Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
På FB kan du få reda på det mesta.
Vad handlar de forumen om? Shopping, smink och matlagning?
Förmodar att du syftar på familjeliv.se. Kolla de senaste trådstarterna på forumet så förstår du vad jag menar
https://www.familjeliv.se/forum

De allra, allra flesta kvinnor är inte intresserade av kunskap. Du är, det ska jag ge dig.

Men du måste ju hålla med ändå. När kvinnor träffas så pratar de om allt om himmel och jord, men det finns ju sällan speciellt mycket substans i det. När män träffas så pratas det betydligt oftare om vetenskap, historia m.m. Dock ofta också om fotboll ska tilläggas.

Flashback är på intet sätt mer faktaspäckat än något annat forum på internet.
Och nej jag syftade på Facebook, men visst familjeliv finns ju också.

De allra flesta MÄNNISKOR, är intresserat av kunskap. Det är signumet för att just vara människa...vi tom heter homo SAPIENS sapiens.

Kunskap är en uppsjö saker...alltså inte enkom vetenskap, historia eller fotboll.

Att inbilla sig att bara halva andelen av människor (de med snopp) skulle vara intresserade av kunskap medan andra hälften skulle vara intresserade av att hålla sig så okunniga som möjligt, är bara misogyn dumhet i kvadrat.

Bara lägg ner.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-18 kl. 22:49.
Citera
2023-09-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror han menar att män finns på Flashback för att de är så himla intresserade av att utbilda sig medan kvinnor istället för att utbilda sig på Flashback istället dominerar på högskola, universitet, bland studieförbund och diverse annan kursverksamhet.

Ja ungefär så han tänkte säkert...

Dominerar på universitet och högskola, dominerar i div kursverksamhet, dominans i att läsa böcker, mer kulturintresserade etc..etc...

säger ju ingenting om något kunskapsintresse...nä, allt sådant är ju bara "skvaller" typ.

Flashback ...däremot..seriositetens högborg!

Citera
2023-09-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Flashback är på intet sätt mer faktaspäckat än något annat forum på internet.
Och nej jag syftade på Facebook, men visst familjeliv finns ju också.

De allra flesta MÄNNISKOR, är intresserat av kunskap. Det är signumet för att just vara människa...vi tom heter homo sapiens sapiens.

Kunskap är en uppsjö saker...alltså inte enkom vetenskap, historia eller fotboll.

Att inbilla sig att bara halva andelen av människor ( de med snopp) skulle vara intresserade av kunskap medan andra hälften plötsligt inte skulle vara det, är bara misogyn dumhet i kvadrat.

Bara lägg ner.

Facebook . Jo, det är ju verkligen ett kunskapsforum.
Det finns nog ingenting som inte behandlas i någon forumsdel på flashback, vilket gör flashback till det överlägset bredaste forumet i Sverige.

Kvinnokunskap = kläder, smink, matlagning och resor? Jag kallar inte det för kunskap, precis som jag inte kallar fotboll för kunskap heller.

När jag, i detta fall, syftar på kunskap så gäller det de områden som avhandlas i skolan, och förlängningar av detta. Och då inte idrott, hemkunskap eller slöjd.

Det finns en hel del män som inte heller intresserar sig för detta, men denna del är inte ens jämförbar med den del av kvinnor som inte intresserar sig. Och det vet du om, så lägg du ner istället.
Senast redigerad av censuria 2023-09-18 kl. 22:58.
Citera
2023-09-18, 22:57
Citat:
Ja ungefär så han tänkte säkert...

Dominerar på universitet och högskola, dominerar i div kursverksamhet, dominans i att läsa böcker, mer kulturintresserade etc..etc...

säger ju ingenting om något kunskapsintresse...nä, allt sådant är ju bara "skvaller" typ.

Flashback ...däremot..seriositetens högborg!

… och att kvinnor går på biblioteket, på föredrag och föreläsningar, museivisningar, guidade stadsvandringar m m visar ju också hur ointresserade kvinnor är av att bilda sig jämfört med män som får sin kunskap på Flashback.
Citera
2023-09-19, 08:14
Medlem
Citat:
Facebook . Jo, det är ju verkligen ett kunskapsforum.
Det finns nog ingenting som inte behandlas i någon forumsdel på flashback, vilket gör flashback till det överlägset bredaste forumet i Sverige.

Kvinnokunskap = kläder, smink, matlagning och resor? Jag kallar inte det för kunskap, precis som jag inte kallar fotboll för kunskap heller.

När jag, i detta fall, syftar på kunskap så gäller det de områden som avhandlas i skolan, och förlängningar av detta. Och då inte idrott, hemkunskap eller slöjd.

Det finns en hel del män som inte heller intresserar sig för detta, men denna del är inte ens jämförbar med den del av kvinnor som inte intresserar sig. Och det vet du om, så lägg du ner istället.

Det samma går att sägas om Facebook och Familjeliv för den delen.
Alla är SOCIALA forum, där folk alltså samlas för att tjafsa mest. Det går få kunskap om saker också, men vill man vara seriös i sitt kunskapsinhämtade så är det INTE sociala forum man ska leta utan där kunskap finns samlat. bibliotek, universitet etc...

Men onekligen underhållande den där evinnerligt misogyna idén som bara fortsätter och mal i div. gravt pantade manliga hjärnor, att bara män kan tänka.

Finns studier just om detta, ju mer okunnig och dum i huvudet man är, desto mer tror man sig veta.

Say no more.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-19 kl. 08:20.
Citera
2023-09-19, 08:20
Medlem
Citat:
Finns studier just om detta, ju mer okunnig och dum i huvudet man är, desto mer tror man sig veta.

Say no more.

Är det därför du har åsikter om allt?
Citera
2023-09-19, 18:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Skrattretande att se alla missgynnade män spela stenhårt med IQ kortet som ett sista försök att vara dugliga och klandra ner på kvinnor när det enda det egentligen handlar om är att de inte får doppa så mycket som de vill.
Citera
2023-09-19, 19:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
TS har rätt. Kvinnor är mentalt efterblivna.
Incels brukar tycka det. Men kan du beskriva lite mer varför du anser att kvinnor är mentalt efterblivna? Umgås du med kvinnor?
Citera
2023-09-20, 04:29
Citat:
Det samma går att sägas om Facebook och Familjeliv för den delen.
Alla är SOCIALA forum, där folk alltså samlas för att tjafsa mest. Det går få kunskap om saker också, men vill man vara seriös i sitt kunskapsinhämtade så är det INTE sociala forum man ska leta utan där kunskap finns samlat. bibliotek, universitet etc...

Men onekligen underhållande den där evinnerligt misogyna idén som bara fortsätter och mal i div. gravt pantade manliga hjärnor, att bara män kan tänka.

Say no more.

Citat:

Ridå!

Merapi; du är verkligen kunskapens högborg. ..en sann representant för just kvinnors förmåga till att ha fingret på allt och på ett ärligt och opartiskt sätt rannsaka dig själv och andra kvinnors förmågor.

..
Citera
2023-09-20, 08:19
Det finns måååånga guldkorn på Flashback skrivna av intellektuella, men klart, hängare.man bara i feminstforumet är det svårt att ta del av dem.
Citera
2023-09-20, 09:30
Medlem
Citat:

Jag har inte åsikter om allt, jag sitter endast i två forum på flashback...feminism och konservatism.
jag debatterar endast inom ett fåtal områden.
Citera
2023-09-20, 09:53
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Vadå intelligens? Det är mycket svårdefinierat!

Är jag intelligentare än du för att jag har en PHD i Mattematik? Eller för att du är snabbare än jag på att huvudräkna?

Dessutom är det omöjligt att mäta intelligens på ett bra sätt.

Prata med en kvinna på din arbetsplats och gör din egen bedömning.

Att prata om intelligens kan vara vanskligt precis som du skriver men att de flesta kvinnor har betydligt mycket mer neurotiker i sig än män är nog ingen nyhet för någon.
Det betyder att det blir svårt att hålla en rationell tanke utan att skena iväg i genom sitt känsloregister som för det mesta inte är i samklang med den rationella verkligheten för världen runt om varje enskild kvinna.

Just därför som alla idag skall bestämma sitt eget kön och att alla invandrare skall få medborgarskap vid gränsen.
Dom tror allas lika värde = jämlikhet.

Dom ser inte konsekvenserna av sitt handlande och tar sällan ansvar för det eftersom det alltid finns en man eller samhället generellt att skylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in