2023-09-19, 18:36
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protector
som jag använder? Vill bara att chatgpt ska vara uppdaterad. Enligt dig var åren mellan 2021-2023 svåra och jobbiga Men den har ju info sen 2000 år sen...

Saker verkar inte gå in i din hjärna. Orkar inte med dig. Hej
Citera
2023-09-19, 19:06
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Saker verkar inte gå in i din hjärna. Orkar inte med dig. Hej
Jag frågade när chatgpt tar info från nutid, ok NU tydligen :-)
Citera
2023-09-19, 20:28
Medlem
Enterprises avatar
Även om man kan skälla mycket på ChatGPT så har jag "jobbat" tätt med den i ett litet sidoprojekt som jag har.
Det handlar om att skriva om en relativt komplex Python-kod till en mer resurseffektiv C-kod. Några av de mest komplexa delarna kommer jag nog låta ligga kvar i Python-skriptet och enbart flytta de mest resursintensiva delarna till C-koden.
Även om jag ytligt kan grunderna i C så har jag haft stor hjälp av GPT för att få förslag på kod och struktur. Jag gillar särskilt att låta GPT i detalj förklara en eller ett fåtal rader för att dubbelkolla att jag verkligen förstått allt. Som debugger fungerar GPT sådär, men den är bättre än enbart en manual eller att söka planlöst på nätet.
Citera
2023-09-19, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Även om man kan skälla mycket på ChatGPT så har jag "jobbat" tätt med den i ett litet sidoprojekt som jag har.
Det handlar om att skriva om en relativt komplex Python-kod till en mer resurseffektiv C-kod. Några av de mest komplexa delarna kommer jag nog låta ligga kvar i Python-skriptet och enbart flytta de mest resursintensiva delarna till C-koden.
Även om jag ytligt kan grunderna i C så har jag haft stor hjälp av GPT för att få förslag på kod och struktur. Jag gillar särskilt att låta GPT i detalj förklara en eller ett fåtal rader för att dubbelkolla att jag verkligen förstått allt. Som debugger fungerar GPT sådär, men den är bättre än enbart en manual eller att söka planlöst på nätet.

Men herre gud! Sitter du och kör pythonkod genom GPT för att få den att konvertera till C när det finns en trillion python-moduler som gör exakt samma sak utan att ens röra en AI? Använd de verktyg som finns för att sömmlöst köra python och C tillsammans.
Citera
2023-09-19, 21:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Men herre gud! Sitter du och kör pythonkod genom GPT för att få den att konvertera till C när det finns en trillion python-moduler som gör exakt samma sak utan att ens röra en AI? Använd de verktyg som finns för att sömmlöst köra python och C tillsammans.
Jag lär mig lite mer avancerad C, Methos. Jag använder GPT som en handledare som jag kan plåga med dumma frågor och ifrågasättanden. Jag har flera gånger överbevisat den ha fel. Människor lär sig på olika sätt men detta verkar funka för mig.
Citera
2023-09-19, 21:21
Avstängd
Citat:
Jag lär mig lite mer avancerad C, Methos. Jag använder GPT som en handledare som jag kan plåga med dumma frågor och ifrågasättanden. Jag har flera gånger överbevisat den ha fel. Människor lär sig på olika sätt men detta verkar funka för mig.

Tja... Om det fungerar för din inlärrning så kör, men räkna inte med att GPT kan programmera. Framför allt inte när GPT själv är en pythonmodul.
Citera
2023-09-20, 21:11
Medlem
Saltkungens avatar
Dall-E kommer till ChatGPT snart:

https://openai.com/dall-e-3

Skrolla längst ned för att se videon.
Citera
2023-09-21, 23:04
Medlem
Saltkungens avatar
Sett dessa bilder från DALL-E 3?

https://twitter.com/OfficialLoganK/status/1704850313889595399

Väldigt bra. Kolla i tråden.
Citera
2023-09-22, 07:31
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Handledare kan kanske funka, men du får inte på något sätt använda den som lärare eller lärobok eftersom 30 procent av vad den säger till dig förmodligen är helt hittepå och inte går att använda i praktiken.
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Sett dessa bilder från DALL-E 3?

https://twitter.com/OfficialLoganK/status/1704850313889595399

Väldigt bra. Kolla i tråden.
Kolla vad efterbliven den är. Två Eiffeltorn. Två. Jesus, vad sopig den är. Men bildgenereringen har blivit väldigt bra.
Citera
2023-09-24, 14:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Mera nyheter om ChatGPT. För ChatGPT-4 kommer att få Dall-E 3 inbyggd och, givetvis fri för plus-användare att leka med, men även fri att använda, även i kommersiellt syfte:

https://youtu.be/ghHskJr__dM?si=QLoPIj3XhOEsysc1
Citera
2023-09-24, 15:08
Medlem
swimp78s avatar
Luften pös ur den här hypen lite, efter ett tag?
Jag gissar när pöbeln insåg vad det här var

Herregud. Folk satt ju här i tråden i början och trodde de satt och lärde boten något genom att sitta och tjöa i evighet. Att deras chatt på nåt vis skulle bidra till en kollektiv intelligens eller nåt. Men den står stilla.
Citera
2023-09-24, 16:28
Medlem
Svartskäggs avatar
Vad ska man ha ChatGPT till? När man frågar något fantiserar den ju bara ihop något meningslöst svar.

Jag såg "Indiana Jones and the Temple of Doom" på teve igår och frågade ChatGPT:

Citat:
I Indiana Jones and the Temple of Doom, varför försöker Lau Che döda Indiana Jones när han har åkt iväg i flygplanet?

ChatGPTs svar stämmer inte alls med filmens handling:
Citat:
I filmen "Indiana Jones and the Temple of Doom" försöker Lau Che inte döda Indiana Jones när han har åkt iväg i flygplanet. Istället är Lau Che en karaktär som spelar en komplex roll i handlingen. Han är en kinesisk gangster som hjälper Indiana Jones och hans följeslagare i början av filmen genom att ge dem skydd och transport.

Mot slutet av filmen, när Indiana Jones och hans grupp har räddat barnen och försöker fly med flygplanet, har Lau Che avsikter att stjäla de värdefulla antikviteter de har tagit från det onda Thugee-sekten. Han skickar en grupp av sina män för att ta antikviteterna från Indy och hans grupp. Det uppstår en strid ombord på flygplanet, och under denna strid försöker Lau Che inte att döda Indiana Jones. Istället kämpar han för att ta tillbaka de stulna antikviteterna.

Lau Che är en skurk i filmen, men hans mål är inte att döda Indiana Jones, utan snarare att återta de värdefulla objekten. Handlingen i Indiana Jones-filmer är känd för sina actionscener och äventyr, och dessa typer av konflikter är vanliga inslag i berättelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in