2023-09-19, 21:35
Medlem
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tror ni han är nervös inför morgondagen?

Tar han på dig kostym eller klär han sig mer ledigt med gucciskor, fiskehatt och balenciagahoodie?

Synd vi måste vänta en flera veckor innan vi får lyssna på spektaklet. Fö, vad händer om han är no show? Känns inte som denna rättegång körs utan honom men kanske har fel.

Han kommer inte dyka upp. Polisen vet inte vart han bor eftersom han varit folkbokförd i Mjölby i över ett halvår nu utan att ha bott där. Han känner sig tvär trygg för polisen kommer inte att kunna spåra honom då han inte är fast i ”ekorrehjulet” där han har en arbetsplats han är låst till så finns ingenstans att plocka upp honom på varken något arbete eller en adress har polisen på honom. Han kommer även att skylla på att han har dottern.. klassiker.
Citera
2023-09-19, 21:38
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Han kommer inte dyka upp. Polisen vet inte vart han bor eftersom han varit folkbokförd i Mjölby i över ett halvår nu utan att ha bott där. Han känner sig tvär trygg för polisen kommer inte att kunna spåra honom då han inte är fast i ”ekorrehjulet” där han har en arbetsplats han är låst till så finns ingenstans att plocka upp honom på varken något arbete eller en adress har polisen på honom. Han kommer även att skylla på att han har dottern.. klassiker.
Måste man inte betala vite om man inte dyker upp? Fast sånt bekommer väl inte Chrippa da kräfta
Citera
2023-09-19, 21:40
Medlem
Roligt när Chrippa lånar pengar till kläder sen bara " öh ni är så fking avundsjuka att ni inte kan ha sånna här kläder ".

Citera
2023-09-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Man kan inte leasa bilar om man har betalningsanmärkningar. Eller han kanske gjorde det innan han hamnade hos kronis?

Han står som ägare på bilen och har ägt den i 2 år 4 månader ”LEASAD”.

Du kan kolla upp själv ERP37A är reg nr.
Citera
2023-09-19, 21:42
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Roligt när Chrippa lånar pengar till kläder sen bara " öh ni är så fking avundsjuka att ni inte kan ha sånna här kläder ".

Tycker ordspråket dont go broke tryna look rich passar rätt bra på Chrippa.
Citera
2023-09-19, 21:49
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Han står som ägare på bilen och har ägt den i 2 år 4 månader ”LEASAD”.

Du kan kolla upp själv ERP37A är reg nr.

Ja och som jag skrev då har han lyckats leasa den INNAN skulderna hamnade hos kronis.
Citera
2023-09-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Ja och som jag skrev då har han lyckats leasa den INNAN skulderna hamnade hos kronis.

Japp, därför jag skrev hur länge han ägt den då jag inte har en aning om när han hamna hos kronis. Men de bör ju varit nydligen.
Men om han har en skuld på 20k till vw finans så borde dem ta tillbaka bilen.
Citera
2023-09-19, 21:57
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Japp, därför jag skrev hur länge han ägt den då jag inte har en aning om när han hamna hos kronis. Men de bör ju varit nydligen.
Men om han har en skuld på 20k till vw finans så borde dem ta tillbaka bilen.

Har han en skuld till dem så låter det ju rimligt att dem bör ta tillbaka den.
Citera
2023-09-20, 00:37
Medlem
HeroicDozes avatar
Jag tror inte han duckar rättegången. Han borde dyka upp, kan inte se han riskera att leva som efterlyst och familjefar rimmar inte riktigt.

Sen är det sammanlagda straffvärdet ganska högt, om jag inte missminner mig (röker mycket hasch) så är han misstänkt för narkotikabrott av normalgraden och lite annat. Minst 6 månaders fängelse för narkotikabrott av normalgraden, som antagligen omvandlas till villkorlig dom då han inte tidigare är dömd för brott.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-09-20 kl. 00:39.
Citera
2023-09-20, 01:50
Medlem
patriss avatar
Chrippa är tydligen polare med någon rappare? såg på instastory. Kallar han broder och grejer. Jacke har han glömt bort helt.
Citera
2023-09-20, 02:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Jag tror inte han duckar rättegången. Han borde dyka upp, kan inte se han riskera att leva som efterlyst och familjefar rimmar inte riktigt.

Sen är det sammanlagda straffvärdet ganska högt, om jag inte missminner mig (röker mycket hasch) så är han misstänkt för narkotikabrott av normalgraden och lite annat. Minst 6 månaders fängelse för narkotikabrott av normalgraden, som antagligen omvandlas till villkorlig dom då han inte tidigare är dömd för brott.

Man blir inte efterlyst. Man får antingen vite eller så blir det nytt datum och polisen hämtar personen.
Citera
2023-09-20, 02:24
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Man blir inte efterlyst. Man får antingen vite eller så blir det nytt datum och polisen hämtar personen.

I första hand får han ett nytt datum, syftade mer på en situation som skulle kunna uppstå om han försöker undvika de tillräckligt länge (narkotikabrott av normalgraden har preskriptionstid på 10 år, så det är ett bra tag att behöva ducka polisen, speciellt för nån som reser in ur landet så mycket) då kan han bli efterlyst,

”I vissa situationer kan domstolen också besluta att polisen får omhänderta den som ska hämtas i som mest arton timmar innan förhandlingen. I sista hand kan domstolen i vissa fall också besluta att den tilltalade ska häktas i sin frånvaro (utevaro). Då blir den tilltalade efterlyst och ska gripas av polis så fort som möjligt.”
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-09-20 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in