2023-09-15, 22:06
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vad menar du? Det släpps spel hela tiden…
Storspel. Vi har inte ett enda intressant spel eller storspel pa g efter oktober.
Citera
2023-09-15, 22:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Storspel. Vi har inte ett enda intressant spel eller storspel pa g efter oktober.
Stellar Blade och Rise of the Ronin tycker jag definitivt går på det förstnämnda som intressanta spel. Om vi nu bara pratar konsol/exklusiva spel. FFVII Rebirth går under både intressant och storspel. Men ja Sony är kreativt bankrutta. Det är väldigt lite variation och spännande. Men känns som att det gäller hela industrin. Senaste Switchens direct var värdelös där det mest intressanta var en remaster. Samma med Microsoft och Xbox. Hela spelindustrin är letargisk just nu. Man får leta bland mindre utvecklare för att hitt guldkorn.

Fokus ligger numera på färre dyrare blockbusters som tar längre tid och pumpas in med massa onödigt high tech, dyra röstskådespel, massa DLC och extramaterial, och lämnar spelkänsla och kärlek i mörkret. Men samtidigt är det kunderna som bestämmer businessen. Och dom köper detta så klart att företagen går efter det.
Citera
2023-09-15, 22:50
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Vi ar i en konstig situation. Ps5 kommer inte med nagot nytt, samtidigt sa har vi spindelmannen 2 runt hornet. Och aven alan wake till ps5. Men ska man behova dra ut pa de spelen i 2 ar tills det kommer annu ett spel?

Senaste state of play var rent tragisk

Vad yrar du om? Playstation 5s ekosystem och spel leverans får ju Microsoft att önska de hette Sony. De har knappt ett spel som är bra och exklusivt till plattformen, Playstation 5 finns hur många som helst och det kommer nya regelbundet.
Citera
2023-09-16, 22:10
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Vad yrar du om? Playstation 5s ekosystem och spel leverans får ju Microsoft att önska de hette Sony. De har knappt ett spel som är bra och exklusivt till plattformen, Playstation 5 finns hur många som helst och det kommer nya regelbundet.
Okej. Namn 3 nya exklusiva spel med releasedatum eller nagorlunda releasefonster efter oktober i ar. Vi har Stellarblade och Ronin. De kommer tidigast nasta var och Ronin kan lika garna droja till 2025. Sony har inte visat nagot nytt vare sig i sommras eller i senaste state of play.

Att Ps5 har varit bra hittils, att ps4 slutspurt kanske var annu battre eller att Xbox X/S formodligen ar den samsta konsolen nagonsin forandrar inte det jag skrev.
Citera
2023-09-18, 11:06
Medlem
TonyBergmans avatar
Är ni i PS världen .
Hur brukar playstation ha med reor? Tänker fram emot black friday är väl nästa stora som ligger nära.
Är främst 3 spel jag är ute efter.
Baldrus gate3, hogwartz, Re4Remake. Sistnämnde har rea nu.
Jag är bra sugen men har spel så jag klarar mig så är inte så bråttom. Eller brukar deras reor va skit?
Citera
2023-09-18, 13:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Är ni i PS världen .
Hur brukar playstation ha med reor? Tänker fram emot black friday är väl nästa stora som ligger nära.
Är främst 3 spel jag är ute efter.
Baldrus gate3, hogwartz, Re4Remake. Sistnämnde har rea nu.
Jag är bra sugen men har spel så jag klarar mig så är inte så bråttom. Eller brukar deras reor va skit?

Baldur’s Gate kan du nog glömma att det är rea på denna sidan jul. Om inte det säljer dåligt förstås.
Citera
2023-09-18, 16:55
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Baldur’s Gate kan du nog glömma att det är rea på denna sidan jul. Om inte det säljer dåligt förstås.

Dom säljer väl sjukt bra..
I absolut bästa fall kan de väl bli en -10% rea.
Citera
2023-09-18, 17:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dom säljer väl sjukt bra..
I absolut bästa fall kan de väl bli en -10% rea.

Vad ligger det på nu? Runt 850 kr? Tror nog att de kan gå ned till 770-800 kr, ja.
Citera
2023-09-19, 13:03
Medlem
Jahåpp så har man införskaffat PS5 också. Bara testat gratisspelen ännu som t.ex World of Warships,Fortnite och Sims 4.

Kommer ihåg att glädjen över Ps1 och 2 var rejält mycket högre än känslan över att packa upp 5:an. Men nu är jag ju iofs en medelålders skallig pappa också.
Citera
2023-09-19, 14:25
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Jahåpp så har man införskaffat PS5 också. Bara testat gratisspelen ännu som t.ex World of Warships,Fortnite och Sims 4.

Kommer ihåg att glädjen över Ps1 och 2 var rejält mycket högre än känslan över att packa upp 5:an. Men nu är jag ju iofs en medelålders skallig pappa också.
Skaffa playstation + extra eller premium . https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Det spelblioteket är helt fantastiskt , särskilt om du inte hade ps4.
Citera
2023-09-19, 20:47
Medlem
Citat:
Okej. Namn 3 nya exklusiva spel med releasedatum eller nagorlunda releasefonster efter oktober i ar. Vi har Stellarblade och Ronin. De kommer tidigast nasta var och Ronin kan lika garna droja till 2025. Sony har inte visat nagot nytt vare sig i sommras eller i senaste state of play.

Att Ps5 har varit bra hittils, att ps4 slutspurt kanske var annu battre eller att Xbox X/S formodligen ar den samsta konsolen nagonsin forandrar inte det jag skrev.

Avatar men det kanske inte är exklusivt för ps5
Citera
2023-09-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Skaffa playstation + extra eller premium . https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Det spelblioteket är helt fantastiskt , särskilt om du inte hade ps4.

Jasså. Det där visste jag inte om. Förstår jag det rätt att man får tillgång till 100-tals spel som man får spela när man vill osv.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in