2023-09-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Haha. Tjitt va dumt det ser ut. Ser så naturligt ut för alla inblandade på nått vis. Varje dag börjar med konserv-frulle för att avrundas med en bön till satan och ett kok stryk. Inga konstigheter.

Efter att ha suttit på marken i en kall skyttegrav hela natten, så är det skönt att få igång cirkulationen i skinkorna en aning. När vintern kommer och vinteruniformerna uteblir får man väl utöka med handpåläggning på övriga kroppsdelar också.
Citera
2023-09-19, 23:28
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Detta var ju bara för dråpligt.

https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1704121937390178625

Bombdrönare ser ut att misslyckas helt med sin attack mot rysk skyttegrav. En ryss får tag på drönaren och kastar ner den på marken framför sig. Men..

Jo det där är faktiskt riktigt märkliga bilder.

Försöker alltid påminna mig om hur jag själv ligger på trygga sofflocket medan de handlingar jag betraktar (och dömer) utförs av utmattade män i lamslagen livsfara. Aktar mig således för att Idiotförklara i första taget.

Detta agerande sticker dock ut eftersom fly fort som inåt bara helvete - likt som hans vapendragare gjorde - borde vara det enda i reptilhjärnan som fortfarande fungerar borde defaulta ner till. Icke, valet föll på prickskytte istället.
Citera
2023-09-19, 23:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, det har börjas märkas att kamrat Scholtz börjar falla tillbaka till gamla vanor. Syns dock det är lite märkligt med Pistorius., han var en frisk fläkt när han kom in i sitt jobb. Har man börjat vingklippa honom ? (varit mera tyst ifrån honom senaste tiden)

Annars det sista med Taurus som jag har fått med mig, är att man skall bestämma sig inom 1-2 veckor. Tippar att det blir som med Leo2. Först Abrahams ifrån jänkarna, sedan Leo2 ifrån Tyskland.

Översatt tills nu : Först ATACMS ifrån jänkarna, sedan Taurus ifrån Scholtz.
Ja jag håller med angående Pistorius, verkar helt okej med ett stort stöd för Ukraina. Man var ju jäkligt misstänksam mot honom i början med tanke på hans fd fru som verkar vara en putinslickare av rang. Men jag följer några tyskar på Twitter och de påstod för några dagar sen att han är sjukskriven. De spekulerade om lunginflammation, eventuellt Covid. Får se när han kommer tillbaka igen? Tror inte att ryssen skulle våga sig på att förgifta honom iaf.
Citera
2023-09-19, 23:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Tänkte inte på det...

Det verkar rasa för uralmongolerna på så många plan just nu - är det över innan höstregnen?
Det sprids lite rykten från toppmötet idag att folk tror att kriget kommer att hålla på ett bra tag än.

Citat:
The war in Ukraine may continue for another 6-7 years , - Bloomberg.

This was allegedly reported by a senior US State Department official. According to the publication, G7 representatives, during a lunch on the sidelines of the UN General Assembly, agreed that the war will likely continue in the medium or long term. And this is much longer than Western officials expected at the beginning of 2023.

https://t.me/Donbas_Operativniy/56037
Citera
2023-09-19, 23:49
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det sprids lite rykten från toppmötet idag att folk tror att kriget kommer att hålla på ett bra tag än.

CSTO - eller Warzawapakten 2.0 - så verkar medlemmarna fly till höger och vänster då Ryzzlands stöd eller förtryck inte kan uppehållas då det mesta av mongolarmén är upptagna med att få stryk i Ukraina.

Det i kombo med att Ukraina verkar tagit sig igenom på minst 2 olika ställen gör att ryzzland har allt för många fronter att kämpa vid. Det blir en priofråga. Hålla ihop "Unionen" eller fortsätta i Ukraina?
Citera
2023-09-20, 00:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
CSTO - eller Warzawapakten 2.0 - så verkar medlemmarna fly till höger och vänster då Ryzzlands stöd eller förtryck inte kan uppehållas då det mesta av mongolarmén är upptagna med att få stryk i Ukraina.

Det i kombo med att Ukraina verkar tagit sig igenom på minst 2 olika ställen gör att ryzzland har allt för många fronter att kämpa vid. Det blir en priofråga. Hålla ihop "Unionen" eller fortsätta i Ukraina?

Det blir att fortsätta in i kaklet i Ukraina tror jag.., Putin har satt allt in i det. Kosta, kosta vad det vill.

Jag delar nog den pessimistiska analysen som Sgt.Bland presenterade ifrån "Bloomberg". Detta kan dessvärre hålla på länge..

Därför är det även viktigt (enligt mig) att Ukraina själva får upp sin egna produktion. För det blir lätt förseningar på leveranser, stora löften som ges.., blir till mindre leveranser..

Bara lyssna på vad Stoltenberg sa idag :

NEW YORK (VG) Natos generalsekretær Jens Stoltenberg lover Ukraina langvarig støtte. Men Ukraina må fortsatt belage seg på at våpenleveranser kommer stykkevis og delt.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/bgroWq/stoltenberg-kan-ikke-gi-zelenskyj-det-han-helst-vil-ha
Citera
2023-09-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Om Putin får som han vill så kommer Ryssland aldrig någonsin att ge upp kriget, oavsett hur illa det går för dem.

Jag menar, eftersom Putin på fullt allvar tror sig utkämpa ett krig för hela den ryska kulturens överlevnad så kan han ju knappast ge upp, även om kriget går skitdåligt hela dagen varje dag.

Finlands president sa ju häromdagen att Putin är besatt. Så visst kan detta bli ett väldigt långt krig. Det är nog bara att vi vänjer oss vid den tanken.
Senast redigerad av Chillgren 2023-09-20 kl. 00:07.
Citera
2023-09-20, 00:05
Medlem
USA forsätter framåt efter Finland och Sverige.
Bilder på amerikanska soldater… nu i Moldavien!!

Ryssland håller ställningarna i Donbass.

https://twitter.com/mylordbebo/status/1704209904527884688?s=46&t=4vr_SxvBpYgSpQRnGXmC1A
Citera
2023-09-20, 00:15
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Om Putin får som han vill så kommer Ryssland aldrig någonsin att ge upp kriget, oavsett hur illa det går för dem.

Jag menar, eftersom Putin på fullt allvar tror sig utkämpa ett krig för hela den ryska kulturens överlevnad så kan han ju knappast ge upp, även om kriget går skitdåligt hela dagen varje dag.

Finlands president sa ju häromdagen att Putin är besatt. Så visst kan detta bli ett väldigt långt krig. Det är nog bara att vi vänjer oss vid den tanken.

Ryzk propaganda fungerar tydligen,? att nån utanför kreml tror att ryzzen krigar i Ukraina för " ryzk kulturs överlevnad"
är ju bevis för det.

Ryssland krigar i Ukraina för att dom är livrädda för demokrati humanism och frihet.
Ett stort grannland med likartad befolkning som kan utvecklas demokratiskt och liberalt blir dödstöten för det korrupta kreml, DÄRFÖR krigar kreml i Ukraina.
Citera
2023-09-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ryzk propaganda fungerar tydligen,? att nån utanför kreml tror att ryzzen krigar i Ukraina för " ryzk kulturs överlevnad"
är ju bevis för det.

Ryssland krigar i Ukraina för att dom är livrädda för demokrati humanism och frihet.
Ett stort grannland med likartad befolkning som kan utvecklas demokratiskt och liberalt blir dödstöten för det korrupta kreml, DÄRFÖR krigar kreml i Ukraina.
Du missförstod. Putin verkar som sagt vara sjukligt besatt av rysk kultur, och han TROR sig kriga för dess överlevnad, även om det nu är fullständigt vansinne från hans sida.

Det är iaf finska presidentens tolkning efter hans långa och analyserande samtal med diktatorn.

Att allt enbart skulle handla om makt och pengar är inte helt säkert. Putin är redan en av världens rikaste.
Senast redigerad av Chillgren 2023-09-20 kl. 00:24.
Citera
2023-09-20, 00:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du missförstod. Putin verkar som sagt vara sjukligt besatt av rysk kultur, och han TROR sig kriga för dess överlevnad, även om det nu är fullständigt vansinne från hans sida.

Det är iaf finska presidentens tolkning efter hans långa och analyserande samtal med diktatorn.

Att allt enbart skulle handla om makt och pengar är inte helt säkert. Putin är redan en av världens rikaste.

"Kort och gott" : Putin är ute på ett korståg !

(släta väck Ukraina ifrån kartan, och ge Ryssland sin plats i historien)
Citera
2023-09-20, 00:34
Medlem
donald12s avatar
Ryzzar är verkligen omtyckta i forna sovjetrepubliker haha. Ukraina kriget gör att ryzzen inte har kraft o energi att hålla ihop sitt ondskefulla emperium.

"🇦🇲 “Putin is killing Armenians with the hands of Azerbaijanis... Damn you, scum”: at the Russian Embassy in Yerevan shout “Lavrov is a b*tch” and “Putin is a c*ck”

“The delusional ideas of restoring the Soviet Union in the fevered brain of the fascist, dwarf, criminal Putin forced him to commit war crimes in Ukraine. Today Putin is committing war crimes in Karabakh.

Vladimir Putin is a vile coward. Putin is killing Armenians at the hands of Azerbaijanis. For 30 years, Putin has placed his puppets in power in Armenia to carry out his arrogant imperial policies. “Damn you, scum,” said one of those present.

“Armenia must throw Russia out of its territory. The Russian military base must go to hell. Armenia must withdraw from the CSTO, the CIS and the EurAsEC. These are all organizations that Putin created to enslave and colonize the peoples of the post-Soviet space,” adding the rally attendant according to Guchnomov .

@censor_net | We have Facebook and Twitter"

https://t.me/censor_net/37406
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in