack👍

Kom dock ihåg att gratis versioner är väldigt limited och du kan bara re-generera en text ett visst antal gånger(tror det är 10) vilket inte är tillräckligt alls för att veta om man tycker om den och en okonfigurerad novelai är inte det minsta övertygande.

25$/ månad för högsta lite dyrt men för mig lätt värt det.

10$/ mån för tier 2 mer rimligt och helt tillräckligt för att se om det är något man skulle tycka om.

Ska man använda novelai glöm för i helvette inte att konfigurera den
Citera
2023-09-20, 17:11
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Chatgpt är hutlöst censurerad och har otaliga failsafe's för att undvika kontroversiella topic inte bara nsfw utan även politik och katastrofer. Även en jailbreakad chatgpt är censurerad.
Jag har ju förstås inte hunnit testa NovelAi särskilt länge ännu så du kan ha rätt i att med rätt inställningar och korrekt inskrivna ”regler” och ”minnen” för den kanske den blir betydligt bättre.

Men, när man har lärt sig att få ChatGPT att gå förbi sin censur så har den inga problem att skriva både hårdporr och våldsporr och förstås allt annat emellan detta och romantiska sexnoveller.

Däremot har jag aldrig testat de ”jailbreaks” som publiceras med jämna mellanrum utan arbetar mer med att ha ChatGPT i ett koppel så att säga så den lydigt följer med och sedan skriver det jag vill med betydligt större finess än vad exempelvis NovelAi verkar vara kapabel till.

Sen har jag förstås arbetat med ChatGPT sedan den släpptes så jag är både förtjust och hanterar prompt-gränssnittet betydligt bättre.

Men, säg att du vill förklara för Kayra utan några moduler historiens synopsis, övergripande tema, huvud karaktärernas egenskaper och utseenden samt några detaljer den bör ha i åtanke och sedan få den att skriva säg kapitel tre där Anna och Jessica är på gymet. Hur skulle du göra detta?

Till ChatGPT så brukar jag lämna in ungefär tre A4 och säga till den att inte skriva något alls ännu utan bara ta emot information. Det gör den villigt även om alla poster lyser rött och den tydligt säger att detta inte är passande. När jag i en senare post faktiskt börjar leda den till olika delar och kapitel skriver den girigt och villigt.

När man väl springer på något hinder och den absolut inte vill fortsätta, brukar hända när den har ”tappat minnet” av de första dokumenten, får man övertyga den igen. Vilket förstås kräver lite skicklighet, men inte alls är omöjligt.
Senast redigerad av Eponumos 2023-09-20 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in