2023-09-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Om jag får gissa så kommer säkert viss mer avancerad underhåll på flygplanen utföras i Polen. Att bara hålla dem i luften en tid kan nog vilken "värnpliktig" som helst.

Precis som Leoparderna som skickas till verkstäder i Polen när de blivit skadade.
Nja det krävs utbildning en vanlig värnplikt vet inte hur man tankar en f16 äns
Citera
2023-09-19, 10:12
Medlem
MasterBaits avatar
Det ryktas om att Ryssland kommer att ge Ukraina ett ultimatum som de ukronazzarna måste gå med på senast den 4 oktober. En del säger att Västra Ukraina kommer attackeras från Vitryssland. Det tror jag iofs inte på.

Men det ska bli intressant att se vad som händer. Ryssarna har ju bara avvaktat bakom sin försvarslinje medan Ukraina skickat in folk att dö på löpande band.

Över 400 000 Ukrainare har dött hittills och nu försöker ju Ukraina få tillbaka flyktingar från olika länder för att de inte har manskap kvar. Det gick nog inte så bra att tvångsrekrytera 16-åringar och gamla gubbar.

Ryssland å andra sidan har inte bara tagit det lugnt medan Ukraina har skickat sina män för att dö, Ryssland har också byggt upp trupper som de nu ställer fram bakom frontlinjen.

Så vi får väl se om det är nu det smäller och Ryssland går in när Ukraina varken har vapen eller manskap kvar eller om Ryssland avvaktar ytterligare.
Citera
2023-09-19, 10:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nja det krävs utbildning en vanlig värnplikt vet inte hur man tankar en f16 äns
Vad jag menar är att man behöver ingen bakomliggande utbildning för att hålla flygplanen i luften.

Vem som helst kan utbildas.
Citera
2023-09-19, 10:16
Medlem
Citat:
Om jag får gissa så kommer säkert viss mer avancerad underhåll på flygplanen utföras i Polen. Att bara hålla dem i luften en tid kan nog vilken "värnpliktig" som helst.

Precis som Leoparderna som skickas till verkstäder i Polen när de blivit skadade.
En f16 kräver 16 timmar underhåll för varje flygtimme.
Stridsflyg är oerhört mycket mer avanserade än en stridsvagn.
Citera
2023-09-19, 10:18
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att man behöver ingen bakomliggande utbildning för att hålla flygplanen i luften.

Vem som helst kan utbildas.
Jo så är det men man har nog redan personal med typ mig 29 och su27.
Men det är endå en rätt komplicerad sak och hålla i luften
Citera
2023-09-19, 10:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
En f16 kräver 16 timmar underhåll för varje flygtimme.
Stridsflyg är oerhört mycket mer avanserade än en stridsvagn.
Därför säger jag att det avancerade underhållet på F-16 kommer att ske i Polen där man har mer kvalificerad personal.

Det enklare underhållet kommer ske i Ukraina. Sådant som vem som helst med några veckors träning kan utföra.
Citera
2023-09-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det ryktas om att Ryssland kommer att ge Ukraina ett ultimatum som de ukronazzarna måste gå med på senast den 4 oktober. En del säger att Västra Ukraina kommer attackeras från Vitryssland. Det tror jag iofs inte på.

Men det ska bli intressant att se vad som händer. Ryssarna har ju bara avvaktat bakom sin försvarslinje medan Ukraina skickat in folk att dö på löpande band.

Över 400 000 Ukrainare har dött hittills och nu försöker ju Ukraina få tillbaka flyktingar från olika länder för att de inte har manskap kvar. Det gick nog inte så bra att tvångsrekrytera 16-åringar och gamla gubbar.

Ryssland å andra sidan har inte bara tagit det lugnt medan Ukraina har skickat sina män för att dö, Ryssland har också byggt upp trupper som de nu ställer fram bakom frontlinjen.

Så vi får väl se om det är nu det smäller och Ryssland går in när Ukraina varken har vapen eller manskap kvar eller om Ryssland avvaktar ytterligare.

Man får ge dig att du iaf har ett passande namn
Citera
2023-09-19, 10:21
Medlem
Citat:

Ukraina har förlorat kring 70.000 soldater. Ryssland kring 300.000 döda och 500.000 skadade. Det är i alla fall så många ryska staten betalat ersättning till alla fall så det måste anses som mycket trovärdiga siffror.
Ukraina kommer skratta ihjäl sig om bög imperiet kommer med några ultimatum nu när dom har förlorat kriget.
Citera
2023-09-19, 10:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:

Det blir väldigt spännande att se. Jag undrar om det är samma ultimatum som Putin ställt varenda gång man korsat en så kallad "röd linje". Det vill säga - "Nää, sluta nu... annars!". Gissningsvis är det så eftersom man aldrig lyckats följa upp sina tomma hot.

Över 1.300.000 ryssar har dött hittils, snart är segern vår.
Citera
2023-09-19, 10:24
Medlem
Citat:
Därför säger jag att det avancerade underhållet på F-16 kommer att ske i Polen där man har mer kvalificerad personal.

Det enklare underhållet kommer ske i Ukraina. Sådant som vem som helst med några veckors träning kan utföra.
Det är avanserat underhåll varje gång en f16 har varit i luften.
Mycket utrustning och verktyg är ochså speciellt för just f16. Datorer osv felsökning. Nej det kräver mer än några veckors utbildning.
Citera
2023-09-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men hur kan de veta din epost-adress? Annars nej, men jag bråkar ju inte jättemycket med putinisterna.

Har man IP-nummer kan man hitta namn och har man namn kan man hitta mejl. Helt klart är några av de här anställda i pizzland och har så klart mängder av resurser bakom sig. Är säkert överdrivet paranoid men något skumt är det och har ingen annan förklaring.
Citera
2023-09-19, 10:27
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:

Sånt meningslöst dravel. Du kan lika gärna byta namn till ”Putins-hund”.

Hade ryssland kunnat anfalla från belarus (igen) så hade de gjort det. Men de saknar sådana resurser.
Det är ryssland som förblöder ihjäl.

Jätteimponerande att ”världens näst största militärmakt” inte lyckas uppnå sina mål på 600 dagar utan tvingas rekrytera kubaner och tigga vapen från nordkorea, trots att det var de som initierade och planerade för det här kriget.

De enda trasdockorna och gamlingarna jag har sett i kriget har varit klädda i ryska uniformer. ryssarna är verkligen ett degenererat folkslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in