Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-19, 13:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Savnet fra egen leilighet i sentrum. Det er veldig spesielt, som regel blir folk savnet på fjelltur etc. Og i tillegg har som regel folk vært borte i et par dager, før de blir meldt savnet. Men her blir han meldt savnet samme morgen som han har forsvunnet. Da er det enten snakk om en som ikke kan ta vare på seg selv, typ en som bor i en bolig med bemanning - eller så er det snakk om et vitne som har stukket av / bortføring.

Jeg heller mest mot teori nr to, bortføring. Dette på grunn av at de går ut med signalement / beskrivelse av bekledning på tidspunkt for forsvinning. Hvilket kan bety at det finnes vitner til forsvinningen / bortføringen.

Edit: Han skal være iført sort bukse og sort genser. Hvordan vet de hvilke klær han hadde på seg?

Hva om han var innkalt til vitneavhør men feiget ut av frykt for represalier?
Tipper politiet har full prioritet på denne saken og at de jobber i høyt tempo.
Så det kan være han ikke dukket opp da han skulle, og så har de oppsøkt ham
på bostedsadressen og funnet den tom.
Citera
2023-09-19, 13:29
Medlem
https://www.ringblad.no/lastebil-tok-fyr-i-heradsbygda-naboer-horte-kraftig-smell/s/5-45-1404748

Heradsbygda er ikke langt unna MGM og MGM har 3-4 venner på facebook ( som jeg fikk med meg når jeg scrollet fort igjennom ) som er småkriminell til klin-tullet kriminell som bor på Heradsbygda/Jømna. Hvem er den ansatte som bodde i nærheten når denne lastebilen tok fyr? Kan han ha noe connections til MGM?

Jeg bor i distriktet med MGM. Vi henger nesten i samme omgangskrets og mye felles venner. Forskjellen mellom han og meg er at jeg har fast jobb, litt smoothere og en del år eldre. Jeg har kun hørt navnet aldri møtt han.

De som jeg har snakket med som kjenner MGM sier at de ikke er sjokkert men fortsatt er dette merkelig.

Min teori er at MGM hadde gjeld som ikke kunne inndrives på andre måter enn å gjøre ett oppdrag. Avdøde hadde en gjeld som ikke ble betalt til feil folk, satt på informasjon/hadde gitt informasjon til politiet og ble ansett som farlig.

Ble artig å se hva som skjer når MGM begynner å nyktre til og angsten smuger seg på..[/quote]

Minner om at Heradsbygda/Jømna i nærheten av MGM og Heradsbygda i nærheten av Hønefoss er to forskjellige steder langt fra hverandre

(Wee mitt første innlegg!)
Citera
2023-09-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagemobler
Jeg kan jo ikke nevne navnet på de som har sagt dette til meg, da de ikke har noe med saken å gjøre. Jeg bor på Rena og vet både hvem den savnede mannen er og mulig gjerningsmann.

Har den personen som er borte noe tilknytning til mulig gjerningsmann da?
Citera
2023-09-19, 13:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er plausibelt. Men hvordan vet de hva han hadde på seg da han forsvant?

Han er nok blitt observert da han forlot leiligheten. Tipper politiet har agert raskt, og
avhørt naboer etc. umiddelbart. Sorte klær hinter også om en som kanskje ikke vil
være lett å få øye på.
Citera
2023-09-19, 13:42
Medlem
Nå har Hæren hovedbase på Rena, så vil tro at det uansett vil være naturlig å koble på Forsvaret. Men det virker litt voldsomt med politihelikopter og full pakke, og leteaksjonen ble vel igangsatt umiddelbart da han ble savnet i går morges?
Citera
2023-09-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han er nok blitt observert da han forlot leiligheten. Tipper politiet har agert raskt, og
avhørt naboer etc. umiddelbart. Sorte klær hinter også om en som kanskje ikke vil
være lett å få øye på.

Sant. Leser i artikkelen at de utvider søket nå, til skogene rundt sentrum. Skal bli interessant å se hvilken tilknytning dette har til JAH saken, når de finner vedkommende som de leter etter.
Citera
2023-09-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkoshKovash
Nå har Hæren hovedbase på Rena, så vil tro at det uansett vil være naturlig å koble på Forsvaret. Men det virker litt voldsomt med politihelikopter og full pakke, og leteaksjonen ble vel igangsatt umiddelbart da han ble savnet i går morges?

Det er sjelden det blir satt i gang et slikt apparat samme dag som en person blir borte. Enda hvis det var et barn, men dette er jo en mann i 20-årene. Som regel sier politiet "gi det noen dager, og se om han dukker opp." Så dette er helt klart spesielt.

Edit: Det eneste jeg kan tenke meg, hvis ikke dette har tilknytning til saken, er at det må være en som er borte fra en omsorgsbolig. Men da ville vel avisen skrevet at det var en som ikke kunne ta vare på seg selv..? De pleier å gjøre det.
Citera
2023-09-19, 13:59
Medlem
Et vitne er fort en som har kjørt bilen til åstedet. En medvirkende til drapet på JHA.

Da blir jeg skeptisk til nyheten om at sivile skal lete. Kan være urelevant.
Citera
2023-09-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Et vitne er fort en som har kjørt bilen til åstedet. En medvirkende til drapet på JHA.

Da blir jeg skeptisk til nyheten om at sivile skal lete. Kan være urelevant.

Rena har 2100 innbyggere. Det er ca samme størrelse på byen (bygda) som her jeg bor. Og her kjenner alle 20-åringene hverandre. Det er uunngåelig, ettersom det er så lite folk. Så et vitne kan være en kamerat, en som f eks MGM har snakket med og betrodd seg til, eller en som kjenner til detaljer som er vesentlig for etterforskningen på en eller annen måte. Jeg antar at de aller fleste i samme aldersgruppe på Rena kjenner til MGM.
Citera
2023-09-19, 14:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er sjelden det blir satt i gang et slikt apparat samme dag som en person blir borte. Enda hvis det var et barn, men dette er jo en mann i 20-årene. Som regel sier politiet "gi det noen dager, og se om han dukker opp." Så dette er helt klart spesielt.

Edit: Det eneste jeg kan tenke meg, hvis ikke dette har tilknytning til saken, er at det må være en som er borte fra en omsorgsbolig. Men da ville vel avisen skrevet at det var en som ikke kunne ta vare på seg selv..? De pleier å gjøre det.

De setter ikke inn forsvar og sivilforsvar i slike tilfeller. Da er det vel helsevesen og politi først og fremst.

Tipper det kan være slik at de blåser dette opp for å skremme dem som evt. er etter ham fra å lete.
Jeg tipper også politiet har peiling på hvem de kan være, og at de blir holdt under oppsyn.

Ikke usannsynlig at han kan ha vært avhørt tidligere, og så blitt truet i etterkant før han skulle inn på nytt.
Citera
2023-09-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De setter ikke inn forsvar og sivilforsvar i slike tilfeller. Da er det vel helsevesen og politi først og fremst.

Tipper det kan være slik at de blåser dette opp for å skremme dem som evt. er etter ham fra å lete.
Jeg tipper også politiet har peiling på hvem de kan være, og at de blir holdt under oppsyn.

Ikke usannsynlig at han kan ha vært avhørt tidligere, og så blitt truet i etterkant før han skulle inn på nytt.

Tenker at du har rett i det. Nå bekreftet akkurat politiet at kvinnen i 20-årene som ble funnet død i Spania, også var fra Innlandet, ref NRK artikkel: https://www.nrk.no/urix/politiet-fortsetter-etterforskningen-etter-at-kvinne-ble-funnet-dod-i-torremolinos-1.16563148

Tilfeldig?
Citera
2023-09-19, 14:18
Medlem
Citat:
Tenker at du har rett i det. Nå bekreftet akkurat politiet at kvinnen i 20-årene som ble funnet død i Spania, også var fra Innlandet, ref NRK artikkel: https://www.nrk.no/urix/politiet-fortsetter-etterforskningen-etter-at-kvinne-ble-funnet-dod-i-torremolinos-1.16563148

Tilfeldig?

Selvfølgelig er det tilfeldig. Herregud, det kan skje to ting på en gang, til og med i bonde-norge… ha litt respekt. Ikke bland inn en stakkars død ung kvinne i den drittråden her
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in