2023-04-20, 10:45
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag håller med, hon tror säkert själv att hon är ganska smart och försöker manipulera sin omgivning men hon använder sig av ord hon inte riktigt behärskar och trasslar in sig i sina egna lögner för mycket.

Manipulativ: Absolut. Sociopat: Kanske. Men intelligent? Kanske precis över medel.

Det finns många kvinnor (och män) som är som hon som går genom livet och lever ett bra liv eftersom dom saknar empati för andra. Det är dom som har oturen att bli känslomässigt involverad med dom som blir offer och känslomässigt skadade för livet.

Det är bara att se i hennes ögon en sekund så ryser man och ser man direkt att detta är en mycket farlig människa och att man ska springa för livet.

Jag hoppas att den där människan aldrig någonsin kommer ut i samhället igen. Det går inte att bota psykopater. Även om hon kommer ut när hon är 65 år gammal så hinner hon förstöra livet för många människor.
Citera
2023-07-19, 09:47
Medlem
snooper123s avatar
Marko tuhkanen är ju helt övertygad om att Johanna är oskyldig. Hur kan han som är en sån erfaren advokat vara helt säker på det?
Citera
2023-07-30, 16:41
Om jag förstått rätt som gjordes en P7:a på Möller. Går det att ta del av den eller är den sekretessbelagd? Vet någon vad slutsatsen blev där?
Citera
2023-07-30, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Marko tuhkanen är ju helt övertygad om att Johanna är oskyldig. Hur kan han som är en sån erfaren advokat vara helt säker på det?

Hade blivit galen ointressant dokumentär annars. Tror inte alls att han tror hon är oskyldig när kamerorna och journalisterna slutar höra av sig. Publicitet ger honom inkomst i slutänden
Citera
2023-07-30, 18:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

Ja, hon har ju tom försökt att få sina egna barn att ta på sig skulden för dådet.

Även flera av hennes ”nära å kära” är övertygade om hennes skuld.

Hennes blick är skrämmande. (Hon sa ju i nån intervju att hon skulle vara beredd att ”ta 10-12 år för att klippa åklagaren” eller nått liknande) Ryslig kärring, måtte hon aldrig komma ut.
Citera
2023-09-18, 23:31
Medlem
Verkar som att damen är igång igen...

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-om-hennes-liv
Citera
2023-09-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, hon har ju tom försökt att få sina egna barn att ta på sig skulden för dådet.

Även flera av hennes ”nära å kära” är övertygade om hennes skuld.

Hennes blick är skrämmande. (Hon sa ju i nån intervju att hon skulle vara beredd att ”ta 10-12 år för att klippa åklagaren” eller nått liknande) Ryslig kärring, måtte hon aldrig komma ut.
Läs gärna boken "Psykopatens värld" av Robert. D. Hare, efter att ha läst den så är jag övertygad om att Johanna Möller, är en psykopat.
Citera
2023-09-19, 20:08
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Läs gärna boken "Psykopatens värld" av Robert. D. Hare, efter att ha läst den så är jag övertygad om att Johanna Möller, är en psykopat.

Hares bok är en av många som jag läst om psykopater etc.

Jag är oxå övertygad om att Möller är en psykopat…
Citera
2023-09-20, 00:26
Medlem
Jag kan förstår Johanna Möllers frustration och att hon inte tycker hon mördat, utifrån hennes psykiska funktionssätt kanske hon också genuint inte upplever att hon inte har gjort något fel. Gällande att hon vore orättvist dömd tycker jag själv att det inte nödvändigtvis ska rubriceras som mord då hon inte utförde gärningarna och inte var i direkt närhet. Däremot har Rajabi inte själv tagit initiativ till dådet och därför har Möller gjort sig skyldig till anstifan av mord. Straffvärdet utifall hennes deltagande i dådet rubricerats som anstiftan av mord hade varit livstids fängelse, alltså samma som hon fick nu. Alltså hade hon oavsett inte dömts för medhjälp till mord, som har ett lägre straffvärde.
Citera
2023-09-24, 07:37
Medlem
Citat:
Arbogakvinnans dotter: ”Hon har krossat vår familj”

”I sju år har hon valt att vara tyst.
Nu berättar Johanna Möllers äldsta dotter för första gången om hur familjen krossades efter sommarstugemordet 2016.

Amanda Blomsterlund var det enda av barnen som vittnade mot mamman. Än i dag får hon arga brev från Ystadsanstalten där modern avtjänar sitt livstidsstraff.
– Hon förtjänar värre, säger Amanda.”

https://www.expressen.se/premium/kri...at-var-familj/
Citera
2023-09-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
https://www.expressen.se/premium/kri...at-var-familj/

nån som sett denna dokumentär? tror aldrig jag hört denna dotter uttala sig.. kommer fram nå nytt som man inte vet sen tidigare?
Citera
2023-09-24, 13:06
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Jag kan förstår Johanna Möllers frustration och att hon inte tycker hon mördat, utifrån hennes psykiska funktionssätt kanske hon också genuint inte upplever att hon inte har gjort något fel. Gällande att hon vore orättvist dömd tycker jag själv att det inte nödvändigtvis ska rubriceras som mord då hon inte utförde gärningarna och inte var i direkt närhet. Däremot har Rajabi inte själv tagit initiativ till dådet och därför har Möller gjort sig skyldig till anstifan av mord. Straffvärdet utifall hennes deltagande i dådet rubricerats som anstiftan av mord hade varit livstids fängelse, alltså samma som hon fick nu. Alltså hade hon oavsett inte dömts för medhjälp till mord, som har ett lägre straffvärde.
Alltså är hon korrekt dömd eftersom har fått den längd på fängelsestraff som hon gjort sig skyldig till.

Sen finns det säkert kvinnliga politiker som folk känner större hat mot och inskränker jag ch försämrar folks liv. Gemene man bryr sig inte särskilt om Johanna Möller och har någon speciell koppling till henne som inskränker i deras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in