2023-11-29, 11:31
Medlem
grabben som är 13 ska få ett ps5 i julklapp. Jag har ett psn konto sen tidigare men frågan är ska grabben få ett eget vuxenkonto och man fejkar han ålder eller eller ska man göra ett barnkonto med mig som familjeöverhuvud? Jag vill ju att han ska komma åt allting typ förutom att det som kostar pengar ska godkännas av mig
Citera
2023-12-02, 13:06
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
grabben som är 13 ska få ett ps5 i julklapp. Jag har ett psn konto sen tidigare men frågan är ska grabben få ett eget vuxenkonto och man fejkar han ålder eller eller ska man göra ett barnkonto med mig som familjeöverhuvud? Jag vill ju att han ska komma åt allting typ förutom att det som kostar pengar ska godkännas av mig

Vuxenkonto, har gett upp att lyckas ge tillåtelse på ungens konto.

Han fick ta över mitt gamla så skapade jag ett nytt
Citera
2023-12-27, 13:06
Medlem
Bamboofighters avatar
Hej, är det någon som använder PS5 kontroll till PC?
Köpte en igår och laddade den med en USB-C till USB via datorn, spelade utan problem hela kvällen och satte den på laddning igen. Nu har den varit på laddning hela morgonen och av någon anledning så vill den inte ladda längre. Har kollat några videos på YT och följt alla rekommendationer men utan lycka.. är på väg att köpa en sån där laddningsdocka men det vore ju bra att ha en sladd om batteriet tar slut under tiden man spelar.

Är det någon som har något råd att ge?
Citera
2023-12-28, 19:27
Medlem
Finns det uttag på PS5 så att man kan koppla upp sig med en nätverkssladd? Eller är det wifi?

Edit: Ja, jag är inte bra på teknik. Hittade en bild med ett uttag där det står LAN. Så jag svarar själv: Ja, det finns.

Köper nog den här så fort det lugnat ner sig med alla andra paket som är på väg.
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2023-12-28 kl. 19:38.
Citera
2023-12-31, 12:15
Medlem
Ursäkta men jag har totalt glömt hur man skapar en egen fråga så jag fick välja svara på denna. Berätta gärna hur man gör.
Ok till min fråga, jag köpte ett ps5 digital slim edition vid jul och nån dag senare så beställde jag 3 meters laddkabel till dosan på cdon och när det kom så ser jag att det är usb type-a på ena änden och type c på andra men jag har type c alltså den lilla kontakten som går att sätta i åt alla håll på både konsol och dosa.
Hittar dock ingen sån kabel på ps5 tillbehör hos affärerna.
Är det nån som har koll på detta ?. Och varför det inte är som på dom andra ps5 med type-A till type-C ?.
Citera
2024-01-01, 00:33
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kby71
Ursäkta men jag har totalt glömt hur man skapar en egen fråga så jag fick välja svara på denna. Berätta gärna hur man gör.
Ok till min fråga, jag köpte ett ps5 digital slim edition vid jul och nån dag senare så beställde jag 3 meters laddkabel till dosan på cdon och när det kom så ser jag att det är usb type-a på ena änden och type c på andra men jag har type c alltså den lilla kontakten som går att sätta i åt alla håll på både konsol och dosa.
Är det nån som har koll på detta ?. Och varför det inte är som på dom andra ps5 med type-A till type-C ?.

Du har väl Usb-A- portar på baksidan?
Citera
2024-01-01, 02:22
Medlem
expanders avatar
Citat:

Vad är det för dosa du ska ladda?
Citera
2024-01-01, 11:25
Medlem
Den vanliga som följer med ps5.
Citera
2024-01-01, 11:35
Medlem
Och ja jag har usb portar på baksidan men det måste ju finnas en anledning till att jag har type C på fronten och att jag inte hittar att köpa bland ps5 tillbehör hos affärerna.
Vet inte om jag minns rätt men har för mig att jag läst om kablar som är till för just laddning och andra för lagring men jag kan ha fel
Citera
2024-01-03, 07:01
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Och ja jag har usb portar på baksidan men det måste ju finnas en anledning till att jag har type C på fronten och att jag inte hittar att köpa bland ps5 tillbehör hos affärerna.
Vet inte om jag minns rätt men har för mig att jag läst om kablar som är till för just laddning och andra för lagring men jag kan ha fel

Spel och sånt i Norrtälje har usb-c till usb-c, dock är den bara 2 m för 99kr

Finns under tillbehör och kablar
Citera
2024-01-09, 08:03
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Slim har bara USB C där fram, två uttag. På gamla hederliga tjockisen är det en USB A och en USB C. Ännu en anledning till att jag föredrar OG-tjockis.

https://www.playstation.com/sv-se/support/hardware/ps5-usb-ports-guide/
Citera
2024-01-11, 23:42
Avslutad
Är jag den enda som letar efter sätt varje dag att förstöra Sony?
Liksom ifall man är uttråkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in