Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemyy
Er det sakt han skal inn til avhør?

Nei, for så vidt ikke, men rykter sa visst at han hadde stukket av i fbm denne saken
Citera
2023-09-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Litt rart at frivillige skal være satt inn i søket etter en politiet forsøker å få inn til avhør
Exakt, där va hundar från räddningstjänsten, manskap från röda korset och andra frivilliga som söker/sökte efter denna man.

Skribentens agenda verkar vara att sprida falska rykten.

Jag har efterfrågat att skribenten ska lägga fram något som understödjer kopplingen till trådens topic, men såklart inte fått något svar.
Citera
2023-09-19, 12:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagemobler
Politiet som merket at han var borte. I følge rykter på Rena har han stukket av ifbm denne saken

Trenger ikke bety at han har skyld, kan være noen er etter ham. Kan kanskje være et potensielt vitne.
Som sagt er det ikke usannsynlig at minst en person fremdeles er på frifot.
Håper for all del han ikke blir neste offer.
Citera
2023-09-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagemobler
Politiet som merket at han var borte. I følge rykter på Rena har han stukket av ifbm denne saken
Desto flere desto bedre. Da snakker en av dem til slutt (hvis det stemmer da...)
Citera
2023-09-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Helikopter, forsvaret og sivilforsvaret er satt inn i leteaksjonen. Det virker meget spesielt. De ber lokalbefolkningen kikke i garasjer, boder, kjellere etc, etter denne mannen. I artikkelen er det bla.a bilde av forsvarets beltevogn i Rena sentrum, og film av helikopter over byen.

https://www.ostlendingen.no/leteaksjon-pa-rena-mann-i-20-ara-savnet/s/5-69-1567518

Dette er åpenbart ikke en normal leteaksjon. Om det var en farlig mistenkt ville de ikke henvendt seg til sivile, vil jeg tro. Vitne i fare?
Citera
2023-09-19, 12:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Helikopter, forsvaret og sivilforsvaret er satt inn i leteaksjonen. Det virker meget spesielt. De ber lokalbefolkningen kikke i garasjer, boder, kjellere etc, etter denne mannen. I artikkelen er det bla.a bilde av forsvarets beltevogn i Rena sentrum, og film av helikopter over byen.

https://www.ostlendingen.no/leteaksjon-pa-rena-mann-i-20-ara-savnet/s/5-69-1567518

Spørsmålet er om de hadde gått offentlig ut med dette dersom mannen var mistenkt for noe.
Det vanlige er vel å opplyse om at en person er ettersøkt i slike tilfeller, og ikke savnet.

Jeg mistenker dessverre at han ikke har forsvunnet frivillig.
Med forbehold om at jeg ikke vet noe om vedkommende.
Citera
2023-09-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Dette er åpenbart ikke en normal leteaksjon. Om det var en farlig mistenkt ville de ikke henvendt seg til sivile, vil jeg tro. Vitne i fare?

Vitne i fare er min teori nr 1.
Citera
2023-09-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spørsmålet er om de hadde gått offentlig ut med dette dersom mannen var mistenkt for noe.
Det vanlige er vel å opplyse om at en person er ettersøkt i slike tilfeller, og ikke savnet.

Jeg mistenker dessverre at han ikke har forsvunnet frivillig.
Med forbehold om at jeg ikke vet noe om vedkommende.

Bortføring er min teori nr 2.
Citera
2023-09-19, 13:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vitne i fare er min teori nr 1.

Citat:
Bortføring er min teori nr 2.

Støtter begge. Er han bortført, tror jeg det haster å finne ham.
Tipper i alle tilfeller han er viktig for politiet å få tak i.
Citera
2023-09-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Støtter begge. Er han bortført, tror jeg det haster å finne ham.
Tipper i alle tilfeller han er viktig for politiet å få tak i.
Politiet må vel anse det som sannsynlig at han gjemmer seg hvis de ber folk lete i garasjer, kjellere, boder, osv? Håper politiet finner ham i god behold uansett.
Citera
2023-09-19, 13:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliblepear
Politiet må vel anse det som sannsynlig at han gjemmer seg hvis de ber folk lete i garasjer, kjellere, boder, osv? Håper politiet finner ham i god behold uansett.

Ja, det er et godt poeng. Men det virker mest sannsynlig at han gjemmer seg for noen andre enn politiet.
De hadde vel ikke gått ut med dette hvis de hadde til hensikt å pågripe ham. Håper virkelig det stemmer at han har stukket av, og ikke er blitt bortført.
Citera
2023-09-19, 13:21
Medlem
Savnet fra egen leilighet i sentrum. Det er veldig spesielt, som regel blir folk savnet på fjelltur etc. Og i tillegg har som regel folk vært borte i et par dager, før de blir meldt savnet. Men her blir han meldt savnet samme morgen som han har forsvunnet. Da er det enten snakk om en som ikke kan ta vare på seg selv, typ en som bor i en bolig med bemanning - eller så er det snakk om et vitne som har stukket av / bortføring.

Jeg heller mest mot teori nr to, bortføring. Dette på grunn av at de går ut med signalement / beskrivelse av bekledning på tidspunkt for forsvinning. Hvilket kan bety at det finnes vitner til forsvinningen / bortføringen.

Edit: Han skal være iført sort bukse og sort jakke. Hvordan vet de hvilke klær han hadde på seg?
Senast redigerad av Villvandrer 2023-09-19 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in